Čo to zasa vymysleli? Nový dodatok zakáže vjazd všetkým automobilom s nižšou emisnou normou ako EURO 4, prípadne EURO 3. Je to podľa vás správny krok?

Cieľom tohto nariadenia je zabrániť vjazdu a hlavne prejazdu motorových vozidiel do centra Bratislavy, ktoré nespĺňajú emisné štandardy zakotvené v zákone. Obyvatelia hlavného mesta tak budú mať život o čosi komplikovanejší, aj keď na druhej strane pomôžu životnému prostrediu. Alebo nie?

Obyvatelia takejto nízkoemisnej zóny budú mať samozrejme výnimku. Nikto vás predsa nemôže osočovať za to, že máte auto staršieho ročníka a vaša adresa je práve v centre mesta. Dodatok by mal zrušiť cestovanie vozidlám, ktoré tadeto iba prechádzajú, poprípade sa bude jednať o pracovníkov, ktorý sem denne dochádzajú do roboty autom.

Vozidlá budú sledované pomocou nálepiek, ktoré pridelí mesto podľa stupňa emisie. Ale musíte si o to požiadať u technickej služby. Na jednej strane beriem, takéto riešenia sú bežné v iných štátoch, ktoré to ale zo znižovaním emisií robia zodpovedne niekoľko rokov. Je ale Bratislava tým správnym miestom, kde treba riešiť práve takéto normy? Podľa mňa na to ešte pripravená nie je. Sú tu omnoho podstatnejšie veci, ktoré by mal nový primátor riešiť.

Emisné normy pre osobné autá:
Euro 1: júl 1992
Euro 2: január 1996
Euro 3: január 2000
Euro 4: január 2005
Euro 5: september 2009
Euro 6: september 2014
Euro 6 RDI: september 2017

Ak by boli na Slovensku, teda konkrétne aj v Bratislave, platy ako v Nemecku či Holandsku, človek by si určite s radosťou kúpil nové auto, s ktorým by nemal žiadne problémy. Teda aspoň prvých pár rokov. Zakážeme niekedy aj odlety a prílety lietadiel z Bratislavského letiska, lebo sa nachádza v blízkosti obytných zón a vlastne ušetríme to ovzdušie omnoho viac?

Ak by bola Bratislavská infraštruktúra na tak vysokej úrovni, ako v spomínaných okolitých štátoch, ľudia by nemali absolútne žiaden problém presúvať sa prostredníctvom mestskej hromadnej dopravy. Momentálne je ale táto situácia taká, aká je.

A čo ľudia, ktorí robia prepravcov, kuriérov či ľudia s postihnutím? Tipujem, že nie každá firma si môže dovoliť novšie vozidlo pre každého jedného zamestnanca na rozvoz jedál či materiálu. Kto vie, možno sa aj pánom poslancom jedného dňa bude ráčiť vodára či elektrikára, ale ak sa k nim nedostane..

Najprv malo mesto prejsť nejakou obnovou, alebo aspoň prípravou na takéto rozhodnutie. Verím tomu, že mnoho obyvateľov Bratislavy by sa vzbúrilo. Teraz však neostáva nič iné len čakať, ktoré mestské časti tento dodatok odsúhlasia a zavedú. Toto nariadenie sa dostane do platnosti v budúcom roku zároveň s novou parkovacou politikou.

Zdroj: čas.sk