Spoločnosť Polestar, ktorá bola donedávna „dvorným“ tuningovým štúdiom Volvo Cars, oficiálne oznámila zámer zahájiť výrobu modelu Precept. Koncept s týmto názvom bol predstavený vo februári 2020 .

Kuriózna je v tomto príbehu skutočnosť, že Precept je prvý nezávislý projekt mladej značky. Pripomeňme, že prvé dva modely spoločnosti sú Polestar 1 a Polestar 2 , ktoré nielen zdieľajú platformu so spoločnosťou Volvo, ale sú tiež vyrobené v rovnakom štýle.

Dcérska spoločnosť Volvo uvádza na trh elektrický sedan Precept

Polestar Precept je veľké auto s rázvorom 3,1 metra. Dokonca aj vlajková loď sedanu Volvo S90 meria iba 2,94 m. Osobitná pozornosť sa venovala aerodynamike. Za týmto účelom návrhári prišli s niekoľkými vylepšeniami. Napríklad predná hrana kapoty stúpa. Koncept tiež nemá bočné zrkadlá – sú nahradené kamerami.

Rovnako ako väčšina elektrických automobilov, ani Polestar Precept nemá prednú mriežku, ale na rozdiel od väčšiny elektromobilov sa Polestar rozhodol nazvať túto oblasť SmartZone. Jednoducho povedané, je to presne tam, kde Precept sústreďuje nespočetné množstvo bezpečnostných senzorov, vrátane dvoch radarových senzorov a HD kamery. A pretože ide o Polestar, celá technológia je pokrytá laboratórnym bielym sklom.

Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Polestar Thomasa Ingenlatha, ktorý predtým pôsobil vo funkcii senior viceprezidenta pre dizajn vo spoločnosti Volvo Cars, tlak na výrobu konceptu a verejnosti získal autu dobré meno a projekt dostal zelenú. Polestar Precept začne výrobu v novom závode spoločnosti v Číne. Uvádza sa, že je jedným z najinteligentnejších automobilových priemyselných odvetví na svete. Továreň bude tiež uhlíkovo neutrálna, to znamená, že bude mať nulové emisie CO2.

Druhou časťou misie Polestar je samozrejme zameranie na udržateľnosť. Z tohto dôvodu sú povrchy sedadiel vyrobené z recyklovaných PET fliaš, opierky hlavy a ďalšie kúsky vyrobené z recyklovaného korku a koberce z recyklovaných rybárskych sietí. Časť recyklácie skutočne pomohla výkonu automobilu: ľanové kompozity okolo automobilu viedli k 50% zníženiu hmotnosti ako bežné materiály a k 80% zníženiu plastového odpadu.

Toto auto predstavuje prvý pokus značky o samostatný dizajn a odráža rastúcu ambíciu spoločnosti Volvo pre Polestar, koncipovanú ako progresívnejší rival spoločnosti Tesla zameraný na výkon. Neznamená to, že Volvo nebude robiť aj elektromobily – bude -, ale Švédi si myslia, že na rýchlo sa rozvíjajúcom trhu s elektromobilmi je dostatok miesta pre novú značku s doplnkovými hodnotami, ktorá by označila Polestar za samostatnú entitu.

Zdroj: Polestar

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFord Puma ST: Prvé malé SUV, ktoré otvorene stavilo na športovosť
Nasledujúci článokPlug-in hybrid Audi A3 40 TFSI e ponúkne vyšší dojazd ako doteraz