Do predstavenia novej Škody Scala zostáva zhruba mesiac. Za tento čas sa určite dočkáme niekoľko fotografií poodhaľujúcich dizajn novinky od českej automobilky. Na ten sme mohli naraziť už pri štúdii Vision RS, ktorá sa svetu ukázala na parížskom autosalóne. Práve tento koncept by mal byť predlohou pre auto, ktoré je charakteristické nezvyčajným menom.

Scala, ako je už dlhšie známe, ponesie nový dizajnový jazyk značky Škoda, ktorý sa postupne dostane na všetky modely. Okrem toho bude akousi vlajkovou loďou mnohých technológií, ktoré budú mať v nižšej strednej triede premiéru. Tým sa pravdepodobne dočkáme celkom silnej konkurencie nielen pre VW Golf, ale aj mnohé iné značky.

Automobil, ktorý sme už mali možnosť vidieť na rôznych špionážnych fotografiách, bude stáť na podvozkovej platforme MQB A0. Pôjde tak o vôbec prvý český automobil, ktorý si túto platformu od VW prepožičia. Vďaka jej modularite sa dočkáme celkom zaujímavých rozmerov. Podľa oficiálnych správ Škody by Scala mala mať 4362 mm na dĺžku, 1793 mm na šírku a výška by sa mala zastaviť na 1471 mm. Okrem toho bude vozidlo disponovať rázvorom na úrovni 2649 mm. Tieto rozmery by mali novinke zabezpečiť veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Okrem toho, ako je už pri Škode dobre známe, sa dočkáme aj ohromného vnútorného priestoru. Ten by mal byť veľmi podobný tomu, ktorý je teraz v Octavii, aj keď celkovo pôjde o menšie auto. Za zmienku určite stojí priestor vo výške lakťov na zadných sedadlách, ktorý by mal mať hodnotu 1425 mm. Pre porovnanie, v Octavii je to 1449 mm. Scala by sa mala stať rekordérom vo svojej triede, čo sa týka veľkosti batožinového priestoru. V základe by mal ponúkať 467 litrov, no po sklopení sa dostaneme na úctyhodnú hodnotu 1410 litrov.

Novinky od Škody

Najzaujímavejšia vec z hľadiska bezpečnosti na exteriéri vozidla budú nepochybne jeho svetlomety. Tie by mali za príplatok disponovať full LED technológiou. Nejde pritom len o predné reflektory. Full LED by sa mali dočkať aj zadné skupinové svetlá. Navyše sa Scala stane prvým českým automobilom, ktorý bude mať dynamické smerové svetlá známe napríklad z drahších áut, ako sú Audi či VW.

Už počas prezentácie konceptu Vision RS Bernhard Maier, predseda predstavenstva Škody, uviedol, že Scala otvorí novú kapitolu českej automobilky. Okrem dizajnu sa inžinieri počas vývoja zamerali na koncept „smart understatement“, ktorý sa odrazí aj na technológiách. Práve v tejto oblasti niektoré modely Škody v súčasnosti možno trošku zaostávajú. Scala by to mala zmeniť. Okrem prepracovaného infotainmentu, ktorý bude po novom možné ovládať či dokonca aktualizovať cez telefón, sa dočkáme aj ohromného virtuálneho kokpitu. Ten za príplatok dostane displej s uhlopriečkou až 10,25 palca, čo bude rekordná hodnota v príslušnej kategórii. Samotný displej infotainmentu pritom ponúkne ďalší, za príplatok dostupný displej s uhlopriečkou 9,2 palca.

Konektivita s podporou eSIM

Vďaka novej generácii služieb ponúkne Škoda Scala pripojenie k internetu už v základnej výbave. Zabezpečovať to bude eSIM, vďaka ktorej si cestujúci na palube budú môcť naplno vychutnať LTE v plnej rýchlosti. Bohužiaľ, služba eSIM zatiaľ nie je dostupná na Slovensku. To by sa malo v blízkej dobe, našťastie, zmeniť. Cez telefón vďaka vysokorýchlostnému pripojeniu si po novom budete vedieť aktualizovať aj mapové podklady pre navigáciu.

Automobil, ktorý sa na český trh dostane už v prvej polovici budúceho roka, sa bude môcť pochváliť zaujímavou ponukou motorov. V základe bude Scala dostupná s litrovým prepĺňaným motorom TSI s výkonom 70 kW respektíve 85 kW. Slabšia verzia dostane do tandemu 5-stupňový manuál. V prípade verzie s výkonom 85 kW si zákazník bude môcť vybrať medzi 6-stupňovým manuálom a 7-stupňovým DSG. Vrchol ponuky v prípade benzínu bude tvoriť agregát 1,5 TSI s výkonom 110 kW. Ten bude dostupný podobne ako silnejší liter s dvoma druhmi prevodovky. Všetky benzínové motory spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP.

Milovníkov dieselových agregátov čaká prepĺňaná 1,6-tka s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Ten bude tiež možné kombinovať s manuálom alebo DSG. Za zmienku stojí to, že aj benzínové a aj naftový agregát budú už v základe obsahovať filter pevných častíc. Okrem toho jednotka TDI bude obsahovať systém SCR so vstrekovaním AdBlue.

Najekologickejším variantom bude nepochybne pohonná jednotka 1,0 G-TEC, ktorá okrem benzínu dokáže spaľovať aj CNG. Vďaka tomu by mala mať o poznanie nižšie emisie CO2 a NOx. Spočiatku bude tento ekologický motor dostupný vo výkonovej verzii 66 kW.

Dynamický podvozok a zvýšená bezpečnosť

Podvozok bude už štandardne naladený dynamicky. Okrem toho bude možné si za príplatok podvozok aj osobitne prispôsobiť. Vďaka systému Sport Chassis Prese bude možné podvozok Scaly zmeniť do dvoch režimov. A to konkrétne režim Normal, alebo Sport s tuhšou charakteristikou tlmičov. Toto všetko bude možné práve vďaka tlmičom, ktoré budú mať elektronicky ovládaný ventil. Škoda Scala taktiež ponúkne aj režim Driving Mode Select.

Čo sa týka bezpečnosti pasažierov, nová Škodovka nebude zaostávať za tými najlepšími: už v základe bude dostupných 9 airbagov či dokonca za príplatok aj systém Side Assist. Ten bude akousi rozšírenou verziou dnes známeho Blind Spot Detect. Hlavný rozdiel spočíva v tom, že zatiaľ čo dnešný systém dokáže upozorniť na auto v mŕtvom uhle do vzdialenosti 20 metrov, novinka túto hranicu posunie až na 70 metrov. Okrem toho bude schopná vodiča upozorniť aj na predbiehajúce vozidlo. Súčasťou Side Assist bude aj systém Rear Traffic Alert. Okrem toho Vám na dlhých cestách poslúži adaptívny tempomat ACC s obmedzením rýchlosti až na 210 km/h. Pomocníci ako Line Assist či Front Assist budú v novinke dostupné už v základnej výbave. Novinkou pre túto triedu v podaní Škody bude aj systém automatického priečneho a pozdĺžneho parkovania Park Assist. Automobil bude vďaka nemu schopný do miesta zaparkovať a tiež z neho aj vyparkovať.

V priamom kontakte s posádkou bude okrem zmienených airbagov aj systém Crew Protect Assist. V prípade zrážky bude schopný v predstihu zatvoriť okná, stiahnuť pásy a tým pripraviť automobil na zrážku. Ak už ale k zrážke dôjde, pomoc vám ihneď zavolá systém SOS a o zastavenie vozidla sa postará multikolízna brzda. Systém tiesňového volania SOS bude možné spustiť aj manuálne.

Vidno, že Škoda si dala na svojom novom automobile skutočne záležať. Preto sa už teraz môžete tešiť na našu recenziu, ktorá bude dostupná ihneď ako bude Scala v predaji.

ŠKODA SCALA: Autumn covered drive

Zdroje: Škoda | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokViete, ako správne pripraviť vozidlo na zimu? Máme pre vás pár užitočných rád!
Nasledujúci článokTest Škoda Octavia 1,5 TSI, ako funguje s dvomi valcami?
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.