Domov News GAC GS8: Hranaté tvary, veľa priestoru a technika od Toyoty

GAC GS8: Hranaté tvary, veľa priestoru a technika od Toyoty

Hranaté tvary, veľa priestoru a technika od Toyoty. Presne takto si Číňania predstavujú to správne auto.

Automobilka GAC patrí k jednej z najstarších na ázijskom kontinente. Onedlho oslávia 70 rokov od vzniku samostatnej automobilky. Ich spolupráce však sú skôr známe od značiek Trumpchi, Aion, či Hycan. V úzkom kontakte sú s dobre známymi automobilka Honda, Mitsubishi a Toyota. Čo sa týka ponúkaných modelov, tak GAC na tom nie je vôbec zle. V ponuke majú SUV, sedany a skoro vymreté MPV. Trend je jasný, takže v portfóliu nechýbajú ani plne elektrické vozidlá. Prednedávnom predstavili aj elektrické SUV s dojazdom cez 1.000 kilometrov.

Aktuálne automobilka predstavuje svoje ultrahranaté SUV GAC GS8. Na dĺžku má toto vozidlo necelých 5 metrov (4.980 mm), široké je 1.950 mm a vysoké 1.787 mm. GAC GS8 si bude raziť svoju vlastnú cestu. Hlavnou dominantou je predná maska, za ktorú sa nemusí hanbiť žiadna automobilka, ktorá na niečo podobné vsádza (však BMW a Caddilac?). Maska je doplnená zvisnutými svetlami, ktoré GAC pomenovala ako Eyes of Conquest. Zadné svetlá majú rubínový efekt. Zaujímavé je taktiež prevedenie zadného zatmaveného stĺpika. Hybridná verzia má kapotu potiahnutú až do nárazníka.

Po usadení do interiéru vidíte, ako sa na tom reálne čínske automobilky nachádzajú. Pokrok jednoducho nezastavíte. Pred šoférom sa nachádza 12,3 palcový digitálny kokpit a stredom pozornosti je jednoznačne 14,6“ zábavný infotainment. Interiér bude môcť byť variabilný a to v prevedeniach 2-2-2 alebo 2+3+2. Novinka jednoducho dýcha prémiovosťou.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Podvozok zatiaľ ostáva neznámou, no adaptívne tlmiče asi budeme môcť s určitosťou očakávať. Na to, ako auto mohutne a majestátne vyzerá, pod kapotou sa nachádza skromné riešenie. A 2,0-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 248 kW a krútiacim momentom na hodnote 400 Nm. Výkon teda má, len či to bude naozaj postačujúce. Motor je spriahnutý s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin a na výber bude pohon buď dvoch alebo všetkých štyroch kolies. Neskôr sa do ponuky dostane aj hybrid (dobre známy 2,0-litrový motor od Toyoty). Tu však špecifikácie zatiaľ zverejnené neboli. To, či sa tento čínsky počin dostane aj ku nám, je zatiaľ otázne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár