Začiatkom tohto mesiaca Lamborghini predhodila ukážku toho, o čom sme si mysleli, že by mohlo byť hybridným nástupcom Huracanu. Ukázalo sa, že tvorcovia to dotiahli omnoho vyššie. Lamborghini predstavilo tento nadčasový prízrak, Terzo Millennio.

Priekopnícka a inovatívna tradícia, ktorú prináša so sebou známa značka Automobili Lamborghini, hľadí do budúcnosti s vizionárskym stanoviskom a prináša extrémne hodnoty ,,vlastnej DNA“. Na plánovanie svojej cesty prostredníctvom elektrického superšportového vozidla Lamborghini, museli najprv zhrnúť požiadavky tretieho tisícročia z hľadiska využitia energie a inovatívnych materiálov, ktoré zabezpečia najcitlivejší a najvyšší zážitok z jazdy.

Lamborghini Terzo Millennio bude stavať na štyroch dôležitých pilieroch: Energia, inovácia v materiáloch, architektúra hnacieho mechanizmu a zvuk v spojení s emóciami.

ENERGIA

Športové auto budúcnosti využíva elektrinu namiesto benzínu. Elektrické systémy vytvárajú vysoký výkon a ponúkajú niekoľko zaujímavých možností, ako aj možnosť obnoviť kinetickú energiu a využiť ju na maximum. S cieľom čo najlepšie zúžitkovať nové šance ponúkané elektrifikáciou, musí byť akumulačný systém silovo orientovaný a symetrický, aby sa umožnila vysoká výkonnosť a čo najviac zúžitkovať energiu. Aby sa táto príležitosť využila, súčasné batérie nestačili a je potrebný veľký skok dopredu: cieľom Lamborghini je vyvinúť nevídaný superkondenzátor, ktorý dokáže uzavrieť medzeru s konvenčnými batériami z hľadiska energetickej hustoty a zachovať vynikajúcu koncentráciu výkonu.

INOVATÍVNE MATERIÁLY

Lamborghini sa zameriava na zníženie hmotnosti a zvýšenie dostupnosti elektrickej energie za použitia štrukturálnych kompozitov na skladovanie elektrickej energie ako nabíjateľnej batérie. Cieľom je zlepšiť technológiu nanomateriálov, rozptýliť nanopotémy v paneloch založených na CFK, schopných uchovávať elektrickú energiu a zároveň využiť naplno telo a konštrukciu automobilu. Súčasne sa projekt zameriava na kombináciu technológie s cieľom nepretržite monitorovať celú štruktúru uhlíkových vlákien, či už viditeľnú alebo neviditeľnú, s koncepciou monitorovania zdravia: cieľom spoločnosti je poskytnúť Terzo Millennio možnosť kontrolovať svoju vlastnú kondíciu – sledovanie a detekcia prasklín a poškodení, ktoré sa môžu vyskytnúť po nehode, v celej svojej štruktúre, pričom obmedzuje alebo znižuje na nulu riziká spojené s aktuálnym šírením trhlín v sieti uhlíkových vlákien.

ARCHITEKTÚRA HNACIEHO MECHANIZMU

Jednou z najzaujímavejších výhod každého elektrického pohonu je napájať energiou celý systém vyrobený z niekoľkých elektrických strojov, a to len pomocou drôtov. Cieľom Lamborghini je využiť túto šancu na spracovanie krútiaceho momentu a preniesť ho priamo do kolies, čím sa umožní, tvarovanie karosérie podľa potrieb dizajnu a samozrejme aerodynamiky. Výzvou, ktorej  bude treba čeliť, je vyvinúť technológiu vhodnú na zvýšenie hustoty výkonu elektrického motora v kolesách na úroveň, ktorú si zaslúži super športové auto 4WD, čím sa zároveň udrží hmotnosť ,,zavesenej masy elektriny“ pod kontrolou. Príležitosti brané zo stránky váhy, aerodynamiky a dizajnu sú také obrovské, že stojí za to skúmať realizovateľnosť ďalšieho vývoja.

ZVUK A EMÓCIE

Prijatie elektrickej hnacej sústavy vyžaduje definovanie zvuku, ktorý by mohol nahradiť zvuk súčasnej V12. A priznajme si, to je veľmi náročná úloha. Nikto nebude chcieť tiché Lambo. Je potrebné hĺbkové štúdium, s cieľom posúdiť všetky alternatívy vyplývajúce z nového hnacieho agregátu, hľadajúc každú príležitosť na vytvorenie unikátneho zvuku pre Terzo Millennio. Vizionársky dizajn je výrazom úplne novej aerodynamiky a architektúry. Každý detail je navrhnutý tak, aby prúd toku vetra dokonale oplýval túto taliansku nádheru. Automobil Lamborghini sa pokúša pristupovať k procesu elektrifikácie nekonvenčným spôsobom, pričom koncept automobilu je radikálny v energetickom manažmente, v tele, v architektúre a v dizajne, v súlade s tradíciami Lamborghini.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJThe Verge
Predchádzajúci článokPre Českých policajtov po i8 aj i3!
Nasledujúci článokBMW M3 CS – to najlepšie z najlepšieho.