Domov News Temná budúcnosť? Mercedes prestane vyrábať viaceré typy karosérií

Temná budúcnosť? Mercedes prestane vyrábať viaceré typy karosérií

Temná budúcnosť? Mercedes prestane vyrábať viaceré typy karosérií

Značka Mercedes patrí k posledným mohykánom na trhu, ktorý ponúka viaceré karosérske verzie jednotlivých modelov. To ale čoskoro bude minulosťou.

Dopyt určuje ponuku. Toto ekonomické pravidlo platí v drvivej väčšine odvetví a výnimkou nie je ani automobilový priemysel. Inými slovami, výrobcovia nemajú nutkanie produkovať modely, ktoré sú zamerané len na úzky okruh zákazníkov. Zrejme neprekvapí, že reč je o kabrioletoch a dvojdverových kupé. Držať takéto modely pri živote je potom často len otázkou prestíže, no nič netrvá večne. Tu sa dostávame k značke Mercedes-Benz, ktorá v rámci obchodnej stratégie uvažuje, aké modely nemajú v portfóliu budúcnosti miesto. No slová prevádzkového riaditeľa značky Markusa Schäfera prekvapia: ako prvé sú na rane kombíky…

SUV všade okolo nás

Ako ukazujú predajné štatistiky automobilového priemyslu zverejnené spoločnosťou JATO Dynamis, v auguste bolo v Európe predaných takmer milión nových vozidiel. Z toho až 46,1 percenta sa radí do kategórie SUV. Táto kategória v posledných rokoch naberá na popularite obrovskými rokmi a jej podiel na celkových predajoch sa takmer každým mesiacom zvyšuje. Koniec koncov, dokazujú to aj modelové rady automobiliek. Napríklad Škodovka ešte pred 6 rokmi nemala v ponuke žiadne SUV, dnes má celkovo 4 vyššie položené modely. Výnimkou nie je ani spomínaný Mercedes: v jeho ponuke sa nachádza celkovo až 11 modelov s vyššou stavbou karosérie, vrátane 3 elektromobilov a coupé-SUV variantov.

A práve tu sa dostávame ku kameňu úrazu. Produkcia veľkého počtu rôznych modelov je finančne náročná. Preto musí v prípade nemeckej prémiovej značky skôr či neskôr dôjsť k okresaniu modelovej ponuky. A logicky, ako prvé pôjdu tie modely, ktoré si z roka na rok zvolí menší počet zákazníkov. „Trh je pod tlakom, pretože stále viac ľudí inklinuje k SUV. Ostáva už len niekoľko krajín, kde sú kombi stále obľúbené. Musíme sa preto pozrieť, ako sa vyvíjajú predajné štatistiky. Po technickej stránke nie je vývoj a výroba problém, no ide o to, ako sa vyvíja trh,“ vysvetľuje strategický plán značky Mercedes Schäfer.

3 K: Kombi, Kupé, Kabriolety

Podľa predajných štatistík záujem o vozidlá s karosériou kombi klesá. Najväčší záujem o kombíky je v kategórii kompaktných vozidiel, kde ale Mercedes nemá zástupcu. Okrem toho, táto trieda ako celok tvorí len 16,2-percentný podiel na predajoch. Pre praktickejšie karosárske varianty triedy C a E teda budúcnosť nevyzerá veľmi ružovo.

Z pohľadu dát sú na tom ale kabriolety a kupé ešte horšie. Segment športových áut v Európe tvorí len 0,7-percentný podiel na predajoch a na najperspektívnejšom čínskom trhu sa nepredávajú takmer vôbec. Hoci podľa Schäfera ide o „atraktívny a emocionálny produkt“, sám priznal, že veľké šance im do budúcna nedáva. A to aj v súvislosti s rozširovaním elektromobility: z technického pohľadu je komplikované prísť s atraktívnym kupé, ktoré by malo v podlahe uložené batérie.

Mimochodom, tento trend potvrdzuje napríklad aj fakt, že aktuálna generácia triedy CLS bola síce navrhnutá aj vo verzii kombi, no manažment značky sa rozhodol, že pre nepresvedčivé predaje minulej generácii k jej výrobe nedôjde. A mohlo to byť skutočne krásne auto…

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!