Ruský AvtoVAZ, ktorý je súčasťou automobilovej skupiny Renaultu, predstavil náčrt novej generácie Lada Niva. Ten príde na cesty o tri roky, tentoraz s piatimi dverami a dennými LED svetlami.

V súlade s novou stratégiou, ktorú včera predstavil prezident Luca di Meo, ponúkne Renault v budúcnosti menej jednotlivých modelov zameraných na mierne vyšší cenový segment. To ponúkne viac priestoru pre stále nezávislé značky v rámci skupiny, rumunskú Daciu aj ruskú Lada. Oba budú vyrábať svoje vlastné vozidlá, ale využijú výhody modulárnej platformy Renault CMF-B. Obe značky budú na tejto platforme vyrábať milión automobilov ročne.

Nová Lada Niva pre rok 2024

Dacia ohlásila svoje nové väčšie veľké SUV a ruský AvtoVAZ ohlásil novú generáciu Lada Niva. Spoločnosť Lada si v súčasnosti udržuje 20%-ný trhový podiel na ruskom trhu s modelmi Grant a Vesta. Nová úroveň mobility bude zaslaná na cesty v roku 2024, potvrdil to prezident spoločnosti AvtoVAZ Yves Caracatzanis.

Nateraz je k dispozícii iba skica, ktorá zdieľa niektoré paralely s týmto robustným a nadčasovým ruským terénnym autom. Lada Niva bude mať denné LED svetlá v tvare L, nad nimi ukryté smerové svetlá a zjavne zabudované (pravdepodobne podobné ako má Juke v zadnej časti bočného okna) kľučky zadných dverí. Podľa náčrtov bude mať Niva štyri bočné dvere, nielen dvoje.

Oficiálne z Ruska: Ďalšie 3 roky a na cestách bude nová Lada Niva

Pripomeňme, že obchodný názov Niva zaregistrovala spoločnosť VAZ v roku 1976. Trojdverové SUV VAZ-2121 sa od svojho uvedenia v roku 1977 vyrábalo pod názvom Niva, neskôr sa tento názov rozšíril o jeho modifikácie – predĺžené, päťdverové, dodávky a nákladné vozidlá. V roku 2001 však AvtoVAZ previedol práva na obchodné meno na novovytvorený spoločný podnik GM-AvtoVAZ, ktorý od roku 2002 vyrába SUV Chevrolet Niva . Po dohode strán bola od konca roku 2005 celá rodina klasickej Nivy premenovaná na Lada 4×4. Originálny názov mohol používať iba spoločný podnik, ale na konci roku 2019 AvtoVAZ odkúpil podiel Američanov v spoločnosti a získal tak naspäť legendárnu históriu.

TEST BMW 520d Touring, Mild-Hybrid si s naftou príliš nerozumie

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!