Koncept Mustang s prívlastkom Lithium sa pred pár dňami predstavil na veľtrhu SEMA v Las Vegas, okrem iného zaujal aj priehľadnou prednou kapotou.

Mustang Lithium má parametre, ktoré musia nadchnúť  každého priaznivca superšportov. Stačí uviesť dve čísla – maximálny výkon 900 koní a predovšetkým neskutočný maximálny krútiaci moment 1350 Nm.

Zaujme najmä priehľadná predná kapota.

To, čo mnohí puristickí petrolheadi neprijímajú s nadšením, je fakt, že vyššie uvedené čísla necharakterizujú nejaký nový silný osemvalec s dunivým zvukom, ale decentný elektromotor, ktorý je súčasťou konceptu Mustang Lithium.

Aj keď treba povedať, že vo Forde mysleli aj na to, že jazdu v takomto aute si chce jeho majiteľ užiť a vybavili ho jedným prvkom, ktorý v elektrickom aute naozaj prekvapuje – 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, nechýba ani samosvor Super 8.8 Torsen. Ten má pomôcť energiu preniesť priamo na ultraľahké kolesá Forgeline, na ktorých sú obuté pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pokiaľ ide o ďalšie parametre, tak tento koncept, predstavený pred pár dňami na veľtrhu SEMA v Las Vegas sa môže pochváliť karosériou, ktorá je takmer celá vyrobená z uhlíkových vlákien a zaujme najmä priehľadnou prednou časťou, podvozok je výrazne znížený a neprehliadnuteľné sú aj brzdy, pochádzajúce z modelu Shelby GT350R.

Vodič si môže vybrať medzi štyrmi jazdnými režimami, príznačne nazvanými Valet, Sport, Track and Beast. Zvolený režim možno kontrolovať aj prostredníctvom 10,4-palcovým dotykovým displejom. Celkom by nás zaujímalo, ako toto auto jazdí v režime „Beštia“ (Beast) a ako sa konštruktéri vyrovnali s absenciou ostrého zvuku, ktorý k športovému autu neodmysliteľne patrí. Podrobnosti však zatiaľ nie sú známe.

V interiéri zaujme aj 10,4-palcový vertikálne orientovaný disoplej.

Mustang Lithium je  – a aj zostane – len konceptom. Nie však samoúčelným, ktorý má za úlohu len vylepšiť imidž automobilky, ktorá sa v posledných rokoch potýka s mnohými problémami.

Ford sa totiž  dohodol so spoločnosťou Webasto, ktorá dodala 800-voltovú batériu, jej kapacita nebola zatiaľ zverejnená. Koncept bol vyvinutý s cieľom otestovať nielen samotnú batériu, ale aj teplotný manažment technológií, ktoré vyvinuli vo Webasto.