Pred niekoľkými týždňami ukázal Hyundai vynovený automobil Kona a teraz je na rade elektrická verzia. Najväčšie zmeny vzhľadu sú viditeľné na predku, kde sú nové svetlomety a žiadna maska chladiča.

Kórejčania zašili záplatu na trhu v plnej miere – nielen pri spaľovacej verzii, ale úspešní sú aj pri elektrickej verzii. Od roku 2018 predali viac ako 120 000 elektrických modelov Kona.

Aj keď dizajnéri spoločnosti Hyundai nainštalovali tenšie denné LED svetlá a svetlomety, do popredia sa dostáva vystúpenie prednej časti vozidla. Nos je teraz prakticky z jednej časti, bez prerušovaných línií, a zjednotený do zmysluplného celku. Iba veko na nabíjanie sa posunulo viac ku stredu nárazníka. Vďaka novému tvaru prednej časti je Kona electric o štyri centimetre dlhšia ako jej predchodca.

Vertikálne prívody vzduchu vpredu sú štíhlejšie a vyššie. Nové je tiež funkčné nasávanie vzduchu v spodnom nárazníku, ktoré sa vyznačuje vodorovnými lištami. Obuté sú nové zliatinové disky kolies, ktoré zvyšujú funkčnosť SUV. Zmeny sa dotkli aj zadku vozidla – zahŕňajú vylepšené zadné svetlá, ktoré majú nové zaoblené kryty a nový nárazník so zhodnými vodorovnými líniami. Spätné svetlá tvoria tri zvislé lišty určené na napodobnenie detailov svetlometu.

64 alebo 39,2 kilowatthodín?

Prvýkrát je nová Kona Electric vybavená 10,25-palcovým digitálnym displejom. Jednotka AVN obsahuje multimediálne a praktické funkcie vrátane služieb Bluelink, Hyundai LIVE Services a Apple CarPlay a Android Auto.

Noví zákazníci spoločnosti Kona Electric sa môžu tešiť z novej aktualizácie Bluelink, ktorá im umožňuje ovládať svoje vozidlo pomocou smartfónu alebo hlasových povelov, aby bola ich jazda pohodlnejšia a príjemnejšia. Aplikácia zobrazuje dojazd a stav batérie vozidla, ako aj časy nabíjania, keď je vozidlo pripojené k rôznym verejným alebo súkromným nabíjacím staniciam.

Tentokrát ale nič nové o pohone. Rovnako ako jeho predchodca, aj nová Kona Electric ponúka dva rôzne akumulátorové a elektrické pohonné jednotky s nulovými emisiami bez kompromisov v oblasti výkonu. K dispozícii sú dve rôzne batérie s kapacitou 39,2 alebo 64 kilowatthodín. Pri menšej batérii je dojazd podľa WLTP obmedzený na 289 kilometrov, zatiaľ čo pri väčšej je podstatne väčší a predstavuje 484 kilometrov. Batérie je možné nabíjať s výkonom až 100 kilowattov, navyše je k dispozícii trojfázová domáca nabíjačka, kde je maximálny nabíjací výkon 10,5 kilowattov.

Nabitie lítium-iónovej polymérovej batérie z 10 na 80 percent trvá pomocou rýchlonabíjačky s výkonom 100 kW na jednosmerný prúd (DC) iba asi 47 minút. Kona Electric je vybavená voliteľnou trojfázovou palubnou nabíjačkou s výkonom 10,5 kW, ktorá umožňuje výrazne kratšie doby nabíjania pomocou verejných trojfázových nabíjacích staníc na striedavý prúd alebo pomocou súkromného kompatibilného wallboxu.

TEST Citroen C3 – Veterán, ktorý má stále karty v rukáve

Zdroj: Hyundai

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW i3 má na konte už cez 200 tisíc predaných kusov
Nasledujúci článokAudi SQ5 prichádza opäť s dieselom