Domov News Mercedes-Benz triedy E – po sedane prichádza aj kombi

Mercedes-Benz triedy E – po sedane prichádza aj kombi

Po sedane sa predstavuje aj kombi verzia Mercedesu triedy E. Aký ponúkne objem batožinového priestoru?

Kombi rovnako ako prednedávnom predstavený sedan nielenže nadväzuje na dlhú modelovú históriu klasickej Triedy E, ale svojím novým dizajnom premosťuje k avantgardným trendovým modelom od značky Mercedes-EQ. Súčasťou vzhľadu klasického kombi sú vyvážené proporcie. Tie sú určené krátkym previsom vpredu, dlhou kapotou s charakteristickými prelismi, natiahnutým rázvorom a vyváženým previsom vzadu.

Mercedes-Benz triedy E

Dizajn

Dve charakteristické línie známe zo sedanu vytvárajú energicky natiahnutú karosériu a dodávajú vozidlu športový a štýlový vzhľad. Spojenie medzi maskou chladiča a svetlometmi vytvára plocha pripomínajúca čierny panel. Táto vložka vo vysokolesklej čiernej farbe vizuálne pripomína modely Mercedes-EQ. Pre všetky línie výbav je na želanie k dispozícii aj svetlovodmi podsvietený pochrómovaný rám masky chladiča. Nová Trieda E kombi je sériovo vybavená svetlometmi s LED. Ako mimoriadna výbava sú k dispozícii svetlomety DIGITAL LIGHT bez funkcie projekcie alebo s funkciou projekcie.

Mercedes-Benz triedy E

Dizajn zadnej časti charakterizujú precízne navrhnuté pochrómované prvky, ako aj progresívne tvarované dvojdielne zadné svietidlá. Vďaka veľkému otvoru možno ložný priestor využívať rôznymi spôsobmi. Tím dizajnérov prišiel s novou interpretáciou obrysov a vnútorného dizajnu zadných svietidiel. Vyhotovenie interiéru s čiastočne animovanými funkciami prispieva k hodnotnému vzhľadu. Jedinečný hviezdicový tvar sa postará o nezameniteľnosť denného aj nočného dizajnu zadných svetiel. Obidve časti na bočnej stene a na veku batožinového priestoru sú vizuálne prepojené. Tým sa ešte zdôrazňuje šírka zadnej časti vozidla. Odrazové sklá boli presunuté do nárazníka.

Mercedes-Benz triedy E

Väčšie vnútorné rozmery

Mercedes Triedy E kombi je v porovnaní so svojím predchodcom širšie o 28 milimetrov. Cestujúci na zadných sedadlách získali vďaka tomu ešte viac miesta: priestor na lakte vzadu dosahuje 1 519 milimetrov, čo je o 25 milimetrov viac ako doposiaľ. Rázvor sa predĺžil o 22 milimetrov na 2 961 milimetrov. Cestujúci na zadných sedadlách majú vďaka tomu viac priestoru v oblasti kolien (84 milimetrov; plus 9 milimetrov) a viac priestoru na nohy (934 milimetrov; plus 15 milimetrov). Ložný priestor možno rozšíriť zo 615 litrov až na 1 830 litrov. Model s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete má objem ložného priestoru 460 až 1 675 litrov.

Operadlá sú rozdelené v pomere 40:20:40. Sklápanie sa ovláda pomocou dvoch dotykových spínačov na ľavej a pravej strane operadla zadného sedadla. Dvere batožinového priestoru sa ovládajú stlačením tlačidla na kľúči, spínačom na dverách vodiča alebo rukoväťou na dverách. Krycia roleta aj roleta s oddeľovacou sieťkou sú dvojdielne.

Prístrojová doska dotvára digitálny zážitok v interiéri. Ak je Trieda E kombi vybavená voliteľne dodávanou obrazovkou pre spolujazdca, veľká sklenená plocha superobrazovky MBUX siaha až po centrálny displej. V zornom poli vodiča sa nachádza vizuálne oddelený displej vodiča. Modely bez displeja spolujazdca majú veľký ozdobný prvok, ktorý siaha až po stred. Vizuálne oddelený centrálny displej pôsobí dojmom, akoby sa vznášal nad povrchom ozdobného prvku.

Mercedes-Benz triedy E

Cez prednú časť prístrojovej dosky prechádza svetelný pás aktívneho náladového osvetlenia. Ten vedie veľkým oblúkom od čelného skla okolo stĺpikov A smerom k dverám. Takto vzniká veľkorysý pocit z priestoru. Zdanlivo plávajúci ovládací ostrovček v hornej časti obložení dverí korešponduje so vzhľadom sklenených plôch obrazoviek.

Hybrid dobíjateľný zo siete je dostupný už od začiatku predaja

V prípade spaľovacích motorov ide o štvor- a šesťvalcové agregáty z aktuálnej rodiny modulárnych motorov Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Dieselové, ako aj benzínové motory majú popri preplňovaní turbodúchadlom aj inteligentnú podporu integrovaným štartovacím generátorom (ISG). Vďaka novému akumulátoru sa dosiahlo zvýšenie výkonu elektromotora z 15 na 17 kW a nárast krútiaceho momentu na 205 Nm.

Mercedes-Benz triedy E

Ponuka modelov v čase uvedenia na európsky trh:
Mercedes E kombi Verzia E 200 E 220 d E 300 e
Zdvihový objem cm³ 1 999 1 993 1 999
Menovitý výkon, spaľovací motor kW/k 150/204 145/197 150/204
pri ot./min 5 800 3 600 6 100
Príd. výkon (zvýšenie výkonu)/
menovitý výkon, elektromotor
kW/k 17/23

 

17/23

 

 

95/129

Menovitý krútiaci moment, spaľovací motor Nm 320 440 320
pri ot./min 1 600 – 4 000 1 800 – 2 800 2 000 – 4 000
Príd. krútiaci moment (zvýšenie výkonu)/ menovitý krútiaci moment, elektromotor Nm 205 205 440
Systémový výkon kW 230
Systémový krútiaci moment Nm 550
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 7,8 7,9 6,5
Maximálna rýchlosť km/h 231 230 227
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP) l/100 km 7,6 – 6,7 5,7 – 5,0 0,9 – 0,6
Kombinované emisie CO2 (WLTP) g/km 173 – 152 149 – 131 20 – 13
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP) kWh/

100 km

21,4 – 19,1
Elektrický dojazd (EAER, WLTP) km 95 – 113

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokManhart upravil jeden kus Lancie Delta Integrale
Nasledujúci článokFord Mustang a rally, myslia to vážne?