Nové Mitsubishi Outlander PHEV s celým radom technologických vylepšení na palube rozšírilo ponuku vozidiel troch diamantov na slovenskom trhu.

Koncom januáraa 2018 vytvoril Outlander PHEV v Európe nový rekord: so 100.000 predanými kusmi sa stal najpredávanejším modelom značky v regióne. Okrem toho zastáva aj titul najpredávanejšieho plug-in hybridu v Európe naprieč všetkými segmentami, a to už štvrtý rok po sebe. Navyše sa postupne stal vôbec najpredávanejším modelom Mitsubishi – po prvýkrát v novembri 2018, pričom túto pozíciu následne potvrdzoval aj v ďalších mesiacoch. Za obdobie od októbra 2013 do januára 2019 bolo v Európe predaných celkom 126 617 vozidiel Outlander PHEV (podľa údajov MME). Aktuálne ale do slovenských showroomov značky s troma diamantmi v znaku prichádza modelový rok 2019. Čo prinesie?

V niekoľkých posledných rokoch sa svetový automobilový priemysel začal zameriavať na elektromobilitu v rámci boja proti klimatickým zmenám. To prinieslo vývoj nových elektrifikovaných modelov a formovanie nových spojenectiev na podporu potrebného rozvoja, či už v oblasti batérií, súčastí pohonu alebo elektroniky. Mitsubishi sa v tomto smere angažuje už od roku 1966! Povedali by ste to? Nový Outlander PHEV pre modelový rok 2019 predstavuje najnovšieho zástupcu dlhého radu elektromobilov a SUV s pohonom všetkých kolies od japonskej značky.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Súčasná generácia Outlanderu PHEV bola predstavená v roku 2012 na autosalóne v Paríži. Model sa rýchlo etabloval, a rozšíril tak segment európskych SUV o nový rozmer. V novembri 2015 jeho predaje prekročili hranicu 50 000 vozidiel a v januári 2018 následne už viac ako 100 000. V rokoch 2015, 2016 a 2017 sa zároveň stal aj najpredávanejším plug-in hybridom (naprieč všetkými značkami aj segmentami) v Európe.

Modelový rok 2019 prichádza s niekoľkými technologickými motormu. V prvom rade ide o nový benzínový motor s objemom 2,4 litra, ktorý pracuje v rámci Atkinsonoveho cyklu. Mitsubishi tiež popracovalo aj na generátore energie, ktorý je výkonnejší o 10 %. Rovnakým pomerom zvýšili aj výkon zadného elektromotora na výslednú hodnotu 70 kW (95 k). Zaujme aj nárast kapacity hlavnej batérie o 15 % na 12,8 kWh a rovnako tak aj výkonu o 10 %. A nakoniec modernizovali aj operačný systém PHEV. Aké režimy pohonu teda toto populárne plug-in hybridné SUV ponúka?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Čisto elektrický

Elektromotory poháňajú vozidlo pomocou elektriny z batérie, čo znamená nulovú spotrebu paliva a jazdu úplne bez emisií CO2. . V tomto režime dosahuje najvyššiu rýchlosť 135 km/h.

Sériový hybridný

Kolesá sú poháňané elektromotormi. Pri potrebe vyššieho výkonu sa k batérii pohonu pridá aj elektro generátor poháňaný spaľovacím motorom. Pri vybití batérie pod určitú hodnotu sa generátor pripája skôr. Režim je vhodný pre rýchlu akceleráciu vozidla alebo pre náročné stúpania.

Paralelný hybridný

Vozidlo poháňa spaľovací motor (napríklad pri jazde vysokou rýchlosťou, kedy je účinnosť spaľovacieho motora vysoká). Podľa potreby výkonu a krútiaceho momentu sa pridávajú zadné alebo predné elektromotory.

Možnosti dobíjania

Najpálčivejšou témou elektrifikovaných vozidiel je dĺžka ich nabíjania. Ako je to v prípade Outlanderu PHEV? Z bežnej zásuvky, teda 230 V/10 A, akumulátor nabijete za 5,5 hodiny a pomocou kábla Mennekes (230 V/16 A) o rovné 2 hodiny menej. Outlander PHEV podporuje aj takzvané rýchlodobíjanie prostredníctvom rozhrania CHAdeMO, ktoré dokáže nabiť 80 % kapacity batérie len za 25 minút. Okrem toho je možné energiu získať aj prostredníctvom rekuperácie. Automobil ponúka celkovo až 6 stupňov rekuperácie energie: od B0 po B5, ktoré vodič môže voliť páčkami pod volantom. Okrem toho plug-in hybrid ponúka aj možnosť dobíjania bez vonkajšieho zdroja elektrickej energie: v tomto prípade sa 80 % kapacity batérie nabije za 40 minút (pri stojacom vozidle).

Zdroj: startstop.sk / Mitsubishi