Domov News Koniec spaľovákov? Kdeže, Škoda dostala od koncernu dôležitú úlohu

Koniec spaľovákov? Kdeže, Škoda dostala od koncernu dôležitú úlohu

Škoda Auto po novom v rámci koncernu Volkswagen preberá zodpovednosť za vývoj kompletného motorového radu EA 211.

Ide o priečne uložené radové benzínové motory. Tie nachádzajú využitie v širokej palete modelov značiek Škoda, Volkswagen, SEAT, Audi a Cupra. Doposiaľ mala česká automobilka na starosti vývoj všetkých agregátov EA 211 MPI. Teraz sa jej pole pôsobnosti rozširuje aj na vývoj všetkých motorov EA 211 TSI vrátane ich hybridných verzií. V postupných krokoch sa tak stane do roku 2027. Zodpovednosť za vývoj celého motorového radu EA 211 prinesie nielen nové pracovné miesta v oddelení Technického vývoja, ale rovnako tak zvýši globálnu konkurencieschopnosť mladoboleslavskej automobilky.

Škoda bola doteraz v rámci koncernu Volkswagen zodpovedná za vývoj atmosférických zážihových motorov EA 211 MPI. Teraz sa aktivity automobilky v oblasti vývoja koncernových motorov výrazne rozširujú aj o všetky preplňované zážihové motory EA 211 TSI vrátane ich hybridných verzií. Škoda tak postupne do roku 2027 získa zodpovednosť za vývoj celého tohto modelového radu, ktorý je aktuálne používaný v až 48 modeloch piatich koncernových značiek. Pre českú automobilku ide o ďalší míľnik spolupráce v rámci koncernu Volkswagen. Samotné rozšírenie zodpovednosti za vývoj motorov však nebude bezprostredne znamenať rozšírenie výrobných kapacít.

Nové poverenie zo strany koncernu znamená, že Škoda bude zodpovedná nielen za samotný technický návrh konceptov motorov, ale rovnako tak aj vyhotovenie potrebnej dokumentácie a sériovú realizáciu vrátane emisných, funkčných a dlhodobých skúšok. Súčasťou vývojového procesu je taktiež projektové riadenie, ktoré zahŕňa vývoj motorov nielen v rámci EÚ, ale aj v Číne, Indii, Južnej a Strednej Amerike a Južnej Afrike.

Motory EA 211

Rad motorov EA 211 bol koncernom Volkswagen predstavený v roku 2011. Vo výrobnom programe nahradil predchádzajúci rad EA 111. Ide o modulárny rad zážihových motorov, ktoré majú ventilový rozvod DOHC so štvorventilovou technikou. Za jednu z výhod rodiny motorov EA 211 sa dá považovať jej vysoká miera variability. V súčasnej dobe totiž môžu mať motory buď tri alebo štyri valce a zdvihový objem od 1,0 do 1,6 litra. Pokrývajú výkonové spektrum od 48 kW do 115 kW a ich krútiaci moment sa pohybuje v rozmedzí 93 Nm až 250 Nm. Môžu spaľovať benzín, CNG či etanol a existujú takisto vo verziách využívajúcich mild-hybridnú a plug-in hybridnú techniku.

V súčasnosti sa motory tohto radu vyrábajú v generácii EA 211 evo a nedávno bola zahájená aj výroba generácie evo2. Rodina EA 211 sa rozdeľuje na dve základné motorové verzie. Pri prevedení EA 211 MPI ide o motory s viacbodovým nepriamym vstrekovaním a atmosférickým plnením. Vo výrazne vyššom počte však z výrobných liniek schádzajú motory EA 211 TSI preplňované výfukovým turbodúchadlom.

Škoda

Postupné rozšírenie vývojovej zodpovednosti na kompletný motorový rad EA 211 v koncerne Volkswagen má pre spoločnosť Škoda Auto význam aj v personálnej oblasti. Automobilka totiž s okamžitou platnosťou hľadá a do oddelenia Technického vývoja bude prijímať viac ako stovku nových kvalifikovaných zamestnancov s odbornými technickými znalosťami. Hlavne pôjde o absolventov stredoškolských a vysokoškolských odborov zameraných na technológie súvisiace s vývojom motorov.

Vývojové zodpovednosti v rámci koncernu Volkswagen

Od roku 2021 má Škoda v rámci koncernu Volkswagen na starosti aj vývoj novej globálnej platformy MQB A0 Global. Nová platforma bude nástupkyňou platformy MQB A0 IN. Tá je v súčasnosti využívaná pre modely Kushaq a Slavia vyrábané v indickej Púne. Na základe platformy MQB A0 Global budú v nasledujúcich rokoch vznikať nové automobily pre regióny Indie, Latinskej Ameriky, Afriky a členských krajín Združenia národov juhovýchodnej Ázie. Škoda však v poslednej dobe spolupracovala aj na vývoji modelov pre európske trhy. Už v roku 2020 jej Volkswagen zveril zodpovednosť za projekt spoločného vývoja novej generácie modelov Passat a Superb.

Škoda

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBude rýchly nielen na okruhu. Valtteri Bottas si prevzal „lapač slín“ – Giuliu GTAm
Nasledujúci článokPorsche sa darí ako nikdy predtým. Pozornosť však už sústreďuje na elektromobily

1 COMMENT

  1. […] na vývoj neostáva veľa času, na normu Euro 7 sa budú prispôsobovať existujúce motory. Jednou z foriem, ako znížiť výfukové emisie je, že katalyzátor bude musieť obsahovať […]

Comments are closed.