Domov Doprava Prvý vodíkový autobus dorazil do Bratislavy, cestujúcich odvezie zdarma

Prvý vodíkový autobus dorazil do Bratislavy, cestujúcich odvezie zdarma

Dopravný podnik Bratislava sa pripravuje na prevádzku prvej flotily mestských autobusov s vodíkovým pohonom. Vodíkový autobus si preto na niekoľko dní vyskúša v reálnej premávke s cestujúcimi.

Mestský nízkopodlažný vodíkový autobus Solaris Urbino 12 hydrogen v modrobielej farebnej kombinácii dorazil do Bratislavy. Niekoľko dní tu bude premávať v reálnych podmienkach s cestujúcimi. Ide o autobus poháňaný elektromotormi v zadnej
náprave, pre ktorému dodáva elektrickú energiu vodíkový palivový článok. Rovnaký model už dnes prevádzkujú viaceré európske mestá.

vodíkový autobus

V ostrej prevádzke už budúci rok

Udržateľná, efektívna, spoľahlivá a ekologická verejná doprava je to, o čo sa spoločne s Dopravným podnikom Bratislava usilujeme. Vodíkový autobus predstavuje ekologické riešenie a prispieva k zníženiu množstva emisií. Už v priebehu budúceho roka vozidlový park obohatia štyri kusy takýchto vodíkových autobusov,“ povedala Tatiana Kratochvílová, 1. námestníčka primátora Bratislavy.

 

„Testovaním vodíkového autobusu získame cenné dáta potrebné pre prevádzku vozidiel s týmto typom pohonu. Chceme si vyskúšať ako sa autobus správa v rôznych podmienkach
a na základe toho naplánujeme jeho efektívne využitie na linkách MHD v budúcnosti. Sám som zvedavý na výsledky a dúfam, že si naši cestujúci rýchlo zvyknú na komfort a jeho tichý chod. Záleží nám na udržateľnej a zelenej doprave a práve vo vodíku vidíme racionálne riešenie znižovania emisnej stopy bez prevádzkových limitov,“ uviedol Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.

vodíkový autobus

Dojazd vyše 350 km

Vodíkový autobus bude od 16.12.2022 do 27.12.2022 premávať cez pracovné dni najmä na linkách 50, 65, 74 a 87. Jazda týmto vozidlom bude pre cestujúcich bezplatná. Štyri rovnaké autobusy, avšak už v bratislavských farbách, dorazia do depa DPB budúci rok. Podnik ich objednal tento rok vďaka nenávratnému finančnému príspevku z európskych fondov, na ktorý uzavrel zmluvu s Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky.

vodíkový autobus

V porovnaní s elektrobusmi je výhodou vodíkových autobusov dlhší dojazd, ale aj rýchlejšie tankovanie. Autobus na vodík by mohol na jedno dotankovanie prejsť viac ako 350 km, čím dokáže plnohodnotne nahradiť bežné autobusy v celodennej prevádzke.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko Henry Ford zmenil fungovanie automobilového priemyslu
Nasledujúci článokObnovená Mototechna oslavuje 10 rokov, k výročiu vydala knihu o svojej histórii

3 COMMENTS

  1. […] najväčší kameň úrazu. Predkladatelia napríklad navrhovali povolenie jazdy elektromobilov v BUS pruhoch, cenovo výhodnejšie parkovanie v regulovaných parkovacích zónach, lacnejšie […]

  2. […] najväčší kameň úrazu. Predkladatelia napríklad navrhovali povolenie jazdy elektromobilov v BUS pruhoch, cenovo výhodnejšie parkovanie v regulovaných parkovacích zónach, lacnejšie […]

  3. […] najväčší kameň úrazu. Predkladatelia napríklad navrhovali povolenie jazdy elektromobilov v BUS pruhoch, cenovo výhodnejšie parkovanie v regulovaných parkovacích zónach, lacnejšie […]

Comments are closed.