Domov Elektromobilita Začiatok novej éry. Lexus prichádza s elektrickým modelom RZ 450e.

Začiatok novej éry. Lexus prichádza s elektrickým modelom RZ 450e.

Množstvo automobiliek sa pomaly pripravuje na zmenu svojho portfólia modelov na čisto elektrické varianty. Teraz s tým prišiel aj Lexus. Túto éru automobilky odštartuje Lexus RZ 450e. 

Automobilka chce do roku 2030 z ponuky vypustiť úplne všetky modely so spaľovacími motormi. Automobilka Lexus patrí k špičke. Keďže sa jedná o dcérsku automobilku Toyoty, vo svete hybridných pohonov sú ako doma. Od roku 2030 však upustia od svojich veľmi dobre spracovaných hybridov a vydajú sa na cestu čistej elektromobility. Celú túto éru má odštartovať novinka Lexus RZ 450e.

Lexus RZ 450e
1 000 000 ročne. 

Tak ako sa automobilke Lexus darí vo svete hybridov, vo svete čisto elektrických áut sú úplný prepadák. Jediný čisto elektrický Lexus je model UX 300e, ktorý vychádza z bežného UX. Preto je veľmi odvážne, vydať sa na túto cestu aj napriek neúspechu. Lexus má ambície do roku 2035 vyrábať až milión elektromobilov ročne. K tomuto cieľu má dopomôcť aj nový čisto elektrický model, Lexus RZ 450e.

Lexus RZ 450e
Stále tajomný.

Lexus zverejnil oficiálne snímky, no bližšie špecifikácie neprezradil. Nie je však tajomstvom, že bude vychádzať z dvojičiek Toyota bZ4X a Subaru Solterra. Novinka bude stáť na platforme e-TNGA. Čo sa vonkajšieho vzhľadu týka, novinka nemá ďaleko od konceptu LF-Z Electrified. V prednej časti vidíme naznačenú už typickú prednú masku všetkých Lexusov, v tomto prípade je však zaslepená. Pri pohľade z profilu je vidieť zasklený C-stĺpik, ktorý už poznáme z SUV modelu RX. Ako je už v dnešnej dobe zvykom, chýbať nesmú ani rôzne svetelné vychytávky, akými sú napríklad podsvietené logo alebo denné svietenie v tvare ležatého písmena L. Prekvapením ale je, že Lexus so svojou povesťou futuristického dizajnu zostal verný klasickým spätným zrkadlám a nenahradil ich kamerami.

Lexus RZ 450e
Veľký otáznik pod kapotou. 

Prakticky, čo sa technickej stránky týka, o novom Lexuse nevieme absolútne nič. Môžeme len predpokladať, že čo sa týka dojazdu, novinka prekoná Toyotu bZ4X. Tá ponúka výkon 150 alebo 160 kW. Batéria má kapacitu 71,4 kWh a dojazd je 460 až 500 km. Z miesta sa rozhýbe na 100 km/h za 8,4 alebo 7,7 sekundy, v závislosti od toho, či zvolíte verziu s pohonom prednej alebo oboch náprav. Ako možnosť sa javí aj prebratie techniky z už spomínaného konceptu LF-Z, ktorý bol odprezentovaný s batériou o kapacite 90 kWh, dojazdom na hranici 600 km a výkonom až 400 kW.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJnewsroom.lexus.eu
Predchádzajúci článokWRC model Ford RS200 znovu ožil. V realite ho uvidíme len ako…
Nasledujúci článokTEST Peugeot e-2008, zmestí sa doň kočík a tri autosedačky? Tento elektrický crossover zatieni aj…