Nová štvorkolka, dvojspojka a veľa hliníku, najluxusnejšie materiály. Inováciám sa nevyhýbajú ani prestížne automobilky. Bentley prichádza na trh so svojím vynoveným modelom Continental GT. Nejde však o facelift, ale o novú generáciu tejto ikony prevažne futbalistov.

Automobilka s okrídelným B na kapote už nejaké to desaťročie patrí pod koncern Volskwagen. Prvý Continental GT bol predstavený pred štrnástimi rokmi. Postupne sa civilizoval do okolia a trhu. Neskôr došla aj otvorená verzia Convertible. Roku 2011 prišla druhá generácia tohto športového kupé. Tá však bola skôr faceliftom ako novou generáciou. Teraz sa však mení oveľa viac. Predná maska je mohutnejšia, hranatejšia a zmene nevyhli ani predné svetlomety. Základné štylistické prvky nový Conti prebral zo štúdie EXP 10 Speed 6. Predná náprava sa posunula o 135mm a je aj celkovo väčší. Tým pádom sa zväčšil priestor pre pasažierov.

Začnime interiérom. Všetko podľa predpokladov odpovedá hodnote značky. Vnútri automobilu nájdeme výhradne prírodné materiály a chrómové detaily. Aj Bentley už prešlo na plne digitálnu palubnú dosku. Stredný vysúvací panel má uhlopriečku 12,3“. Je trojstranná, takže dokáže ukazovať teplotu okolia, kompas a chronometer. Očiam neprístupná ostáva dovtedy, kým nenaštartujete. Predné sedadlá sú plne elektronické a majú až 18 polôh. K samozrejmosti patrí vyhrievanie, odvetrávanie, ochladzovanie a takisto aj masážna funkcia.

Exteriérovú farbu si budete môcť zvoliť zo sedemnástich odtieňov. Bude možná aj kombinácia s interiérom, aby vám všetko perfektne ladilo. Dokonca si môžte vybrať aj z 15 odtieňov koberčekov na nohy. V aute sa nachádza 10 m² káblov a pracovníkom fabriky trvá len 9 hodín ich doslova narvať dovnútra. Hluk v kabíne sa pri vyšších rýchlostiach znižuje vďaka špeciálnym akustickým oknám, ktorými sú čelné a bočné. V ponuke bude na výber z dvoch variant diskov a to 21“ a 22“.

Najdôležitejšie na záver. Pod kapotou bude driemať už teraz „most legendary“ 6,0-liter W12 s výkonom 467 kW / 635 koní a krútiacim momentom 900 N.m. Na hranicu 100 km/h vystrelí za 3,7 sekundy vďaka najnovšej dvojitej osemstupňovej prevodovke. Maximálna rýchlosť je 333 km/h. Postupom času by sa mala objaviť aj verzia s V8 pod kapotou. Najlacnejšou variantou bude benzínový hybrid, ktorý má svoj základ v Porsche. Výkon bude 340 kW / 462 koní. Na čisto elektrický pohon nový Continental prejde 50 km.

Koľko za nové GT-čko zacvakáme? Kedže sa jedná o priameho konkurenta Aston Martinu, tak cenovka nebude určite nízka. Tá štartuje na hranici 170 000€ za model W12. Výroba bude zahájená ešte tento rok po premiére vo Frankfurte a predaj začne budúci rok v marci.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKopírovať, kopírovať, kopírovať!
Nasledujúci článokAudi vchádza do nových vôd. Dočkáme sa ďalšej automobilky s pohonom zadných kolies?