Ford Mustang Mach 1 je vôbec najvýkonnejším Mustangom aký sa kedy do Európy dostal! Ponúkne síce nižší výkon ako na ostatných trhoch, ale poctivú atmosférickú V8 zachoval.

Ford Mustang Mach 1

Vyjadrenie predstaviteľa automobilky Ford potvrdilo dlhotrvajúce špekulácie nad príchodom exkluzívneho Mustangu do Európy. Ten pred nedávnom potvrdil že Mach 1 sa stane globálnym modelom. Aj napriek stále prísnejším reštrikciám zo strany Európskej únie voči emisiám sme dnes svedkami oficiálneho predstavenia. Táto správa znie o to neuveriteľnejšie vzhľadom na fakt že Ford Mustang v budúcom roku na našom Slovenskom trhu zdražie a počet predaných kusov bude obmedzený.

Uspokojiť náročného európskeho zákazníka je pre americké automobilky nesmierne zložité, jediný komu sa to z dlhodobého hľadiska darí je Ford, ktorý vytvoril vývojové centrum v Európe a priniesol špecifické modely práve pre tamojší trh. Mustang je však čisto americký model, ktorý od svojho vzniku symbolizuje nespútanú silu šprintéra za dostupnú cenu pre širokú verejnosť. verzia Mach 1 sľubuje vôbec najlepšiu ovládateľnosť doposiaľ.

Ford Mustang Mach 1

Novinkou je šesťstupňová manuálna prevodovka Tremec. K dispozícií bude aj známy desaťstupňový automat, ten však prešiel zásadným vylepšením chladiča oleja. S týmto problémom sme sa stretli aj pri našom teste Mustangu, počas ktorého sa prevodovka niekoľko krát prehriala. Pod kapotou bude aj naďalej päť litrový atmosférický motor V8, ktorý ponúkne výkon 338 kW a krútiaci moment 529 Nm. Oproti americkej plnotučnej verzií tak prišiel o 27 kW a 40 Nm čo v konečnom dôsledku vôbec nie je až taký rozdiel. Aj napriek tomu je Mach 1 tým najrýchlejším musnagom v Európe vôbec.

Manuálna prevodovka Ford Mustang Mach 1
Viac než len kozmetické zmeny

Lepšej ovládateľnosti dopomohla aerodynamika a vyšší prítlak až o 22% vďaka dizajnu zadného difúzora prevzatého z modelu Mustang Shelby GT500 a dlhší plech podlahy so špeciálnymi rebrami na usmernenie chladiaceho vzduchu k brzdám. Predný splitter svojím tvarom zabezpečuje vyšší prítlak a tým aj lepší záber pneumatík na okruhu.

Špeciálne vyladené zavesenie kolies dokáže zvládať vysoké nároky kladené na vozidlo počas jazdy na okruhu. Nastaviteľný systém zavesenia kolies MagneRide2 elektronicky ovláda magnetoreologickú kvapalinu vnútri tlmičov, a tak dokáže v reálnom čase reagovať na meniace sa podmienky na ceste. Nechýbajú ani pomocné rámy a spojovacie prvky na nastavenie zbiehavosti kolies z modelov Mustang Shelby GT350 a GT500.

Okrem toho získal Mustang Mach 1 aj posilňovač bŕzd s vyššou špecifikáciou, ktorý ponúka rýchlejšiu odozvu a tým rýchly a jednotný brzdný výkon dokonca aj pri vysokej záťaži. Unikátne 19-palcové zliatinové disky kolies s piatimi lúčmi sú o 0,5 palca širšie vpredu aj vzadu. Na nich sú nasadené pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 vhodné na okruh.

V neposlednej rade spoznáte novú limitovanú edíciu aj vďaka jedinečnosti farebných kombinácií, a detailov v interiéri. Na podrobnejšie technické špecifikácie ako aj cenu si budeme musieť ešte pár mesiacov počkať, dá sa však očakávať podobná politika ako v prípade verzie Bullit.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!