Dnes, 15.3.2018, sa v priestoroch Národnej motokárovej haly Kart One Aréna v Bratislave uskutočnila tlačová konferencia, na ktorej náš najúspešnejší automobilový pretekár Martin Homola odhalil informácie ohľadom jeho ďalšieho pôsobenia na poli motoršportu. Martin bude súťažiť v novom seriáli, na novom aute a podľa jeho vlastných slov sa už vyššie vo svojej kategórii posunúť nemôže!

Minuloročná sezóna bola pre Martina náročná. Aj napriek viacerým komplikáciám ju však jeho tím hodnotí pozitívne. Homola so svojím pretekárskym špeciálom Opel Astra OPC TCR dokázal vyhrať jeden pretek (TCR Benelux), trikrát vyjazdiť pole position a dvakrát sa dostať aj na pódium.

Nová sezóna, nové výzvy!

Dobrou správou pre Maťa je, že ostáva v rovnakom tíme (DG SPORT COMPETITION). Majiteľ tímu Christian Jupsin bol v minulej sezóne s naším pretekárom nadmieru spokojný, a preto zaň bojoval aj tento rok. Podarilo sa!

Jedna zásadná zmena sa však predsa len udiala. OPEL ASTRA OPC TCR tento rok končí a nahrádza ho nový PEUGEOT 308 TCR s továrenskou podporou (vyrobené v Peugeot Sport). Peugeot Martinovi postavil zbrusu nové vozidlo, ktoré by malo byť schopné vyhrávať preteky. Pod kapotou mu tlčie srdce s objemom 1,6 l preplňované turbodúchadlom a dosahuje maximálny výkon 350 k. Krivka maximálneho krútiaceho momentu dosahuje 420 Nm.

Martin už nové auto testoval vo Francúzsku a zatiaľ je s ním veľmi spokojný. A čo je dôležitejšie, bol s ním rýchlejší ako s „Astrou“ z minulého roka. Možno jeho jediným nedostatkom je, že má nižší krútiaci moment ako konkurencia. To sa však technickí inžinieri snažia kompenzovať použitím ALC systému (Anti Lag System), ktorý pomáha znížiť oneskorenie tlaku turba.

Zmeny aj v súťaži

Ďalšia zmena sa týka priamo súťaže. Seriál nesie nový názov, a síce WTCR (World Touring Car Cup). Svetový pohár je pod patronátom medzinárodnej federácie FIA a jazdiť sa bude na vozidlách TCR. Promotérom po novom bude Eurosport Events, ktorý mal na starosti Majstrovstvá sveta WTCC, čo znamená, že preteky sa pôjdu na 4 rôznych kontinentoch, bude 30 samostatných pretekov (3 každý víkend) a preteky budú naživo vysielané nielen na internete, ale aj na TV stanici Eurosport. ​V praxi to bude vyzerať tak, že v sobotu sa budú preteky vysielať na sociálnych sieťach a v nedeľu na Eurosport 1 alebo Eurosport 2. Vysielať sa nebudú len preteky, ale aj tréningy či kvalifikácia. Chýbať taktiež nebudú zákulisné zábery.

Dokopy sa v seriáli predstaví 26 vozidiel, z toho iba dve z nich sú značky Peugeot (okrem Maťa aj jeho kolega Aurélien Comte z Francúzska).

Kalendár súťaže

Slávnostné zahájenie sezóny sa bude konať 28. 3. 2018 v Barcelone. To bude spojené aj s oficiálnymi testami, kde budú prítomní všetci pretekári WTCR a Maťo nebude chýbať. Prvý pretekársky víkend tohto novovzniknutého seriálu, ktorý hrdo a právom nesie status svetového pohára sa bude konať na africkom kontinente prvý aprílový víkend (7. – 8. 4.) v hlavnom meste Maroka, Marrakéši a pôjde o náročný mestský okruh.

Martin sa najviac teší na okruh Macai, Hungaroring a na slávny Nordschleife (severná slučka Nürburgringu).

Na záver ešte pridávame kalendár súťaže, nech sa páči!

Kalendár svetového pohára WTCR 2018:

08. 4.   | Maroko, Circuit Mouley El Hassan
29. 4.   | Maďarsko, Hungaroring
12. 5.   | Nemecko, Nürburgring Nordschleife
21. 5.   | Holandsko, Circuit Zandvoort
24. 6.   | Portugalsko, Vila Real
05. 8.   | Argentína, Autódromo Termas de Río Hondo,
30. 9.   | Čína, Ningbo International Circuit
07. 10. | Čína, Wuhan International Circuit
28. 10. | Japonsko, Suzuka Circuit
18. 11. | Macau, Guia Circuit

To sú zásadné informácie z dnešnej tlačovej konferencie. My ďakujeme za pozvanie a tímu MAŤO HOMOLA v novej sezóne prajeme veľa úspechov!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJFotografie - remmyphoto
Predchádzajúci článokPneumatiky vyrábajúce kyslík? Podržte sa, je tu nový koncept od firmy Goodyear!
Nasledujúci článokKoniec Audi R8? Pôjde o definitívny verdikt?