Domov News Renault 5 Electric odhalil techniku

Renault 5 Electric odhalil techniku

Renault 5 s elektrickým pohonom príde na cesty už v roku 2024. Renault v súčasnosti testuje prvých 9 prototypov a odhalil niekoľko informácií o technike budúceho bestselleru. 

Platforma, pohon a batéria sú už technicky rovnaké ako budúce sériové vozidlo. S dizajnom vychádzajúcim zo siluety Clia majú prototypy Renault 5 zatiaľ zakamuflovaný dizajn exteriéru. Aktuálne sa testujú v Laponsku, v technologickom centre Renaultu a v Aubevoye v Normandii. Testovací areál v Aubevoye sa rozprestiera na ploche 613 hektárov, z toho 272 hektárov tvorí les. Nachádza sa tam 35 rôznych tratí v celkovej dĺžke 60 km, 42 testovacích liniek, 2 aerodynamické tunely a 18 koróznych komôr.

Testovanie v mrazoch

Testovanie vykonané neďaleko polárneho kruhu v regióne Arvidsjaur na ďalekom severe Švédska je ideálne na vystavenie vozidla extrémnemu namáhaniu. Krajina ľadu a zamrznutých jazier, kde v niektorých zimných dňoch klesne teplota až na -30°C je ideálnym miesto na testovanie spoľahlivosti všetkej elektroniky. Motor spolu s ostatnými časťami vrátane batérií sú pod prísnym dohľadom. Vykonávajú sa tu aj kontroly výkonu palubných systémov, ako je kúrenie, odhmlievanie a odmrazovanie. Sleduje sa či brzdy, tlmiče a elektronická kontrola stability fungujú na snehu správne. Vykonávajú sa tiež skúšky, aby sa prachový sneh nehromadil na brzdách, pretože to môže viesť k poruchám vozidla.

Renault 5

Nová podvozková platforma

Automobil je postavený na novej podvozkovej platforme CMF-B EV. Ambíciou jej tvorcov je, že bude ponúkať najlepší výkon vo svojej triede. Platforma prevzala 70 % dielov z platformy CMF-B používanej pre Clio a Captur. Platforma CMF-B EV je v porovnaní so ZOE o 30 % lacnejšia na výrobu. Nová modulárna platforma sa tak  ľahšie vyrába, vyvíja a optimalizuje výkon elektrických vozidiel novej generácie segmentu B. Výhody nového dizajnu znamenajú, že je možné vytvoriť novú generáciu elektrických vozidiel s nastaviteľnými rozchodmi a rázvorom kolies, ktoré umožňujú rôzne typy a štýly karosérie. O väčší dynamický výkon sa postará optimalizovaný podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou, čo v prípade malých vozidiel je skôr výnimkou, a nižším ťažiskom s batériami inštalovanými pod podlahou.

Renault 5

Elektromotor

Motorový priestor platformy CMF-B EV je kompaktnejší, pretože diely použité pre elektromotor sú menšie ako diely použité na spaľovacom motore. Elektromotor Renaultu 5 bude založený na osvedčenom elektricky budenom synchrónnom motore používanom predovšetkým na elektrických modeloch ZOE a Megane E-Tech. Tento typ elektromotora sa môže pochváliť lepším výkonom ako motor s permanentným magnetom a navyše nevyžaduje žiadne kovy vzácnych zemín, čo znamená, že výrobné náklady vo veľkom meradle a dopad na životné prostredie sú nižšie.

Renault 5

Elektromotor v Renaulte 5 bude približne o 20 kg ľahší ako motor v ZOE. Nová batéria pomôže poskytnúť vozidlu konkurenčnú výhodu, o ktorú sa Renault usiluje. Prechod z 12 modulov na batérii ZOE na 4 veľké moduly znamená, že architektúra je jednoduchšia a o 15 kg ľahšia. Batéria vybavená jednou vrstvou modulov sa dokonale hodí pre túto novú platformu. Budúci elektrický Renault 5 tak bude potrebovať menej miesta na prepravu väčšieho množstva kWh. Špeciálna starostlivosť bola venovaná aj umiestneniu batériovej jednotky vo vnútri platformy pre dosiahnutie zvýšenej ochrany. Jej umiestnenie zabezpečí zvýšenú tuhosť spodnej časti karosérie, čím sa zlepší aj akustika a ovládanie vozidla.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNitriansky závod JLR chce zvýšiť produkciu Defenderu
Nasledujúci článokĽudia sa kvôli nemu zbavujú Taycanov. Čínske GT-R so štyrmi dverami zamieri do Európy