Domov News Viete, že palubný počítač už ukazuje vždy takmer reálnu spotrebu?

Viete, že palubný počítač už ukazuje vždy takmer reálnu spotrebu?

S týmto problémom sme sa stretávali snáď od začiatku palubných počítačov v autách. Na palubný počítač ste sa nemohli spoliehať, keď ste chceli vedieť reálnu spotrebu svojho auta. Existovali rôzne „fígle“ ako ho skalibrovať, nie vždy však boli účinné.

Dnes to však už takmer vôbec neplatí. Doby, keď ste si reálnu spotrebu museli prepočítavať podľa najazdených km a dotankovaného paliva, sú preč. Reálne meranie pri homologizácii vozidla podľa RDE normy totiž pridalo do áut ešte jednu užitočnú pomôcku. Práve reálne zobrazovanie spotreby, ktoré má na starosti palubný počítač, už zobrazuje takmer na chlp správne hodnoty.

Nereálna spotreba?

Pamätáte sa na obdobie, keď na diskusných fórach excelovali majitelia Octavii a Golfov s legendárnym motorom 1,9 TDI, ktorý mal podľa nich spotrebu 3 l/100 km a ani o deciliter viac? Bohužiaľ, realita bola vždy odlišná, vo smere k tomu horšiemu a palubný počítač mnohokrát „kecal“ aj o viac ako jeden liter. Takže namiesto bájnych 3 l/100 km ste jazdili za 4,2 alebo 4,5 l/100 km. To je už reálnejšia spotreba aj na legendárne rotačkové 1,9 TDI.

Dnes však palubný počítač takmer na chlp presne ukazuje to, čo auto zožerie. Je to dané metodikou RDE, ktorá okrem toho, že testuje autá v reálnej premávke, tak aj zaznamenáva reálnu spotrebu. A tá musí zodpovedať skutočne reálnej spotrebe. Spätne sú totiž automobilky povinné umožniť kontrolu reálnej spotreby aj na aute, čo má najazdených 100 tisíc km. Po afére dieselgate si už nikto nedovolí pokusy o falšovanie, ktoré by danú automobilku stáli absolútne všetku česť, prestíž a aj dôveru zákazníkov. A o pokutách ani nepíšem.

Takže ak vám dnes na modernom aute s metodikou RDE 2 ukazuje spotrebu 6 l/100 km, verte jej. Je to skutočne reálna spotreba vášho auta. Pri následnom preverení cez výpočet, keď podelíte spotrebované alebo načerpané palivo najazdenými km a vynásobíte 100, dostanete prakticky rovnaký údaj. Starý palubný počítač však môžete aspoň čiastočne nakalibrovať, ak to samozrejme váš automobil ponúka. Alebo ho ignorovať a počítať si spotrebu ručne podľa spotrebovaného alebo natankovaného paliva.

How to Use the Mercedes-Benz Digital Instrument Cluster

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVIDEO Volvo hádže 10 áut z 30 metrovej výšky – kvôli testu bezpečnosti
Nasledujúci článokTEST Mazda MX-30, je praktická a zmestí sa tam vôbec detská sedačka?