Domov News Rakúšania vyvinuli spaľovací motor na vodík

Rakúšania vyvinuli spaľovací motor na vodík

Zdroj: AVL Racetech

Rakúšania si povedali, že skúsia ešte dať šancu spaľovacím motorom a prichádzajú s pomerne slušným riešením. Vyvinuli totiž nový spaľovací motor na vodík. Má objem 2 litre a ponúkne výkon na úrovni až 410 konských síl.

Rakúšania si myslia, že spaľovacie motory rozhodne nepovedali svoje posledné slovo. Chcú však ísť cestou istej reformy, a preto nezmenia celú koncepciu, ale iba pohonnú látku. Spoločnosť AVL List sa rozhodla predstaviť novinku určenú najmä pre pretekárske špeciály. Ide o úplne nový motor spaľujúci vodík. Spoločnosť AVL List, sídliacu v rakúskom meste Graz, môžeme označiť za medzinárodný koncern, ktorý sa špecializuje na automobilový priemysel.

Zdroj: AVL Racetech
Pomohli americké peniaze

Ak by sme preložili a vyložili jej skratku, dostali by sme niečo ako „Ústav pre spaľovacie motory“. Túto spoločnosť založil istý Hanz List ešte v roku 1948. Ak ste milovník dejín, tak zaujímavou informáciou rozhodne bude, že hlavnú zásluhu na vzniku tejto spoločnosti majú financie z takzvaného Marshallovho plánu. Šlo o pomoc USA pre Európu po vojne.

Spoločnosť AVL List sa zaoberá aj inými technickými riešeniami. Medzi ne patrí napríklad aj pohon všetkých štyroch kolies, vývoj valcových skúšobní, ale aj ladenie zvuku spaľovacích motorov. A napriek faktu, že sa spoločnosť sústreďuje najmä na spaľovacie motory, svoju pozornosť orientujú aj na elektromobilitu. To v dnešnej dobe rozhodne nie je zlý krok. Ich novinka sa však aj napriek tomu uberá viac cestou spaľovania, aj keď vodíka.

Zdroj: AVL Racetech
Snáď sa už čoskoro dozvieme viac

Tento nový vodíkový spaľovací motor si vzala na paškál a pod svoje krídla divízia spoločnosti s názvom AVL Racetech. Ide o preplňovaný dvojlitrový motor, z ktorého dokázali inžinieri dostať veľmi slušný výkon. Prenesené do čísel až 301,7 kW, čo v prepočte robí 410 koní pri 6 500 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment dosahuje 500 Nm.

Viac technických detailov si spoločnosť prísne stráži. Informovali však o umiestnení dodatočného vstrekovania vody. Najmä kvôli tomu, aby zabránili predčasnému zážihu. Ak vás zaujíma, aká je budúcnosť tohto motoru, musíte si spolu s nami počkať na oficiálne informácie. Tak či tak ide o zaujímavé riešenie, ako udržať spaľovacie motory nažive aj počas doby elektrickej.

Zdroj: AVL Racetech

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVW plánuje elektromobil do 35-tisíc. Má to však háčik
Nasledujúci článokWazeri, obľúbená appka spúšťa novú funkciu