Domov News Lamborghini Diablo ožíva

Lamborghini Diablo ožíva

Navrhnúť restomod akéhokoľvek druhu je neuveriteľne náročná úloha. Ikonický dizajn štvorkolesovej legendy totiž potrebujete pretransformovať do moderného kabátu a pritom neuraziť minulosť ani budúcnosť. Táto výzva o to náročnejšia, ak sa predmetom restomodu stane niektoré z áut geniálneho Marcella Gandiniho, ktorý navrhol automobily ako Lamborghini Miura, Countach či Diablo.

O znovuzrodenie modelu Countach sa postaralo samotné Lamborghini, ale nemenej zvučné Diablo zatiaľ zostávalo trochu v úzadí. Už to však neplatí. Tím Eccentrica a milánske dizajnové štúdio BorromeodeSilva sa rozhodli, že je ideálny čas vliať tomuto zvučnému meno nový život. Tím Eccentrica uvádza, že ich cieľom pri tomto dizajne bolo „zdôrazniť charakter a štylistické prvky Lamborghini povýšením pôvodného konceptu na jeho najčistejší vývoj“.

Dizajn pod taktovkou milánskeho štúdia BorromeodeSilva

Šéf spoločnosti Eccentrica zo San Marina, Emanuelo Colombini, hovorí, že dĺžka aj výška sú rovnaké ako u pôvodného modelu Lamborghini Diablo, ale rázvor Eccentrica bol predĺžený, čím sa skrátili predné a zadné previsy. Okrem toho bola karoséria rozšírená, aby zdôraznila kolmú zadnú časť tohto prerobeného Diabla. Prednou časťou sa restomod Eccentrica inšpiruje jednoduchým, ale agresívnym predným dielom Diabla GT s predným nasávaním. Tu nájdete aj názov spoločnosti v podobe asymetrického umiestnenia loga a kovového ťažného háku, ktorý tím BorromeodeSilva prezýva ako „Zlatý zub“. Prepracované boli aj blatníky a podbehy kolies majú šikmé skosenie slúžiace na vytvorenie tieňa a odľahčenie vzhľadu karosérie. Pozoruhodné je, že tím Eccentrica sa rozhodol zachovať ikonické skosené podbehy kolies a integrovať nové lemy blatníkov do celkového tvaru. Prirodzene, prepracované boli aj kolesá s neviditeľnými maticami.

Vzadu si tím dizajnérov BorromeodeSilva dával pozor, aby zachoval vodorovné povrchy, ktoré dodali zadnej časti Diabla toľko dramatickosti. Rovnako ako predná časť je vybavená širokou mriežkou chladiča z 3D tlačeného titánu, zatiaľ čo zadný previs bol ešte viac zvýraznený. Dva obrovské zadné prieduchy, za ktorými sú umiestnené hlavné chladiče, lemujú dvojité výstupné výfuky Capristo. Zadný nárazník je vyrobený z uhlíkových vlákien.

Palubná doska s integrovanými vetracími otvormi eliminovala pôvodné plastové jednotky. K dispozícii je LED prístrojový panel, no všetky ovládacie prvky obsluhujú fyzické spínače a tlačidlá. Žiadne moderné širokouhlé obrazovky su nenájdete. Priam až intímnym detailom je kovová radiaca páka s otvorenou kulisou radenia šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

Eccentrica

Nižšia váha, výkonnejší motor

Mechanické vylepšenia restomodu sú rovnako dôležité ako jeho estetické aktualizácie. Vďaka karosérii plne zloženej z predimpregnovaných panelov z uhlíkových vlákien dokáže Eccentrica znížiť hmotnosť o 35 kíl z pohotovostnej hmotnosti Diabla 1625 kg. Prirodzene, motor bol tiež vylepšený a teraz produkuje 550 koní a 600 Nm krútiaceho momentu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je záležitosťou na 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu je 335 km/h, čo je v porovnaní s Diablom o 10 km/h viac. Masívne 380 mm predné a 345 mm zadné brzdy pomáhajú zastaviť tohto znovuzrodeného zúrivého býka a hydraulicky podporované riadenie by malo uľahčiť jazdu v mestskom prostredí. Spoločnosť plánuje vyrobiť len 19 kusov.

Eccentrica

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRally Sliezsko – európska špička v rally len kúsok od našich hraníc
Nasledujúci článokMalá myška je späť. Fiat Topolino mieri do ulíc