Jedna z popredných francúzskych automobiliek, Citroën predstavila svoj prvý automobil s plug-in hybridnou technológiou. Do bojov o popredné predajné priečky vysiela svoje najluxusnejšie SUV z ponuky.

Citroën C5 Aircross síce obsahuje zavádzajúci nápis Hybrid, no jedná sa však o klasickú plug-in hybridnú technológiu s možnosťou dobíjania akumulátora s jednosmerným elektrickým prúdom. Na čisto elektrický pohon luxusné SUV francúzskej automobilky prejde štandardne 50 kilometrov. Akú-takú zásobu elektrickej energie si však vodič bude môcť ušetriť. „Save“ režim sa bude využívať vtedy, ak vozidlo vojde do bez-emisnej mestskej časti.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Prvý plug-in hybrid od Citroënu bude obsahovať palubnú nabíjačku s jednosmerným prúdom o výkone 7,4 kW. Pokiaľ bude dom majiteľa obsahovať wallbox, tak C5 Aircross budete vedieť nabiť za približne dve hodiny. Z klasickej zásuvky bude plné dobitie trvať cca sedem hodín. S rýchlo nabíjacími stanicami, ktoré využívajú striedavý prúd sa teda môžete rozlúčiť. Aj vďaka tomu výrobca garantuje osemročnú záruku na batérie.

C5 Aircross sa od štandardnej verzie moc neodlišuje. Bližšie detaily sú viditeľné až po preskúmaní útrob novinky. Pre základné odlíšenie bude k dispozícií balík so špecifickými modrými doplnkami Anodised Blue vrátane upraveného predného nárazníku Airbump.

Citroën C5 Aircross vsádza na pohodlné jazdné vlastnosti. Poďakovať môže vzperám od značky MacPherson a viac prvkovej zadnej náprave Multilink. Nakoľko elektromotory pridal zopár kíl navyše, tak Citroën siahol aj po hydraulických dorazoch.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Interiér plug-in hybridu obsahuje digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,2“ a takisto 8“ dotykový displej. Tie sú špeciálne upravené pre potreby automobilu, ktorý tento elektrický pohon využíva.

Pod kapotou vozidla sa bude nachádzať známy 1,6-litrový štvorvalec PureTech s výkonom 132 kW / 180 koní. Benzínový agregát je spriahnutý s elektromotorom o výkone 80 kW. Ten sa ukrýva medzi spaľovacím motorom a osem stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8. Maximálny výkon v spojení s hybridnou jednotkou tak je 165 kW / 225 koní. Najvyšší krútiaci moment hybridného Citroënu C5 Aircross je 320 Nm. Možnou nevýhodou bude absencia druhého elektromotoru na zadnej náprave.

Slovenská cena za prvý francúzsky plug-in hybrid zatiaľ nie je známa, no pokiaľ by sme sa obhliadli na francúzsky trh, tak tam toto SUV začína na sume 39.950€. Štátna dotácia, ktorá platí od 17.11.2019 by v prípade tohto modelu predstavovala sumu 5 000€.