Britská luxusná značka Aston Martin sa zaoberá masívnou ofenzívou v podobe výrobkov, ktorá povedie k novému alebo úplne prepracovanému vozidlu, ktoré predstavia skoro každý rok až do roku 2023.

Zmena bude zahŕňať hlavne vstup automobilky Aston Martin do segmentu SUV, ako aj dve čisto batériovéelektrické vozidlá pod záštitou Lagonda. To tiež znamená uvedenie športového automobilu s elektrickým motorom umiestneným v strede.

Andy Palmer, generálny riaditeľ spoločnosti Aston Martin povedal, že značka aktuálne hľadá medzery na trhu, ktoré by zaplnila jej portfóliom. Cieľom je zároveň nájsť spôsob ako výrazne zvýšiť celosvetový predaj automobilky, ktorá je známa rovnako ako Ferrari.

Hoci si Aston Martin zachová svoje klasické rozmery – áno, dokonca aj vo forme SUV – dizajnéri dostali viac priestoru na realizáciu. Pozor na to, Lagonda bude plne elektrifikovaná. Má iba elektrické akumulátorové pohony – nie hybridy – a to vďaka vlastnému vývoju.
,,Nebude tým ohrozená platforma,“ povedal Palmer. ,,Na aute nebudú žiadne výfuky. Chceme rozvíjať vlastné bunky.

Tým, že nie sú v podstate žiadne obmedzenia hnacieho ústrojenstva na prednej náprave, dizajnéri majú väčšiu slobody pri vytváraní unikátnych nových dizajnov. Dôkazom toho je aj koncept Lagonda Vision, ktorá bola na začiatku marca predstavená na Ženevskom autosalóne.

Toto je plánovaný harmonogram na ,,vypúšťanie“ produktov na trh:

2018 Vantage, prepracovaný DB11 Volante
2018 prepracovaný Vanquish, Vantage roadster
2019 DBX SUV
2021 Športové vozidlo s motorom uprostred
2022 Lagonda sedan
2023 Lagonda SUV

Marek Reichman, hlavný dizajnér spoločnosti Aston Martin, povedal, že bez mohutnej V8 alebo V12 môžu navrhnúť auto súvisle zvnútra von.

Nová zostava produktov tiež znamená stiahnutie Rapide sedanu zo zloženia. Systém Rapide je na konci svojho cyklu, ale kľúčovú povinnosť. Pri transformácii na batériový a elektrický vozový park s kapacitou 155 vozidiel bol určený na testovanie potrieb spotrebiteľov.

Všetko toto ale neznamená, že Aston Martin prestane vyrábať vozidlá s výkonnými benzínovými motormi.

Obľúbené vlajkové športové kúsky budú mať stále V12 pod kapotou, aj keď sa uvažuje o ich prechod na hybridy. Palmer však odmieta možnosť, že by šlo o plug-in hybridy, ktoré sú podľa jeho slov neefektívne.

Okrem sériovej výroby Aston Martin vytvorí aj dve ,,limitovky“ ročne, ako je napríklad raketa Valkyrie. Automobilka v roku 2017 predala 5 100 vozidiel, čo je nárast o 58 %, ale generálny riaditeľ nie je s touto skutočnosťou spokojný. Palmer očakáva, že v roku 2023 by sa mohli zaslúžiť o predaj až 14 000 vozidiel aj vďaka novej továrni vo Walese.

Hoci je automobilka v centre svojich najvyšších výdavkov na výskum a vývoj vo svojej histórii, vykázala v roku 2017 zisk vo výške 207 miliónov GBP. Tržby mali vo výške 1,2 miliardy libier. Peniaze boli do projektov investované, už len zožať úrodu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKia K900: Kórejská odpoveď na BMW radu 7, Mercedes-Benz triedy S, či Audi A8?
Nasledujúci článokCarlex Design Mercedes-Benz X: do hôr aj do mesta?