Voči švédskej automobilke, ktorá bola dlhé roky známa ako etalón v automobilkovej bezpečnosti si v poslednej dobe mnoho petrolheadov určite vytvorilo menšiu averziu. Stojí za tým plánované obmedzenie maximálnej rýchlosti všetkých automobilov Volvo od roku 2020 na 180km/h. Znamená to ale, že všetky Volvá budú nutne pomalšie? Čítajte ďalej.

Keď som sa dozvedel o tom, že automobilka plánuje takúto rapídnu zmenu, začal som sa báť, aké rôzne implikácie môžu sprevádzať tento krok. Prvou asi bolo, že autá stratia na výkone, brzdnej sile a jazdných vlastnostiach. Na moje udivenie, najnovšie správy hovoria o presnom opaku. Spoločnosť Polestar Engineering, ktorú Volvo v roku 2015 odkúpilo je niečo ako AMG pre Mercedes-Benz pracuje na novom projekte. Už dlhšiu dobu upravuje klasické a “nudné” automobily na cestné rakety, častokrát veľmi ťažko rozpoznateľné od ich civilných verzií.

Čo sa týka elektrifikácie, ani tam dvorný úpravca Volva nezaostáva. Modely Polestar 1 a Polestar 2 ohromujú svojou predbežnou cenu, dojazdom a výkonom. Bohužial, ich predpokladaný príchod je až o rok. Prejdime naspäť k veci. Ak chcete teraz dostať najvýkonnejší kombík V60 alebo SUV XC60, konfigurátor vás sklame. Najvýkonnejšie verzie T6 s výkonom 310 konských síl jednoducho neudržia krok s nemeckými športovými kombíkmi / SUV-čkami ako napríklad Audi S4/RS4, BMW X3M či Mercedes-AMG C43/63.

To sa však zmení už v roku 2020. Volvo v spolupráci s Polestar-om momentálne pracujú na vrcholových verziách táchto modelov, ktoré ponesú označenie T8.  Budú poháňané dvojlitrovým benzínovým motorom dopovaným turbodúchadlom a kompresorom kombinovaným s hybridným pohonným ústrojenstvom. Sila zo spaľovacieho agregátu bude poháňať prednú nápravu, pričom o “zadok” sa bude starať elektromotor.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

A čo výkon?

Celkový výkon pohonnej sústavy bude 415 konských síl a 670 Nm. Treba však zobrať do úvahy fakt, že tieto hodnoty auto dosiahne iba keď budú jeho batérie plne nabité. Sympatickí švédi sa s týmito hodnotami zaraďujú presne medzi “S-ká” a “RS-ká” od Audi, “43-ky” a “63-ky” od Mercedes-AMG a “M40i-čka” a “M-ká” od BMW. To je podľa mňa skvelý ťah, nakoľko kombíkov a stredne veľkých SUV-čiek s výkonom okolo 410-420 koní naozaj nie je veľa (ak vôbec nejaké sú).

Čo sa týka kozmetických zmein, v exteriéri by mali pribudnúť pravé chrómové výfukové koncovky, šesťpiestikové brzdové strmeňe v zlatej farbe, ultraľahké kované disky kolies, čierna maska chladiča a prirodzene väčšie a agresívnejšie nasávacie otvory. Vodiča poteší volant potiahnutý perforovanou kožou, bezpečnostné pásy so zlatými detailmi či rôzne hliníkové doplnky. Pre zlepšenie jazdných vlastností pribudnú aj prvky na zvýšenie tuhosti karosérie.

Byť či nebyť?

Majitelia vozidiel XC90 T8, ktorí už majú skúsenosti s vyššie spomínanou koncepciou pohonu vám určite povedia, že sa nejedná o lenivé auto. To, ako budú jazdiť menšie modely môžeme zatiaľ iba predvídať. Limitujúcim faktorom môže byť maximálna rýchlosť 180 km/h, ktorá je naozaj slabou stránkou. Nechete predsa, aby vaše 415 koňové Volvo predbeho staršie auto s dvojlitrovým turbodieslom. Zostáva nám len dúfať, ža automobilka urobí pár výnimiek a majitelia vrcholných verzií si budú môcť užívať radosť z rýchlosti naplno.

Zdroje: auto.cz | startstop.sk