Toyota prišla v roku 1997 ako prvá na trh so sériovo vyrábaným hybridným modelom. Išlo o model Prius, ktorý dodnes brázdi aj slovenské cesty. Čo stojí za úspechom automobilky?

Aktuálne na všetkých platformách a trhoch Toyota a Lexus ponúkajú 44 rôznych hybridných modelov. Ako výsledok prijatia elektrifikovanej technológie verejnosťou Toyota tvrdí, že v súčasnosti predala ne celom svete 15 miliónov vozidiel s hybridným pohonom. To je pekelný míľnik, o ktorom sa môže iným automobilkám iba snívať.

Dopyt po hybridoch japonskej značky dosiahol od roku 1997 do roku 2013 príjemných 5 miliónov predaných vozidiel. Prelom však prišiel v roku 2017, keď sa móda a technológie zeleného sveta stali akousi podkožnou bunkou, ktorá chce zmeniť svet. A od 2017 sa čísla zdvihli o ďalších 10 miliónov kusov.

Toyota dokazuje svoju dominanciu na trhu 15 miliónmi predaných hybridov

Európska divízia spoločnosti pripisuje rozšírený dopyt po hybridnej technológii v celej zostave tým, že je v dobrej pozícii na prijatie nových európskych noriem a predpisov. Ak by ste nevedeli, v Európe sú nariadenia o emisiách CO2 najprísnejšie na svete.

V porovnaní s emisnými limitmi platnými v roku 2021 budú musieť byť priemerné emisie CO2 nových osobných vozidiel automobilov evidovaných v EÚ v roku 2025 o 15 % nižšie a v roku 2030 o 31 % nižšie. Uvedené hodnoty predstavujú ciele pre vozový park EÚ. Snaha o zníženie emisií CO2 sa medzi výrobcov rozdelí na základe priemernej hmotnosti ich vozového parku.

Podľa Európskej Únie patria emisie z výfukových plynov vozidiel k hlavným zdrojom znečistenia a zhoršenia kvality ovzdušia v Európe. Predpisy určujú prijateľné limity, pre emisie z výfukových plynov vozidiel, predávaných v členských štátoch EÚ a EHP (európskeho hospodárskeho priestoru) a sú navrhnuté tak, aby sa časom čoraz viac sprísňovali.

Toyota dokazuje svoju dominanciu na trhu 15 miliónmi predaných hybridov

Automobilka pochádzajúca z rovnomenného mesta odhaduje, že predajom a používaním svojich modelov v najbližších piatich rokoch znížia emisie o viac ako 120 miliónov ton na celej planéte. Ale nezaháľa ani v plánoch do budúcna.

Spoločnosť tvrdí, že v najbližších piatich rokoch plánuje uviesť na trh 40 nových alebo aktualizovaných elektrifikovaných vozidiel, z ktorým najmenej 10 bude mať nulové emisie. Pôjde o akumulátorové, hybridné aj vodíkové palivové články.

Zdroj: Toyota

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Mazda CX-5: SUV pre ktoré sa možno rozhodnúť rozumom i srdcom
Nasledujúci článokTEST Kia XCeed 1,4 T-GDi, nebojí sa jazdiť mimo zaužívaných pravidiel