Zo všetkých strán počúvame, že síce dôjde k zníženiu ekonomického rastu, no nemusíme sa ničoho obávať. Na druhej strane, slovenskými médiami kolujú správy o tom, že najväčšia tunajšia automobilka Volkswagen prepúšťa…

So správou, že Volkswagen prepúšťa, prišli viaceré slovenské média, vrátane denníka SME a Trend. Konkrétne má o prácu prísť až tritisíc zamestnancov. Okrem toho majú zamestnanci najväčšej slovenskej automobilky prísť aj o mzdové príplatky. Volkswagen síce potvrdil prepúšťanie, no o oficiálnych číslach zatiaľ mlčí. Napriek tomu prišiel portál Trend s počtami, ktoré boli oznámené zamestnancom automobilky:

  • 800 zamestnancov, ktorí mali uzatvorenú zmluvu na dobu určitú, nebudú mať túto zmluvu predĺženú;
  • 400 zamestnancov, ktorí sú oficiálne zamestnaní v Audi Hungaria, sa majú od majá vrátiť do materskej farbiky v Maďarsku;
  • 600 zamestnancov má odísť vrámci takzvanej “prirodzenej fluktuácie”
  • 600 zamestnancov, ktorí sa do fabriky Volkswagen dostali cez pracovné agentúry, nebudú mať predĺžené zmluvy;
  • 500 zamestnancov má byť vyslaných na dočasnú výpomoc do iných fabrík v rámci automobilového koncernu Volkswagen.

Tieto počty ale podľa Trendu nemusia byť finálne a v konečnom dôsledku sa môžu upraviť smerom nadol, ale aj nahor, podľa vývoja ekonomickej situácie.

Dôvodom prepúšťania a znižovania miezd je podľa Trendu “neistá budúcnosť fabriky”. Tá po fáze nábehov musí zúžitkovať obrovské investície a zvýšiť produktivitu až o 30 percent. Problémom ale je, že vo výrobnom portfóliu bratislavského závodu sa nenachádzajú žiadne nové modely.

Od polovice marca má štvorzmenná prevádzka výroby SUV modelov z dielne Volkswagenu (Touareg) a Audi (Q7) bežať už len na tri zmeny (a to konkrétne ráno, poobede a večer a len cez pracovný týždeň). Zmeny sa dotknú aj výroby malých mestských vozidiel rodiny New Small Family, ku ktorým patrí Volkswagen up!, Seat Mii a Škoda Citigo. Tie sa namiesto dvojzmennej prevádzky budú od polovice júna vyrábať už len v rámci jednej zmeny. Jedinou značkou, ktorá vyrába v bratislavskom koncerne zatiaľ bezo zmien, je Porsche. Tento stav ale potrvá do celozávodnej dovolenky, čo ale bude potom, to zatiaľ nevieme…

Podľa oficiálneho stanoviska Volkswagenu sú tieto opatrenia zamerané na zabezpečenie dlhodobej perspektívy výrobnej fabriky. Spoločnosť ale údajne chce pomáhať zamestnancom zriadením pracoviska, ktoré bude mať podobnú funkciu ako dočasný úrad práce, informuje denník SME. Pracovisko bude súčasťou fabriky a jeho úlohou bude pomáhať zamestnancom nájsť si ďalšie zamestnanie.

Zdroje: SME | Trendstartstop.sk