Domov News Nový Citroën C4 podrobne: Tri druhy pohonu a elektrický dojazd 350 km

Nový Citroën C4 podrobne: Tri druhy pohonu a elektrický dojazd 350 km

Citroën C4

Citroën C4 a jeho elektrická verzia ë-C4 sa už chystajú aj na slovenský trh, reálne by sa na ňom mohli objaviť na prelome rokov.

Nový model Citroën C4 prichádza s voľbou troch druhov pohonu – benzínovým, naftovým a elektrickým.  100 % elektrický model má označenie  ë-C4 a môže sa pochváliť výkonom 100 kW (136 k), krútiacim momentom 260 Nm a dojazdom do vzdialenosti 350 km.

Tento variant asi zaujíma mnohých, tak doplníme, že využíva 50 kWh batériu a záruka na ňu je 8 rokov alebo 160-tisíc kilometrov. Využiť na nabíjanie možno aj 100 kW rýchlonabíjačky, v nich ho na 80 percent nabijete za polhodinku. Cez wallbox ho – podľa výkonu nabíjačky – nabijete za 5 až 7,5 hodín a keby ste ho „strčili“ do bežnej domácej zásuvky, na nabitie by ste museli čakať vyše 24 hodín. Maximálna rýchlosť elektromobilu je 150 km/h a na stovky zrýchli za 9,7 sekundy. To sa, samozrejme, bavíme o tom, že máte aktivovaný športový režim.

Alternatívou k elektrickému pohonu sú benzínové motory s výkonovým rozpätím od 74 kW (100 k) do 114 kW (155 k) a napokon sú v ponuke aj naftové agregáty s výkonom od 80 kW (110 k) do 96 kW (130 k). Pri naftových aj benzínových motoroch je na výber 6-stupňový manuál alebo 8-stupňový automat. Obe verzie zároveň vyhovují emisnej norme Euro 6d.

Praktické vychytávky

Vo výbave autá nechýba ani relatívne nová technologická vychytávka tejto francúzskej značky, teda tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi a ultraergonomické a zároveň pohodlné masážne a vyhrievané sedadlá Advanced Comfort. Vo svetovej premiére sa spolu s novým modelom predstavilo aj interiérové riešenie Smart Pad Support Citroën. To je vlastne systém, umožňujúci v kabíne bezpečne upevniť a využívať takmer akýkoľvek tablet – či už s Androidom alebo operačným systémom od Apple.

Veľký dôraz bol kladený na maximalizáciu vnútorného priestoru, výrobca o novom Citroëne C4 napríklad tvrdí, že v oblasti kolien poskytuje najväčší priestor v rámci svojej triedy (198 mm). Pochváliť sa však môže na svoju triedu veľmi slušným rázvorom 2 670 mm. A keď sme už pri rozmeroch, tak auto je 4 360 mm dlhé, 1 800 mm široké a 1 525 mm vysoké. Bonusom je aj pomerne vysoký posed, čo v praxi značí lepší rozhľad z vozidla. Ten umocňujú aj veľké kolesá s priemerom od 16 do 18 palcov. Kufor s polohovateľným dnom má objem 380 litrov.

K technologickým a komfortným vychytávkam možno zaradiť fulll LED svetlá, elektricky ovládanú panoramatickú strechu panoramatickou strechou. Užívateľský komfort umocňuje 20 asistenčných technológií vrátane Highway Driver Assist, čo asistent na čiastočne autonómnu jazdu na úrovni 2, tým pádom prirodzene nechýba adaptívny tempomat, aktívny systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu, dopĺňa ich predkolízny systém, núdzové brzdenie, monitorovanie mŕtveho uhla a ďalšie asistenčné systémy.

Citroën C4 je úplnou novinkou, slovenské ceny ešte nie sú známe a na našom trhu sa prvé modely objavia pravdepodobne na prelome rokov, možno až začiatkom toho budúceho.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokIneos Grenadier je novodobý obranca modelu Defender
Nasledujúci článokTEST Subaru XV 2,0 e-Boxer – Crossover ktorému Offroad nerobí problém
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.