Domov News Mercedes-Maybach S 680 4Matic prichádza! A bez elektromotoru!

Mercedes-Maybach S 680 4Matic prichádza! A bez elektromotoru!

Špekuláciám je koniec. Dvanásťvalcový motor si budete môcť v novom Mercedes S naozaj zaobstarať, no musíte však siahnuť po verzii Maybach.

Vysokoobjemovým a vysokovalcovým motorom pomaličky ale isto odzváňa, čo nerobí dobrú krv hlavne v segmente prémiových limuzín. Tie sú totiž častokrát prekopané na osemvalce a rovnako tomu malo byť aj pri novej triede S od Mercedesu. V Stuttgarte sa však rozhodli inak a na trh dorazí dvanásťvalec v prevedení Maybach S 680 4Matic. Nebude však určený iba pre vybrané trhy (konečne) ale k dispozícií bude takisto aj u nás, v Európe. Niektoré trhy už majú možnosť zaobstarať tú najluxusnejšiu verziu triedy S v prevedení Maybach a automobilka taktiež potvrdila príchod dvanásťvalcovej jednotky o ktorej sa skôr špekulovalo.

Pod kapotou sa bude nachádzať dobre známy motor s interným označením M279. Dvakrát preplňovaný dvanásťvalec s objemom 5.980 cm3. Výkon pohonnej jednotky je 450 kW. Maximálny výkon dostanete pri 5250 – 5500 ot./min. a maximálny krútiaci moment s hodnotou 900 Nm dostanete v rozpätí 2000-4000 ot./min.

Oproti aktuálnej verzii si motor na základe emisných noriem trošku pohoršil. Predchádzajúca jednotka S 650 disponovala výkonom 463 kW a 1.000 Nm. Pri novinke však bude dvanásťvalec vôbec prvý raz spriahnutý s pohon všetkých štyroch kolies. Zástancovia „čistého“ motora sa môžu takisto radovať. S 680 4Matic nebude disponovať mild-hybridnou technológiou. Mohutnému motoru tak nebude suplovať elektromotor.

Pozitívnou správou je taktiež predaj na Starom kontinente. Oficiálne slovenské ceny sa zatiaľ nevedia, no „základ“ na nemeckom trhu štartuje na 217.324 €. Pre porovnanie, Maybach S 580 4Matic s osemvalcom pod kapotou a výkonom 370 kW sa v Nemecku predáva za cca 164.565 €.

Maybach sa od klasickej triedy S líši hlavne svojim predĺženým rázvorom kolies, ktorý je dlhší o 18 centimetrov. Primárne sa tak jedná o lepšie pohodlie pre pasažierov na zadných sedadlách. Komfortom sa Maybach preslávil a pokračuje v tradícií. K pohodlnejšiemu cestovaniu dopomôžu sedadlá Executive, či packet Chauffer. Zadný rad sedadiel samozrejme disponuje vyhrievaním a ventilovaním a sedadlo spolujazdca je možné posunúť výrazne dopredu pre vystretie nôh.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJdaimler.com
Predchádzajúci článokAston Martin dáva zbohom manuálnej prevodovke !
Nasledujúci článokPočet elektromobilov sa má za nasledujúcich 5 rokov strojnásobiť!