Domov Elektromobilita Maserati Ghibli dostane unikátny mild-hybrid

Maserati Ghibli dostane unikátny mild-hybrid

O predstavení hybridného modelu od Maserati sa hovorilo už dlhšiu dobu. Namiesto plug-in hybridného pohonu dostane Ghibli nezvyčajný mild-hybrid.

Emisné normy neúprosne tlačia na vlnu elektrifikácie jednu automobilku za druhou. Neobchádzajú ani talianskeho výrobcu športových vozidiel Maserati, ktorý pre slovenský trh ponúka len šesť, nie najmodernejších, vozidiel. Vcelku homogénnu platformu vznetových či zážihových trojlitrových motorov V6 čoskoro doplní aj menší, elektrifikovaný agregát.

Maserati Ghibli Hybrid dostane do vienka 2.0-litrový preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 330 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Na dnešnú dobu nie sú tieto parametre ničím svetoborným, no riešenie ako sa ich podarilo dosiahnuť a pritom zachovať čo najnižšiu spotrebu paliva a emisie je vcelku unikátne. Spaľovaciemu motoru napomáhajú 48V alternátor a elektrický kompresor (e-Booster), ktoré sú napájané batériou uloženou v zadnej časti vozidla. Jedná sa o jedinečné riešenie, nakoľko väčšina mild-hybridných systémov využíva integrovaný štartér-generátor.

Aj keď pri dizajnovaní Ghibli Hybrid mala automobilka možnosť ísť do plne elektrického či plug-in hybridného pohonu, z dôvodu znižovania hmotnosti sa rozhodla pre už spomínané riešenie. Vďaka hmotnosti “len” 1950 kilogramov dokáže auto šprintovať na stovku za 5,7 sekundy, čomu značne napomáha 8-stupňová automatická prevodovka od ZF. Aj pri týchto parametroch si auto naďalej zachováva rozumnú spotrebu 8,5 – 9,6 litra. Svojou koncepciou adekvátne vypĺňa dynamický aj ekonomický rozdiel medzi naftovými a benzínovými motorizáciami, ktoré sú momentálne v ponuke. Čo to znamená? Jednoducho povedané, dokáže jazdiť so spotrebou naftovej V6-ky a dynamikou benzínového motoru. Čerešničkou na torte sú emisie CO2, ktoré klesli približne o 25% oproti dieslu.

Ako to už pri hybridných modeloch býva, zmenám sa nevyhol ani exteriér. Tou najvýraznejšou sú modré brzdové strmene, ktoré dopĺňajú upravenú mriežku chladiča a tri modré výduchy za prednou nápravou. Interiér bol obohatený o digitálny prístrojový panel, ktorý nahradil už takmer archaické analógové budíky, funkciu infotainmentu Android Auto, displej s uhlopriečkou 10,1 palca a milý detail v podobe modrého prešívania a loga značky na hlavových opierkach. Ghibli Hybrid predstavuje začiatok elektrifikácie modelového portfólia značky, na ktorom už čoskoro pravdepodobne pribudne hybridné Levante. Okrem toho sa môžeme tešiť na nové generácie modelov GranTurismo a GranCabrio.

TEST Honda Civic Executive Sportline, horúci dizajn poháňaný jednolitrom za dobrú cenu

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMaserati
Predchádzajúci článokTEST Hyundai i10: K dokonalosti mu chýba už len elektrina
Nasledujúci článokAudi SQ7 a SQ8 prídu s benzínovým osemvalcom