Domov MOTO TEST BMW CE 04 – prvá elektrická lastovička medzi motorkami

TEST BMW CE 04 – prvá elektrická lastovička medzi motorkami

Z konceptu do predaja. Asi najjednoduchšia a najvýstižnejšia charakteristika nového skútra od bavorského výrobcu. Modelom CE 04 sa BMW pustilo do vôd, kde doteraz vládol benzín. Ako sa teda jazdí s elektrinou?

Model CE 04 priniesol do segmentu stredných mestských skútrov futuristický dizajn a práve iný druh pohonu než sme boli zvyknutí, na dvoch kolesách. Práve BMW je prvým zo svetových hráčov, ktorý sa odvážili ísť inou cestou než všetci ostatní. Už v roku 2017 predstavili koncept moderného mestského skútra poháňaného práve elektromotorom. A po piatich rokoch ho aj uviedol na trh.

Keď som dostal od BMW zoznam tohtoročných testovacích motocyklov asi najviac som sa tešil práve na CE 04. A to z dvoch dôvodov. Jedným je práve dizajn, ktorý oproti konceptu prešiel len malými zmenami. Tým druhým je práve palivo, ktorým je tento zázrak poháňaný. Jedna sa práve o elektricky mestský skúter, ktorý môže byť prvý z dlhej rady elektrických motocyklov a prvý nástrel toho, čo nás v budúcnosti určite neminie.
BMW CE 04 je poháňaný elektromotorom o výkone 31 kilowatov (42 koní) a maximálnym krútiacim momentom 62 Nm.
Neskutočný zážitok 
Po prvom pridaní plynu, musím povedať, že je cítiť každý kúsok výkonu. Z 0 na 50 kilometrov v hodine zvládne šprint naozaj rýchlo, BMW udáva hodnotu 2,6 sekundy čomu som ochotný veriť a v ideálnych podmienkach vie byť ešte rýchlejšia. Vďaka veľmi presnej a rýchlej reakcii na pridanie plynu už budete brzdiť na ďalšom semafore skôr než sa nadejete. Priebeh akcelerácie je naozaj plynulý a konštantný od nuly až po maximálnu rýchlosť. Tu BMW udáva, že je elektronicky obmedzená na 120 kilometrov za hodinu. Náš testovací kus však išiel až po rýchlosť 130 kilometrov za hodinu a žiaľ nenechal sa oklamať ani jazdou dole kopcom.
Jediné čo mu z technických parametrov môžem vytknúť je hodnota dojazdu. Aj napriek udávanej hodnote prevyšujúcu hodnotu 100 kilometrov sa mi nepodarilo dosiahnuť v rámci jazdy po meste viac než 90 kilometrov. Zase je pravda, že som nikdy nešiel na doraz dojazdu a už pri zostatkových 15 percentách kapacity batérie vám CE 04 vypíše že chce vyhľadávať nabíjačku. Nič som teda neriskoval a radšej som utekal na nabíjačku.
Nabíjanie nie je problém
Z hodnoty 15% batérie sa CE 04, pri použití klasickej domácej zásuvky vie nabiť na 80% za necelé tri hodiny. Zvyšných 20% percent do plného nabitia jej to potom trvá približne 4 hodiny. Pri použití rýchlo nabíjačky sa z 0 na 100 percent viete nabiť za necelé dve hodiny. Akurát ja som celý čas bojoval so strachom z dojazdu. Ten je však pri jazde v meste vďaka rekuperácii neopodstatnený.
O prenos výkonu z elektromotora na zadné koleso sa stará remeň, ktorý je bezúdržbový.
O spomalenie sa po uvoľnení plynu postará práve rekuperácia ktorá CE 04 spoľahlivo spomalí skoro do úplného zastavenia. Samozrejme je CE 04 vybavená aj konvenčnými brzdami. Tie tvoria veľké kotúče s veľkosťou 265 milimetrov ako vpredu tak aj vzadu. Vpredu sú dva kotúče do ktorých sa zakusujú štvorpiestikové strmene. Vzadu je to jeden kotúč s jednopiestikovým strmeňom.
Oproti konceptu skoro žiadna zmena
Dizajnovo sa oproti pôvodnému konceptu zmenilo len veľmi málo a všetky charakterové črty zostali zachované. Najzaujímavejším prvkom je asi sedlo, ktoré skôr pripomína lavicu pre minimálne troch ľudí. Pri troche snahy by sa na ňom dokázali odviezť určite až štyria.
O zobrazovanie všetkých potrebných údajov sa stará naozaj veľkorysí 10,25 palcový TFT displej. CE-čko je vybavené dvoma odkladacími priestormi. Jeden ten väčší máte pod sedačkou a je prístupný z boku. Je dostatočne veľký aj na uskladnenie plnohodnotnej integrálnej prilby len s tým treba trošku pohrať a nájsť ten správny spôsob ako ju tam dostať. Druhý je zase pod riadidlami a slúži na uskladnenie telefónu. Ten je vybavení aj USB C konektorom pre nabíjanie. Zároveň je aj vetraná aby sa vám v nej telefón neprehrieval, čo je mimoriadne funkčný doplnok.
Pár slov na záver
BMW CE 04 je výborný mestský skúter, ktorý je určite len prvým z dlhej rady elektroskútrov, ktoré sa postupne začnú objavovať na našich cestách.
Avšak mám k nemu aj jednu podstatnú výtku. A tou je upevnenie predných dielov kapotáže. Tie sú dosť voľné. Cítiť to je hlavne pri prejazde nerovností na ceste kde vydávajú nie zrovna príjemný plastový zvuk. A pri cene základného modelu blížiacej sa hodnote 12.000€ by som čakal určite viac.
Kolesami nadol priatelia.
NÁZOV : BMW CE 04
MOTOR :  8.5 kw
HMOTNOSŤ : 231 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 780 milimetrov
CENA : 11 700€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDigitálne evidenčné čísla dobýjajú Ameriku. Dočkáme sa aj my?
Nasledujúci článokTEST Mazda CX-5 Skyactiv-G165 – má sa stále kam posunúť?