Domov News TOTO je najlepší hybrid do 10-tisíc. Má iba jednu chybu

TOTO je najlepší hybrid do 10-tisíc. Má iba jednu chybu

Honda CR-Z

Vo svojej dobe nepochopené auto chytá teraz druhý dych. Manuál, spotreba 5 litrov v meste, športovo orientované jazdné vlastnosti a neokukaný dizajn tvoria presne ten recept, ako zostať mobilný počas nadchádzajúceho krízového obdobia a udržať si za volantom radosť z jazdy bez prehnaných prevádzkových nákladov.

Honda CR-Z nadviazala na svojho slávneho predchodcu moderným štýlom. Už v roku 2010 bola téma znižovania emisií mimoriadne aktuálna, po hypotekárnej kríze si ľudia pozornejšie všímali aj prevádzkové náklady. A tu Honda prišla s hybridným 2+2 sedadlovým kupé, ktoré malo hneď niekoľko prvenstiev.
Honda CR-Z
Hybrid s manuálom!
Pohonný systém je tvorený z 1,5-litrového benzínového motora i-VTEC a elektromotora, ktorý nepoháňa priamo kolesá, ale pomáha dosahovať vyšší výkon a najmä vyšší krútiaci moment od najnižších otáčok. Je to ako keby ste mali automobil s 1,8-litrovým motorom, len tu sa výkon delí medzi menší spaľovací motor a elektromotor, ktorý poskytuje lepšiu charakteristiku krútiaceho momentu a počas jazdy tak môžete využívať širšie spektrum otáčok. Pozícia za volantom je príjemne nízka, pedále majú tuhý chod,  malá radiaca páka s presnými dráhami radenia skvelo padne do ruky. V čase uvedenia na trh išlo o prvý hybrid s manuálnou prevodovkou a zároveň o prvú Hondu s LED diódami na denné svietenie. Aj keď dnes sú už v móde prevažne automaty, dobrý manuál skutočného fanúšika áut vždy zahreje pri srdci a nie je prekážkou ani pri každodennom používaní.
Honda CR-Z
Orientačný beh medzi tlačidlami
Palubná doska CR-Z na prvý pohľad vyzerá, ako keby dizajnéri vyhodili kvantum ovládačov a tlačidiel do vzduchu, tie náhodne dopadli do kabíny a návrh bol za tri sekundy hotový. Ich rozmiestnenie má však logiku a analógové more je príjemnou zmenou v porovnaní s veľkými dotykovými obrazovkami, ktorých používanie v konečnom dôsledku ani nie je príliš bezpečné.

Honda CR-Z

Pomaly aj rýchlo, ale hlavne za málo
Honda CR-Z má tri jazdné režimy – Normal, Econ a Sport. Prvé dva sú zamerané na ekologickú prevádzku, tretí na maximálny zážitok z jazdy. Režim Sport sa vyznačuje stuhnutým riadením, okamžitou reakciou na plyn a prekvapujúco hutným zvukovým sprievodom. Na rozdiel od dnešných veľkých a ťažkých akumulátorov je veľkou výhodou Hondy CR-Z nízka hmotnosť. Auto je perfektne ovládateľné, stabilné, pri ostrom prechádzaní zákrut predvídateľné a vynikajúco vyvážené. Komunikatívne riadenie vás vtiahne do hry a zo správania auta cítite jeho nadšenie zdolávať ďalšie kilometre. Elektromotor pomáha benzínovému motoru chytiť dych tam, kde by už sám nestačil, takže aj po poklese otáčok sa Honda dokáže vcelku rýchlo dostať späť do tempa. Na túto zábavu skutočne netreba veľa, výkon pohonnej sústavy je 124 koní a 174 Nm.

Honda CR-Z

CR-Z je jednoducho dôkazom, že ak sa skombinuje inžinierske majstrovstvo s modernými technológiami a filozofiou značky, netreba mať pod kapotou stovky koní. Skutoční motoristi dobre vedia, že priama úmera medzi výkonom a jazdným zážitkom nie je vždy pravidlom.
A najlepšie na tom je, že pri normálnom cestovnom tempe jazdí CR-Z za drobné a žerie len preto, lebo musí. Vodič má na prístrojovom paneli k dispozícií celú škálu pomocníkov, ktorí mu radia, ako ušetriť čo najviac paliva, Či už je to jednoduchý indikátor radenia, farebne meniace sa podsvietenie otáčkomera alebo kvetinky, všetko sú to hravé spôsoby ako ušetriť palivo, ktoré však po zapnutí režimu Sport z vášho zorného poľa zmiznú.
Honda CR-Z
Potrebujete zadné dvere?
V čase uvedenia na trh sa Honda CR-Z na Slovensku predávala za 21.700 eur. Populárna bola stredná výbava Sport s hmlovými svetlometmi, tmavými bočnými a zadnými oknami, hliníkovými pedálmi, volantom potiahnutým kožou, diskami kolies z ľahkých zliatin, audiosystémom so šiestimi reproduktormi a USB konektorom za 22 900 eur.
Jediným negatívom je len absencia zadných dverí. Komu príde Honda CR-Z ako kupé málo praktická, môže zvoliť rodinnejší model Insight. Ten sa vyznačuje podobne skromným apetítom, avšak už to nadšenie za volantom kamsi vyprchá. Výroba Hondy CR-Z prebiehala od roku 2010 do roku 2014. V súčasnosti jazdené kúsky s menej ako 100.000 najazdenými kilometrami kúpite za 6 až 8-tisíc eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAvenger je začiatkom elektrickej budúcnosti Jeepu v Európe
Nasledujúci článokDodge Charger sa vracia v lukratívnej 1000-kusovej verzii Super Bee