Divízia M od BMW sa odjakživa zaujímala o motory s vnútorným spaľovaním, benzínovým a takisto v rámci nižšej rady M Performance Automobiles aj naftovým. Elektrina bola doteraz akýmsi tabu. Preto bola založená divízia „i“, ktorá vyrába model i8. Pri tomto aute nikdy nedošlo k športovejšej verzii vyladenej „M-kom“.

Emisie sú však nezastaviteľné a tak elektrifikácia prišla aj na BMW M. Už v nastávajúcej generácii modelov M3 a M4 sa podľa informácií budú nachádzať elektromotory, ktoré budú súčasťou hybridného agregátu. K celkovému výkonu tak bude pridaných len „zanedbateľných“ 30 koní, no vplyv na spotrebu – či už reálnu alebo papierovú – by mal byť užitočný. O to predsa ide, nie?

Čo však s váhou akumulátora? Nová rada 3 bude postavená na novej platforme CLAR, ktorá je o 40 kilogramov ľahšia, ako tá doterajšia. Hybridná M3 tak „nepriberie“ toľko ako by sa mohlo zdať. Nová trojka však bude predstavená až budúci rok a príchod hybridného modelu z divízie M by mal prísť ešte pred rokom 2020. Alexander Kotouc pre auto magazín caradvice tvrdí, že určite pôjde o „ultimate driving machine“.

 

Zdroj: caradvice.com.au