Domov News BMW X5 M Competition a X6 M Competition: osemvalec dostal elektrickú pomoc,...

BMW X5 M Competition a X6 M Competition: osemvalec dostal elektrickú pomoc, dynamika vyráža dych

Divízia BMW M GmbH sa pustila do zdokonaľovania vlastností svojich vysokovýkonných automobilov s vyššou svetlou výškou. Modernizované modely modely X5 M Competition a X6 M Competition disponujú osemvalcom s technológiou 48 V. Osviežil sa dizajn a pribudla tiež najnovšia generácia systému iDrive so zakriveným displejom BMW Curved Display a najnovším operačným systémom.

Vylepšenia systému pohonu a jeho elektrifikácia vedú k intenzívnejšiemu nárastu výkonu. Svieže dizajnové akcenty na BMW X5 M Competition a X6 M Competition zdôrazňujú dynamickú a extravagantnú auru oboch modelov. Digitálna technológia nielenže podľa BMW optimalizuje ovládanie, ale prináša aj pokroky v oblasti automatizovaných jazdných a parkovacích systémov.

BMW X5 M Competition

Prvé vysokovýkonné modely radu M vybavené 48 V technológiou

Najnovšia generácia technológie pohonu v BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition predstavuje debut 48 V technológie vo vysokovýkonných modeloch značky. Elektromotor integrovaný do kompaktného telesa osemstupňovej automatickej prevodovky M Steptronic poskytuje dodatočný výkon 9 kW (12 k) a krútiaci moment 200 Nm. Elektromotor funguje aj ako štartovací generátor umiestnený priamo na kľukovom hriadeli. Potrebnú energiu dodáva 48 V batéria umiestnená v motorovom priestore. Batéria sa nabíja pomocou adaptívnej rekuperácie pri brzdení a pri spomaľovaní. 48 V technológia spája sily s motorom M TwinPower Turbo V8. Okrem priečneho výfukového potrubia dostal 4,4-litrový agregát zosilnený kľukový hriadeľ, zlepšené preplňovanie turbodúchadlom, nové sacie potrubie a optimalizovaný systém rozvodu oleja. Pohonná jednotka poskytuje maximálny krútiaci moment 750 Nm medzi 1 800 až 5 800 ot./min. a generuje maximálny výkon 460 kW (625 k) pri 6 000 ot./min.

Ostrejšia odozva a vysokootáčkový charakter motora V8 spolu s dodatočným výkonom elektromotora posúvajú výkonnostné atribúty na ešte vyššiu úroveň. BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition tak teraz zrýchlia z 0 na 100 km/h už za 3,9 sekundy. Automobily sú štandardne vybavené výfukovým systémom M Sport s elektronicky ovládanými klapkami. K zlepšeniu výkonu benzínového motora prispievajú aj nové katalyzátory.

BMW X5 M Competition

Pohon všetkých kolies naladený na trakciu aj drifty

Výkon motora sa prenáša do novej verzie osemstupňovej prevodovky M Steptronic so softvérom Drivelogic, ktorá v automatizovanom aj manuálnom režime ponúka výber z troch nastavení radenia. Medzi novinky patrí okrem iného aj nové nastavenie a ostrejší chod radenia. Ďalším príspevkom k výraznému výkonu je novo upravená verzia systému pohonu všetkých kolies M xDrive, ktorý spolupracuje s aktívnym diferenciálom na zadnej náprave. Ponuka M Setup umožňuje vodičovi prepnúť zo základného nastavenia 4WD do režimu 4WD Sport, ktorý dovolí vodičovi vykúzliť kontrolované drifty rozdelením výkonu s výrazným uprednostňovaním zadných kolies.

Štruktúra karosérie a uloženia podvozka majú výnimočne tuhú konštrukciu. Tá má zabezpečiť, že oba modely zvládnu pre značku M charakteristickú zmes dynamiky, obratnosti a precíznosti. Systémy pruženia a tlmenia im zároveň umožňujú ponúkať výnimočnú šírku schopností od športových, až po maximálny komfort počas cestovania na dlhé vzdialenosti. Hodnoty zbiehavosti na zadnej náprave dostali také úpravy, aby pri vysokých rýchlostiach poskytovali viac rovnováhy a stability.

TEST BMW M8 Competition Coupé – v objatí draka

Namiesto toho, aby bol systém pohonu všetkých kolies a aktívny diferenciál prepojený iba so stabilizačným systémom DSC ako predtým, tak v novinkách prvýkrát spolupracuje aj s obmedzením preklzu kolies umiestnenom pri rozvodovke. To zaisťuje ešte rýchlejšie a presnejšie reakcie na zmeny jazdnej situácie spolu s lepšou trakciou. Oba modely sa štandardne dodávajú s 21-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin vpredu, pričom vzadu ich dopĺňajú až 22-palcové disky. Kované M disky kolies s rovnakými rozmermi sú k dispozícii ako voliteľná výbava. Ich súčasťou je aj nová verzia s čiernou povrchovou úpravou.

BMW X5 M Competition

Výraznejší vzhľad

Športová dominancia a extrovertný vizuálny postoj sú hlavnými znakmi dizajnu exteriéru. Výraznejší vzhľad prináša najmä nový dizajn prednej časti. Oba modely majú teraz nové adaptívne matricové LED svetlomety a diaľkové svetlá BMW Selective Beam. Obrys nových jednotiek svetlometov je o 35 milimetrov užší ako na odchádzajúcich modeloch. Svetlomety sa na požiadanie dodávajú aj vo verzii M Shadowline. Ľadvinky masky chladiča BMW teraz dostali čiernu farbu. Medzi vizuálne príťažlivé prvky patria tiež horizontálne mriežky ľadvinky chladiča a zväčšené označenie modelu. Ľadvinky mriežky chladiča BMW a stredový spodný otvor na prívod vzduchu teraz tvoria jednu čiernu oblasť v tvare písmena X.

Bočný pohľad odhaľuje jasný dizajnový jazyk oboch modelov a ich výrazné proporcie. Kryty vonkajších spätných zrkadiel a zadný spojler X6 M Competition sa na požiadanie dodávajú aj v karbónovom vyhotovení. Na oboch modeloch sa výrazná stredová časť difúzora tiahne smerom nadol k spodnému okraju zadného nárazníka. Poskytuje ohraničenie pre dva páry dvojitých koncoviek výfuku, ktoré sú známe aj z iných modelov M. BMW X5 M Competition odteraz vo svojich zadných a brzdových svetlách využíva prvky z optických vlákien v tvare X.

Rozšírený výber asistenčných systémov vodiča

Komfort a bezpečnosť zvyšuje oveľa širší výber automatizovaných systémov zameraných na jazdu a parkovanie. Rozsah funkcií štandardného varovania pred prednou kolíziou sa rozšíril tak, že teraz znižuje riziko kolízie s cyklistami, chodcami a protiidúcimi vozidlami aj pri odbočovaní z doterajšieho smeru cesty. Funkciu varovania pred opustením jazdného pruhu Lane Departure Warning zlepšilo pridanie udržiavania v jazdnom pruhu vrátane aktívnych zásahov do riadenia. Zoznam dostupných možností teraz zahŕňa aj funkcie, ako sú automatický asistent pre obmedzenie rýchlosti Speed Limit Assist, funkcia varovania pri odchode z vozidla, aktívna navigácia Active Navigation, monitorovanie povolenej rýchlosti na trase, rozpoznávanie semaforov, asistent núdzového zastavenia Emergency Stop Assistant, ako aj asistenčné systémy pre zmenu jazdného pruhu a striedavého radenia do jazdných pruhov pri ich zužovaní.

Nový na požiadanie dodávaný parkovací asistent Parking Assistant Professional umožňuje ovládať automatizované parkovacie manévre do a von z parkovacích priestorov, ako aj ďalšie úplné parkovacie manévre na vzdialenosť až 200 metrov. Vodič pritom môže stáť mimo vozidla a všetko ovládať pomocou aplikácie My BMW na iPhone.

Nové digitálne služby

Koncepcia ovládania a obsluhy špecifická pre modely M obsahuje tlačidlo Setup pre priamy prístup k možnostiam nastavenia motora, podvozka, riadenia, brzdového systému a pohonu všetkých kolies. Množstvo obsahu zobrazovaného na displejoch možno tiež individuálne upraviť, rovnako ako aj úroveň zásahov asistenčných systémov vodiča. Po stlačení tlačidla M Mode na stredovej konzole si vodič môže vybrať medzi nastaveniami ROAD, SPORT a TRACK.

Okrem zakriveného displeja BMW Curved Display, so zobrazením údajov špecifických pre modely M, prináša najnovšia generácia systému BMW iDrive na báze operačného systému BMW Operating System 8 do modelov BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition aj nové digitálne služby. Štandardne dodávaný systém BMW Live Cockpit Professional obsahuje BMW head-up displej a cloudový navigačný systém BMW Maps doplnený o funkciu rozšírenej reality. V momentoch, keď vozidlo stojí, si vodič aj spolujazdec môžu na stredovom ovládacom displeji vychutnať napríklad obsah z YouTube.

THE NEW BMW X5 M COMPETITION and THE NEW BMW X6 M COMPETITION.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMINI v USA spravilo vlastný prieskum. Väčšina ľudí stále preferuje…
Nasledujúci článokVolkswagen Multivan si vzala do parády firma ABT