Domov News Telefonovanie vedľa vrtuľníka? Pri vývoji Spectre myslia na všetko

Telefonovanie vedľa vrtuľníka? Pri vývoji Spectre myslia na všetko

Rolls-Royce Spectre je takmer na úplnom konci vývoja. Posledná fáza testovania sa zameriava na prvky, ktoré by vás asi ani nenapadli, že inžinieri mysleli aj na také drobnosti. V Rolls-Royce si však dávajú záležať na každom detaile.

Testovací program elektrické kupé Spectre pozostával z 2,5 milióna kilometrov, ktorý simuloval viac ako 400 rokov vlastníctva a používania vozidla. Počas najnáročnejšieho vývojového procesu za 119 rokov existencie značky Rolls-Royce zvládol model Spectre teploty od -40 °C do +50 °C a klimatické podmienky od arktického snehu a ľadu až po púšte. Počas tohto testovania boli dôkladne zaznamenané, vyhodnotené a vyladené všetky funkcie vozidla. Vývojový tím venoval tomuto procesu spolu viac ako 50 000 pracovných hodín. Výsledkom boli tisíce vylepšení všetkých parametrov Spectre. Od akustiky cez stabilitu v zákrutách a precíznosť riadenia až po čas dobíjania akumulátora, dojazd a priebeh krútiaceho momentu. Samostatne sú to drobnosti, ale podľa Britov majú spolu veľký dopad na užívateľský zážitok z automobilu ako celku.

Spectre

Analýza životného štýlu

Spectre musí byť viac než len prehliadkou špičkovej techniky. Musí tiež ponúknuť klientom autentický zážitok z vrcholového luxusu. Preto sa nevyhol tzv. analýze životného štýlu. Ide o jedinečný proces v rámci testovacieho programu Rolls-Royce, ktorým prešiel každý nový model, odkedy sa automobilka usídlila v Goodwoode. Toto dodatočné testovanie výrazne prekračuje hranice bežných skúšok automobilov počas vývoja, aby dokázalo zachytiť to, ako klienti značky budú používať automobil v rámci svojho bežného života.

Analýza životného štýlu umožňuje inžinierom a technikom predvídať veľmi špecifické požiadavky, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou budú kladené na automobil. Tak dokážu zabezpečiť, že technické aj umelecké vlastnosti finálneho produktu poskytnú tú správnu a očakávanú formu zážitku. Inžinieri tak napríklad skúmali fungovanie pohonu a podvozka Spectre na špecifických cestách v najexkluzívnejších mestách sveta, ako sú Sanya Island v Číne, Dubaj v Spojených Arabských Emirátoch, Napa Valley v Kalifornii či Londýn v Anglicku.

Spectre

Do detailov vyladený

Testovanie sa zameriava na špecifické lokality centier miest, aby bolo možné v praxi preveriť funkčnosť niektorých prvkov, napríklad riadenia všetkých štyroch kolies, ktorým sa zlepšuje manévrovanie v stiesnených priestoroch ako sú prístupové cesty k sídlam. Testovacie jazdy v okolí rezidencií v londýnskych štvrtiach Mayfair, Kensington či Cheslea skutočne pomohli správne nastaviť uhol natočenia kolies zadnej nápravy tak, aby sa uľahčil vjazd do dôležitých uličiek v rezidenčných častiach mesta či k luxusným obchodným centrám.

Vzhľadom na prostredie, v ktorom sa bude Spectre najčastejšie pohybovať, sa uskutočnilo tiež viacero statických testov zameraných na podstatné obavy klientov. Okrem iného sa zisťovalo, či je možné v automobile pokojne telefonovať, keď stojí vedľa naštartovaného vrtuľníka, aký silný je signál internetového pripojenia v blízkosti niektorých mrakodrapov, alebo či zostane zachovaný ľahký prístup do interiéru vozidla aj po naložení špecifického rozmerného nákladu, napríklad veľkých ochranných obalov na formálne večerné róby a obleky.

Spectre

Spectre Corner

V rámci technických jazdných skúšok sa analýza ďalej zameriava na zvýraznenie potenciálnych nevyhnutných zmien v nastaveniach a špecifikáciách automobilu a jeho výkonnosti. Napríklad po skúškach servomotormi ovládaných dverí na veľmi strmom kopci, ktorý simuloval strmé príjazdové cesty v kopcoch okolo Los Angeles, inžinieri pridali do výbavy gyroskopický senzor a snímač preťaženia G, aby otváranie a zatváranie dverí fungovalo rovnakou rýchlosťou a bez zvýšenej námahy bez ohľadu na pozdĺžny či priečny uhol náklonu vozidla pri parkovaní. Na testovanie presnosti riadenia sa veľmi často používala jedna špecifická zákruta v areáli sídla automobilky v Goodwoode v, až dostala pomenovanie „Spectre Corner“ (zákruta Spectre).

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový motor pod kapotou C5 Aircross: úsporne a bez nabíjania
Nasledujúci článokZo Starého Mesta do Petržalky za 10 sekúnd. Renntech si posvietil na AMG GT