Manhart a Lancia Delta, to nemôže dopadnúť zle. Lancia sa chystá na svoju novú elektrickú budúcnosť. Dokonca už aj avizovala uvedenie elektrickej Delty v prichádzajúcich rokoch. Ľudia v Manharte si však povedali, že milovníkom starej Lancie Delta doprajú trošku radosti.
Manhart si vzal tentokrát do parády model Lancia Delta. Rally dôchodca však rozhodne nepatrí ani dnes do starého železa. Lancia Delta Integrale vyzerá tak, ako by jej roky ani nepribúdali, priam naopak, zreje ako kvalitné talianske víno. No a v Nemecku si povedali, že z tejto historickej krásky urobia ešte dokonalejšiu a zároveň šoférsky ešte výživnejšiu beštiu. Ide to však na úkor závratnej ceny.
Nárast výkonu takmer dvojnásobný
Divízia Manhart Classic Cars, ktorá sa zaoberá klasikami, si preto vzala do parády model Lancia Delta HF Integrale 16V. Tento model sme vôbec prvýkrát mohli vidieť ešte v roku 1989 na autosalóne v Ženeve. Pôvodne sa pod kapotou nachádzal štvorvalec preplňovaný turbom s výkonom 147 kW, respektíve 200 koní. To však po úpravách v Nemecku vôbec neplatí.
Upravený model dostal kompletne nové turbo a sanie. Nové sú aj ojnice a kované piesty, vačkový hriadeľ Catcams a palivové čerpadlo od spoločnosti Bosch. Netreba zabudnúť, že toto všetko si vyžaduje aj lepšie chladenie a výkonnejší ventilátor. Zmenami prešiel výfuk a došlo aj na softvérové úpravy pre lepšie fungovanie motora. Toto všetko podčiarkuje konečný výkon 276 kW, respektíve 375 koní a parádny krútiaci moment 550 Nm.
Cena vystrelila raketovo
O čo legendárna Delta neprišla, je pohon všetkých štyroch kolies. Dostala však modernizovanú 5-stupňovú manuálnu prevodovku. K prevodovke jednoznačne patrí aj nová spojka od spoločnosti Sachs, zmenami prešiel aj podvozok, ktorý je po novom tuhší a nižší. A keďže nám výkon narástol takmer dvojnásobne, bolo treba vymeniť aj brzdy. Nové brzdy preto dodalo Brembo, ide o štvorpiestikové strmene s kotúčmi s priemerom 380 mm. Na takejto beštii nesmú chýbať ani pomerne dobovo vyzerajúce disky kolies OZ Racing.
Takáto Lancia Delta Integrale upravená Manhartom vznikne iba jedna. Upravený model vyrobili ešte v roku 1990 a mal najazdených zhruba 57 tisíc kilometrov. Oficiálny názov sa upravil na Delta Manhart 400 Limited 01/01. A na záver si určite zaslúžite vedieť aj cenu tohto kúsku. Tá sa zastavila na hodnote 129 900 eur.