Nemecká automobilka BMW je známa prevažne svojou radosťou z jazdy. Zrejme najhravejším a pôvodným BMW s „duchom“ automobilky je v novom portfóliu M2. To sa však má zmeniť príchodom výkonného sedanu M3 G80.

Nielen BMW, ale aj ostatné automobilky sú často kritizované za to, že už nie sú tým, čím bývali pred x rokmi. Darmo, doba napreduje a dnes teda nie je problém nájsť v portfóliu športovej automobilky SUV-čka (Lamborghini Urus), či predokolky (BMW radu 2 Active). Pravdou však je, že história hovorí jasnou rečou a automobilky na ňu nezabúdajú. Dôkazom má byť BMW M3 G80, ktoré má spraviť radosť každému priaznivcovi tejto automobilky.

V poradí už siedma generácia kultového vozidla BMW radu 3, s označením G20 má úplne nový základ a znova je o čosi väčšia. Debutovala na parížkom autosalóne. Teraz je oznámené, že od generácie E30 príde aj najšportovejšia verzia M3. A dokonca s manuálnou prevodovkou!

Najnovšej M3-ky sa zrejme dočkáme v priebehu nasledujúcich mesiacov. Testy športového sedanu sú už v plnom prúde, ako inak, na Nürburgringu. Pokiaľ auto prežije a uspeje na tomto okruhu, dokáže prežiť takmer všade.

Pod kapotou sa bude skrývať preplňovaný radový šesťvalec a bude spriahnutý, ako už bolo spomenuté, s manuálnou prevodovkou. Teda aspoň tak tvrdia informácie, ktoré unikli na povrch. To je samozrejme iba plusom pre nadšencov športovej jazdy a zástancov „tradičnej“ automobilovej kultúry. V kategórii superrýchlych sedanov takýchto vozidiel nie je veľa.

Otáznikom ostáva pohon vozidla. Či bude dostupná verzia výhradne so zadným pohonom, alebo sa bude nová M3 dodávať s pohonom všetkých kolies xDrive. Ak pôjde o druhý spomínaný pohon, je teoreticky možné, že sa bude môcť prepínať, ako napríklad u väčšieho brata BMW M5.

Motor osadený do M3 bude zdieľaný s už známymi autami X3 M a X4 M. Motory s továrnym označením S55 tak budú históriou a budú nahradené týmito. Ak siahnete po packete Competition, výkon sa môže navýšiť až na 368 kW (500 koní). Pôjde teda o modifikovaný šesťvalec B58, ktorý nahradil motor N55, z ktorého vychádzal pôvodný motor z poslednej M3.

Zdroje: carmagazine | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!