Domov News Bentley Mulliner Batur je jedným z najkrajších áut za posledné roky

Bentley Mulliner Batur je jedným z najkrajších áut za posledné roky

Na Monterey Car Week odhalilo Bentley exkluzívny grand tourer ručne vyrábaný spoločnosťou Mulliner. Batur je poslednou rozlúčkou s dvanásťvalcovým motorom. 

Bentley Mulliner Batur je oveľa viac ako len nástupca modelu Bacalar. Pod vedením riaditeľa dizajnu Andreasa Mindta predstavuje úplne nový dizajnový jazyk značky Bentley s klasickými prvkami z minulosti prepracovanými do nových, čistejších foriem, ktoré sa spoliehajú na použitie kontrastu. Táto nová dizajnová filozofia pritom bude formovať budúci rad elektrických vozidiel, ktoré začnú prichádzať na trh od roku 2025.

Stojí 1,7 milióna eur a v interiéri má 5000 rokov staré drevo. To je Bentley Bacalar.

Bentley Mulliner Bacalar z roku 2020
Meno po jazere v Indonézii

Rovnako ako Bacalar, aj Batur je pomenovaný po krásnej prírodnej vodnej ploche. Jazero Batur je 88 metrov hlboké kráterové jazero s rozlohou 16 kilometrov štvorcových v Kintamani na ostrove Bali v Indonézii. Podobne ako Bacalar tiež zahŕňa takmer nekonečné možnosti individualizácie. Farbu a povrchovú úpravu každého povrchu a komponentu si môže zákazník špecifikovať s prakticky neobmedzenými spôsobmi. Materiálové možnosti zahŕňajú trvalo udržateľné kompozity z prírodných vlákien, kožu s nízkym obsahom CO2 a dokonca aj 18-karátové zlato.

Bentley Mulliner Batur je zároveň azda poslednou oslavou ikonického dvanásťvalcového motora od Bentley. Vznikne iba 18 kusov. Každý už pozná svojho majiteľa a každý kus bude jedinečný.

Odpočívajúca šelma

Dizajn modelu Batur je dielom riaditeľa dizajnu Bentley Andreasa Mindta a jeho tímu vrátane vedúceho dizajnu exteriéru Tobiasa Suehlmanna a vedúceho dizajnu interiéru Andrewa Harta-Barrona. Dizajnová DNA Bentley, ktorá viedla k vytvoreniu modelových radov Continental GT, Flying Spur a Bentayga, bola pre Batur revolúciou a priniesla nové témy, prístupy a detaily.

Dizajn automobilu si môžete pozrieť na fotografiách, ale nechajme aj šéfdizajnéra Andreasa Mindta vysvetliť, ako pristupoval k svojej práci pri vytváraní dizajnu, ktorý bude charakteristický pre vozidlá značky Bentley v aktuálnom desaťročí. „Dizajn moderného Bentley by mal byť vždy silný, inšpiratívny a harmonický. Forma musí byť silná a svalnatá, pričom musí zostať pôvabná. Musí existovať elegantná splývavosť a svalnatosť. Termín, ktorý používame, je „postoj odpočívajúcej šelmy“. Predstavte si leva alebo tigra ležiaceho nízko v útočnej pozícii vo vysokej tráve. Tento mohutný tvar, s maximálnou silou v pokoji, ktorý vyzerá rýchlo, aj keď stojí, je jedným z tých, ktoré poháňajú našu novú interpretáciu vozidla Bentley.

Znakom sily a prestíže bola vždy dlhá kapota. Medzi naše nové dizajnové prvky patrí línia, ktorá sa tiahne od kapoty po celej dĺžke auta, spája kapotu s karosériou, vďaka čomu je auto dlhé a štíhle. Medzitým sa vizuálna hmota auta presunie dozadu, čo vytvára dojem, že auto sedí na zadnej náprave, čo dodáva zadku ďalšiu hĺbku.

V úplnej prednej časti auta sme zmodernizovali slávnu mriežku chladiča Bentley a urobili sme ju nižšiu a vzpriamenejšiu, aby sme získali silnejšiu tvár a dominantnejší postoj. Táto vzpriamená elegancia prináša sebavedomie s luxusným postojom. Mriežku chladiča lemuje nový tvar a dizajn svetlometu, čo je evolúcia dizajnu použitého na Bacalare a zostal zachovaný jeden veľký svetlomet na oboch stranách. Sú zladené s úplne novými zadnými zadnými svetlami, ktoré sú umiestnené na oboch stranách vysúvateľného spojlera.“ Pripomeňme, že Mindt nastúpil na pozíciu šéfdizajnéra značky len v marci 2021.

Dôstojný dôchodok

Bentley Mulliner Batur je vybavený najvýkonnejším motorom v histórii značky. Šesťlitrový dvanásťvalec, ktorý v roku 2002 odštartoval znovuzrodenie Bentley s Continentalom GT, odvtedy prešiel niekoľkými modernizáciami a teraz je azda najpokročilejším dvanásťvalcovým motorom na svete. Vždy bol ručne vyrábaný v továrni Bentley s neutrálnou uhlíkovou stopou v Crewe v Anglicku.

Motor dostal nový systém sania, modernizované turbodúchadlá i nové medzichladiče. Celkový výkon tak poskočil na úžasných 740 koní a 1000 Nm. Spárovaný je s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a športovým titánovým výfukom.

Adekvátne k výkonu je dimenzovaný aj podvozok. Adaptívne trojkomorové vzduchové pružiny majú každá tri zapínateľné komory, meniace objem vzduchovej pružiny a tým aj jej efektívnu tuhosť. Vodič si môže zvoliť rovnováhu medzi jazdným komfortom a dynamikou pomocou štvorrežimového ovládania dynamiky Drive Dynamics Control na stredovej konzole.

Podvozok

Riadenie dynamiky jazdy tiež mení správanie 48V elektrického aktívneho systému stabilizácie, ktorý dokáže poskytnúť krútiaci moment až 1300 Nm len za 0,3 sekundy alebo úplne odpojiť kolesá na oboch koncoch každej nápravy. Systém kontroly proti prevráteniu sa dá použiť aj na nastavenie tuhosti nakláňania spredu dozadu, čo dáva vozidlu schopnosť ostrejšieho zatáčania a lepšieho vyváženia pod plynom.

Celková trakcia a priľnavosť v zákrutách sú maximalizované použitím elektronického diferenciálu s obmedzeným preklzom (eLSD). Ten aktívne prenáša krútiaci moment na jednotlivé kolesá. Toto je doplnené o vektorovanie krútiaceho momentu, vďaka čomu môže vozidlo pri zatáčaní zľahka pribrzdiť vnútorné zadné koleso pre lepšiu odozvu prednej nápravy a tiež ľahko pribrzdiť obe vnútorné kolesá pri výjazde zo zákruty, aby presunulo pre lepšiu trakciu výkon na vonkajšie zaťažené kolesá. O brzdenie sa starajú brzdy so 440 mm prednými a 410 mm zadnými kotúčmi. 22-palcové kolesá štandardne obúvajú pneumatiky značky Pirelli.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=gacQ0TBiZEw?ab_channel=BentleyMotors]

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOtázka za 100-tisíc eur: kúpili by ste si za túto sumu čínske elektrické SUV?
Nasledujúci článokTEST VW Multivan T7 1,4 TSI eHybrid – Inšpirácia v minulosti, už to viac nie je dodávka