Už v poradí tretia generácia populárneho mestského SUV Nissan Qashqai je doslova za rohom. Automobilka sa rozhodla, že budúcim majiteľom povie viac, čo bude pod kapotou. K dispozícií bude mild-hybridný systém a hybridný pohon E-Power.

Nissan v Európe čaká doslova kľúčová premiéra. Už o necelý mesiac sa svetu predstaví tretia generácia cross-overu Qashqai. Nové emisné normy v Európe preň budú znamenať výrazné technologické zmeny. Z ponuky už v Septembri 2020 vypadol dieselový agregát a všetky benzínové motorizácie budú elektrifikované. Pohon 4×4 bude k dispozícií iba v jednej verzii.

Čo sa teda bude skrývať pod kapotou? V základnej ponuke budú dva hybridné systémy. Odrazový mostík dá štvorvalec 1,3 ALiS (Advanced Lithium-Ion battery System). Pod týmto skráteným názvom sa ukrýva 12 V mild-hybridný systém so štart-generátorom a malým li-ion akumulátorom.

Ten bude slúžiť na „vypínanie“ motora pri rýchlosti menšej ako 18 km/h. Rekuperácia brzdnej energie a pri zrýchľovaní bude od 20 km/h do 110 km/h. Podporu akcelerácie môžeme nájsť v navýšenom krútiacom momente o 6 Nm. Na výber bude z dvoch výkonnostných variantov. 103 kW alebo 117 kW. Slabší variant bude k dispozícií s manuálnou ale aj s automatickou prevodovkou XTRONIC. Výkonnejšiu verziu bude možné kombinovať aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Podmienkou však bude automatická CVT prevodovka.

Zaujímavejšou verziou však bude Qashqai s pohonom E-Power. Ten sa už nejaký čas používa u japonských kolegov Note, Serena a Kicks. Tento pohon bude veľmi podobný, ktorým disponuje Honda CR-V. Qashqai s pohonom E-Power bude skôr elektrické, než hybridné vozidlo. Hlavným ťahúňom bude elektromotor s výkonom 140 kw spriahnutý so 4-valcovým motorom s objemom 1,5-litra. Nissan takisto sľubuje okamžitú reakciu na plynový pedál a hladký chod ako sme zvyknutí z elektroauta Nissan Leaf. Čo je základom, takisto podporuje nízku spotrebu. Na výber bude z troch jazdných režimov – Eco, Standard a Sport. Chýbať nebude ani systém e-Pedal, pomocou ktorého budete regulovať rýchlosť len pomocou plynového pedálu.

Škodou je, že nový Qashqai E-Power nebude k dispozícií s pohonom 4×4. „Ponuka motorov je jednoduchá a inovatívna. Obe možnosti sú samozrejme inovatívne, efektívne a zábavné,“ vyjadril sa Matthew Wright. Na náš trh sa spočiatku dostanú klasické mild-hybridy na pohon E-Power si budeme musieť počakť do roku 2022.

Parametre Nissan Qashqai 2021
Motor 1.3 12V ALiS Micro Hybrid 140 1.3 12V ALiS Micro Hybrid 160 1.3 12V ALiS Micro Hybrid 160 4×4 1.5 E-Power 190
Počet valcov 4 4 4 4
Výkon 103 kW 117 kW 117 kW 140 kW
Krútiaci moment 240 Nm 260 Nm 270 Nm 330 Nm
Prevodovka 6 MT 6 MT / CVT CVT

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!