Podľa výsledkov by malo byť všetko v Lamborghini v poriadku. Urus žne jeden úspech za druhým, ale Audi odsúva model Aventador na druhú koľaj. Prečo je to tak?

Generálny riaditeľ koncernu VW Herbert Diess nie je spokojný s finančnou výkonnosťou Lamborghini a predaje porovnáva s Ferrari. Bude Aventador preto zanedbaný?

Urus pomohol luxusnému výrobcovi automobilov takmer zdvojnásobiť predaj, čo ho posunulo k dodaniu viac ako 8 000 vozidiel do konca roka.

Zvykom automobiliek je obmieňať modely pravidelne počas nejakého obdobia. Aventador je momentálne na trhu už od roku 2011, takže o mládenca v tomto priemysle sa práve nejedná. Stále však ide o kultové auto, ktoré má svojich priaznivcov po celom svete vďaka svojmu jedinečnému dizajnérskemu jazyku.

Podľa najnovších správ je ale obnova tohto modelu opäť posunutá až na rok 2024, pričom nový Huracán príde ešte o rok neskôr. Dôvod? Audi, spoločnosť ktorá vlastní Lamborghini v rámci skupiny VW Group, nechce míňať peniaze na aktualizáciu motora V12 na nový európsky emisný štandard.

Namiesto toho, chce radšej nemecká firma investovať do hybridných motorov V8 pre oba spomínané modely super áut. To by znamenalo, že vlajková loď Aventador nemusí byť naďalej vybavená motorom V12. Je tu veľká šanca, že v roku 2024 sa vyvinie 4,0 litrový 8 valcový motor v spoločnosti Porsche. Mohol by sa stať novým srdcom pre týchto dychberúcich krásavcov.

A pritom je Lamborghini jedným z mála posledných výrobcov, ktorý sa držia od elektrifikácie zubami nechtami čo najďalej. Naopak, Porsche, McLaren a Ferrari už tomuto trendu podľahli a skočili do rozbehnutého  elektrifikovaného vlaku plnou parou.

Na začiatku roka spoločnosť avizovala, že by mohla V12-stku premeniť na tri elektrické motory dodávajúce najmenej 1 000 konských síl z plug-in hybridného systému. V aprílovej tlačovke zasa oznámili, že predstavenie Aventadoru sa posúva z roku 2020 na 2022.

Ak by sa regenerovaný model Aventador objavil až v roku 2024, znamenalo by to, že najvyšší radový automobil je v predaji už viac ako 10 rokov. Spoločnosť preto bude možno musieť investovať do obnovenia v polovici cyklu, aby si nové modely udržali pri konkurencii svoj krok.

Zdroj: msn.com

Pridaj komentár