Domov News Už žiadne výhovorky. VW predstavil elektromobil s dojazdom 700 km a bleskovým...

Už žiadne výhovorky. VW predstavil elektromobil s dojazdom 700 km a bleskovým nabíjaním

Volkswagen dnes oficiálne predstavil model ID.7, prvý globálny elektromobil značky vo vyššej strednej triede. Na jedno nabitie prejde až 700 km, triumfuje priestranným interiérom, rýchlym nabíjaním a špičkovými technológiami. 

ID.7 je prvý model postavený na platforme MEB s úplne novou, vysoko efektívnou generáciou pohonu. S výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 545 Nm je to najvýkonnejší elektromotor s najvyšším krútiacim momentom, aký bol zatiaľ použitý v modeli radu ID. Pohonná jednotka s interným označením APP550 bola vyvinutá spolu s Volkswagen Group Components v nemeckom Kasseli a tam sa aj vyrába. ID.7 podporuje nabíjanie výkonom až 200 kW, takže z 10 na 80 % sa nabije za približne 25 minút. 

Pohonný agregát, namontovaný na zadnej náprave, sa skladá zo synchrónneho elektromotora s permanentnými magnetmi, 1-stupňového dvojdielneho prevodu a pulzného meniča. K zvýšeniu výkonu a efektivity elektromotora oproti predchádzajúcej generácii prispel rotor so silnejšími a tepelne vyššie zaťažiteľnými permanentnými magnetmi, zdokonalený stator s väčším efektívnym počtom vinutí pri maximálnom priereze drôtu a vodný chladiaci plášť na vonkajšej strane statora, ako aj nové kombinované olejové a vodné chladenie.

Batérie s kapacitou 77 kWh a 86 kWh

Pre rad ID.7 budú na výber dve verzie batérie pohonu. Model ID.7 Pro sa bude vyrábať s batériou 77 kWh, ktorá sa dá dobíjať maximálnym nabíjacím výkonom 170 kW. Model ID.7 Pro S, ktorý sa začne predávať neskôr, bude mať väčšiu batériu s kapacitou 86 kWh. Väčšia batéria sa dá dobíjať jednosmerným prúdom s výkonom 200 kW. Nový systém tepelného manažmentu zabezpečuje prípravu batérie pred zastávkou na nabíjanie. Táto príprava sa spustí automaticky pri aktivovanej navigácii k nabíjacej stanici. Podľa prvých interných prognóz má model ID.7 Pro dojazd do cca 615 kilometrov a ID.7 Pro S až do cca 700 kilometrov.

Thomas Schäfer, generálny riaditeľ Volkswagenu pri príležitosti predstavenia ID.7 povedal: „S ID.7 robíme ďalší krok v našej elektrickej ofenzíve. Naša limuzína ponúka vysoký komfort a dlhý dojazd. Už do roku 2026 budeme ponúkať najširší elektrický sortiment zo všetkých výrobcov v Európe – od základného modelu za menej ako 25 000 eur až po ID.7 ako nový top model v rámci rodiny modelov ID. Naším cieľom je dosiahnuť 80-percentný podiel elektromobilov v Európe do roku 2030. Od roku 2033 bude Volkswagen v Európe vyrábať iba elektrické vozidlá.

Nízky odpor vzduchu

Nový elektrický pohon bol optimalizovaný predovšetkým z hľadiska spotreby energie. Model ID.7 je dlhý takmer päť metrov a bol navrhnutý na základe aerodynamických princípov. Jeho strecha sa elegantne zvažuje smerom dozadu v štýle kupé a prispieva k dosiahnutiu vynikajúceho koeficientu odporu vzduchu okolo 0,23 v závislosti od výbavy vozidla. Dlhý rázvor a krátke previsy vytvárajú v interiéri vozidla dostatok priestoru pre všetkých cestujúcich.

V ID.7 je predstavený nový koncept ovládania palubných funkcií. Volkswagen tak reagoval na spätnú väzbu od svojich zákazníkov a zlepšil prevádzkové skúsenosti v relevantných oblastiach. Štandardne sa vo výbave objaví 15-palcová obrazovka informačného systému, head-up displej s rozšírenou realitou, nový koncept ovládania klimatizácie integrovaný do informačno-zábavného systému, ako aj voľne priraditeľné tlačidlá obľúbených položiek a konečne aj podsvietený dotykový panel pod obrazovkou.

Veľká panoramatická strecha

S novými masážnymi sedadlami a elektronicky stmievateľným panoramatickým strešným oknom ponúka ID.7 možnosti výbavy, ktoré sú momentálne súčasťou výbavy len vo vyšších triedach prémiových konkurentov. Nové panoramatické strešné okno s inteligentným sklom je možné prepínať medzi nepriehľadným a priehľadným. Rovnako ako mnoho iných funkcií v ID.7, aj strecha sa dá ovládať prostredníctvom hlasových povelov. To sa uskutočňuje pomocou nového hlasového asistenta IDA. Novinkou sú aj voliteľné predné sedadlá s certifikátom AGR: po prvý raz sa vo Volkswagene ponúkajú na želanie adaptívne sedadlá Climatronic – s chladením alebo vyhrievaním a tiež s funkciou sušenia.

Vylepšené asistenčné systémy

Známy asistenčný systém teraz podporuje automatickú zmenu jazdného pruhu na viacprúdovej diaľnici prá rýchlosti vyššej ako 90 km/h. Pokiaľ ide o parkovanie, elektrický Volkswagen môže nezávisle vykonávať asistované manévre rôznymi spôsobmi. Jedným z nich je parkovanie s pamäťovou funkciou na vzdialenosť do 50 metrov. Vodič pritom buď zostane sedieť vo vozidle, alebo monitoruje postup parkovania zvonku pomocou aplikácie v smartfóne.

Nový ID.7 pre európsky a severoamerický trh sa bude vyrábať v závode v Emdene. Na európske a čínske cesty sa dostane ešte tento rok, v roku 2024 bude nasledovať Severná Amerika.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 13

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPorsche za prvé 3 mesiace dodalo zákazníkom najviac áut v histórii
Nasledujúci článokBMW i7 M70 xDrive je najvýkonnejším elektrickým vozidlom bavorskej automobilky

2 COMMENTS

  1. […] V ponuke tak už nájdeme elektrické modely ID.3, ID.4, ID.5 či dodávku ID.Buzz, pričom len tento týždeň automobilka odhalila elektrického nástupcu populárneho Passatu menom ID.7. Čo však v portfóliu VW stále chýba, je cenovo dostupný elektromobil pre masy. Túto dieru by […]

Comments are closed.