Písal sa rok 2016, keď na trh dorazilo prvé SUV značky Škoda. Blíži sa teda čas, kedy by mal doraziť s faceliftovanou verziou. Nový Kodiaq už teraz naberá na testovacích kilometroch.

Vtedy ešte kontroverzná novinka od Mladoboleslavkej automobilky Škoda, ktorá je od roku 1994 súčasťou Volkswagen Group, vyvolávala už od samotného predstavenia modelu veľmi zmiešané pocity. Pre tých komu nebolo auto doposiaľ predstavené môžeme zhrnúť, že ide o prvé vozidlo kategórie „Sport Utility Vehicle“ v skratke SUV, od Škody.

Bude toto Škoda Kodiaq po facelifte? Naberá na testovacích kilometroch

Niekoho z vás zrejme napadlo, že toto nebolo predsa prvé zdvihnuté auto od Škodovky, veď tu bol Yeti. Ale aj keď sa nejednalo o plnohodnotný model SUV, stal sa veľmi úspešným. A v tomto počínaní pokračujú aj zvyšné SUV-čka od Škodovky. Po štyroch rokoch si ale Kodiaq zaslúži nejakú tú omladzovaciu kúru.

Dizajnér vystupujúci pod prezývkou milancu__design sa podelil o vizualizáciu Kodiaqu po facelifte. Aj keď ich už na internete pobieha nespočetné množstvo, toto je trošku iný prípad. Mladý študent pôvodom vietnamskej národnosti študoval po taktovkou Škoda auto. V jeho prospech hovorí aj aktívna účasť na študentských projektoch ako je Mountiaq a Sunroq.

Nos vozidla dostal v tomto prípade výraznejšie lemovanie, ktoré nápadne pripomínajú krivky z modelu Enyaq. Keďže sa jedná o prémiové auto, celkový nádych prednej masky dopĺňajú modernejšie Matrix-LED svetlomety v kombinácii s dávkou chromových detailov. Na facelift Superbu zasa odkazuje chromová linka na zadku auta, ktoré prepája svetlomety.

V rámci stratégie Škoda 2025 bude značka v najbližších rokoch rozširovať modelovú paletu o nové modely. Najväčšiu pozornosť budú výrobcovia venovať rozširovaniu ponuky modelov SUV. Prvou udalosťou bol vstup Škody Kodiaq na trh ako nového veľkého SUV. Naposledy sa však automobilka vytasila z elektrickým Enyaqom.

Bude toto Škoda Kodiaq po facelifte? Naberá na testovacích kilometroch

Škoda Enyaq iV bola asi najočakávanejšou novinkou značky tohto roka. Je to prvý elektromobil z kategórie SUV od Škody a tiež prvý reálne použiteľný elektromobil od Škody na dlhšiu trasu. Investícia Škody do výrobnej linky, aby tam mohli vyrábať autá na báze platformy MEB a MQB, bola na úrovni 32 miliónov eur, čo nie je zrovna málo.

Škoda upravila statiku budovy, zvýšila dimenzovanie technológie prepravy dielov na hmotnosť batériových dielov ale aj montovaných komponentov. A keďže u svojich rodákov zožal úspech, auto ide do sériovej výroby.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMilancu__design
Predchádzajúci článokTEST SEAT Leon FR 1,5 TSI – suverénne naj takmer vo všetkých aspektoch
Nasledujúci článokNajštýlovejšia Q5ka prichádza vo vrcholnom prevedení s dieslom pod kapotou.