Éra autonómnych vozidiel je pomaličky ale isto tu. S predstavením najnovšej technológie neváha ani mníchovská automobilka s konceptom Vision M Next. Automobil však bude určený pre tých, ktorí radi šoférujú.

Podľa mníchovskej automobilky je budúcnosť jasná. Vodič bude mať na výber, či bude šoférovať on sám, alebo bude automobil šoférovať zaňho. Koncept BMW Vision M Next v tom má však jasno, na ktorú stranu sa prikloní a pre ktorý segment ľudí bude určený. Pôjde tak o nový superšport v podaní BMW? Každopádne teraz nám inžinieri z Mníchova ponúkajú futuristický model ukazujúci na štýl vyvíjania sa superšportov.

Odkiaľ sa čerpala inšpirácie pre Vision M Next je asi zrejmá. Koncept vznikol zo slávneho BMW M1 alebo BMW Turbo, čo bola výkonnejšia verzia sériového modelu. Celok je dotváraný prvkami zo hybridu i8. Koncept ostal verný svojmu dizajnu, dvere sa otvárajú do neba a trojdielne sklenené žalúzie a charakteristicky tvarované zadné okno majú podľa BMW vychádzať priamo z ikony M1.

Modernou osvetou prešli predné aj zadné svetlomety, ktoré obsahujú technológiu Laser Wire, kde hlavné časti svetlometu tvoria sklenené vlákna potiahnuté fosforom. Väčšina kabíny je, respektíve celého skeletu pozostáva z recyklovaných uhlíkových vlákien.

Nepôjde však iba o hocijakú skicu. BMW hovorí aj o pohonnom agregáte. Ako je už pri superšportoch zvykom, väčšina z nich sú hybridy. Inak tomu nie je ani pri tomto koncepte. Jednotka Power PHEV bude ponúkať možnosť zvolenia si medzi pohonom všetkých štyroch kolies alebo pohonom len čisto na „zadok“. Celé pohonné ústrojenstvo bude spoliehať na elektromotor, ktorý bude suplovaný s benzínovým štvorvalcom. Spojený systém tak vytvorí maximálny výkon 441 kW / 600 koní. Možné navýšenie výkonu by mal zaistiť systém Boost+.

Koncept by mal dosiahnuť maximálnu rýchlosť 300 km/h a akcelerovať z pokoja na 100 km/h v priebehu 3 sekúnd. Dojazd na čisto elektrické nabitie je okolo 100 kilometrov. Viete sa tak dostať do bezemisných zón a absolvovať aj dlhšie mestské trasy.

Interiér vsádza na minimalizmus. Všetky ovládacie prvky sú určené na šoféra. Najvýraznejším prvkom je určite prístrojový štít so všetkými potrebnými informáciami. Doplnený je o head-up displej s rozšírenou realitou v čelnom skle. Škrupinové sedačky sú ukotvené v skelete vozidla a vystlané sú penovým pamäťovým materiálom.

PRVÁ JAZDA: BMW 750i po facelifte, masívne ladviky sa mu hodia!

Zdroj: BMW