Alternatívne pohony sú momentálne číslom jedna v automobilovom priemysle. Na vavrínoch nespí ani španielska automobilka SEAT, ktorá tvrdí, že na pohon CNG nový Leon prejde bez problémov 500 kilometrov. Majú tomu dopomôcť až tri nádrže.

CNG pohon sa v španielskych autách neobjavil prvý raz. Tento pohon už bol montovaný do modelov Ibiza, Mii a Arona. Najnovšie sa k nim má pridať Leon TGI Evo a Leon ST TGI Evo. Obľúbený kompakt tak vstupuje na trh s vylepšenou technológiou a nadväzuje na svojich úspešných predchodcov. Technológia CNG teda automobilke otvára nové možnosti a zároveň sa dostáva do najobľúbenješieho modelu.

Pod kapotou bude koncernový motor odvodený od pôvodného 1.5 TSI. Nový agregát nesie označenie 1.5 TGI s priamym vstrekovaním paliva a so systémom start-stop, ktorým je vybavený každé nové vozidlo, nie len značky SEAT. Motor, ktorý pracuje na báze takzvaného Millerovho cyklu, je prepĺňaný turbokompresorom s variabilnou geometriou lopatiek pre čo najúčinnejšiu efektivitu.

Motor Leonu TGI Evo bude disponovať maximálnym výkonom 96 kW / 130 koní a krútiacim momentom 200 N.m., čo je navýšenie o 15 kW / 20 koní oproti predchádzajúcemu modelu s pohonom CNG, ktorý mal objem 1,4-litra. 1,5-litrový štvorvalec bude spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou respektíve sedemstupňovou automatickou DSG prevodovkou.

Tak ako ostatné modely, SEAT s alternatívnym pohonom CNG, aj Leon TGI Evo bude benzín využívať ako zásobné palivo po vyčerpaní plynovej nádrže. Tá je teraz väčšia, vďaka trom samostatným modulom. SEAT Leon TGI Evo má jednu kovovú nádrž na plyn a dvojicu z ľahkých zliatin uhlíka. Celkovo tak majú kapacitu 17,1 kilogramu stlačeného plynu, čo umožní dojazd okolo 500 kilometrov výhradne na pohon CNG. Po vyčerpaní má vodič k dispozícií ešte benzínovú nádrž, na ktorú prejde 150 km. To by malo stačiť k dojazdu na najbližšiu čerpačku s CNG.

Leon TGI Evo sa bude dať zakúpiť aj vo výbavách FR a Xcellence. Pôjde tak o rozšírenie portfólia s pohonom CNG od značky SEAT, ktoré nielen menej zaťažia životné prostredie, ale aj samotnú peňaženku majiteľa.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJseat.com
Predchádzajúci článokPätica moderných áut s najextrémnejšími krídlami
Nasledujúci článokNa slovensko prichádza Nissan Leaf e+ s 64kWh batériou a dojazdom takmer 400km!