Restomody stále viac naberajú na popularite. Jedným z nich je aj BMW 858 CSL, ktoré v dobe početnej elektrifikácie prichádza s motorom V10 a manuálnou prevodovkou.
BMW radu 8 s modelovým označením E31 sa stalo doslova ikonou. Štýlovejší variant luxusnej limuzíny radu 7 je známy svojimi vyklápacími svetlami, ale aj veľkým množstvom elektroniky, ktorá nie vždy fungovala. Medzi nadšencami zväčša nachádzame exempláre v čo možno najsériovejšej podobe. Potom sú tu však ľudia z Reyn Speed Shop, ktorí v rámci tradičnej prehliadky v kalifornskom Monterey predstavili BMW 858 CSL.
Menší motor
Ako základ pre ich restomod poslúžila verzia M70. Motor s dvanástimi valcami nahradili menším motorom, avšak tým legendárnym V10 z modelu M5 E60. História tohto vysoko-otáčkového motora siaha až do kráľovnej motoršportu, Formuly 1. Pôvodne mal motor objem 5,0 litra a produkoval výkon 373 kW a krútiaci moment 520 Nm. To však výrobcovi nestačilo. Samotný výkon si nechal pre seba, ale vieme, že objem valcov poskočil z pôvodných 5 litrov na 5,8 litra, z čoho plynie aj pomenovanie 858 CSL. My poznáme tento motor v kombinácii s nie úplne šťastnou sekvenčnou prevodovkou SMG so siedmymi stupňami. V Severnej Amerike však bol dostupný aj so 6-stupňovým manuálom, ktorý je prítomný aj v tomto prípade.
Zmizli ikonické svetlá
Dobové BMW radu 8 sa preslávilo aj vďaka svojim ikonickým predným svetlám, ktoré sa v tej dobe tešili obrovskej obľube. BMW 858 CSL však o ne prišlo. Na ich pôvodnom mieste sa teraz nachádzajú výduchy na chladenie nového motora. Samotné svetlá sa presunuli o kúsok nižšie. Tento restomod dostal agresívnejší bodykit vyrobený kompletne z uhlíkových vlákien. V zadnej časti dominuje mohutný difúzor so štvoricou ešte mohutnejších koncoviek výfukového systému. Zmenou prešli taktiež zadné svetlá, ktoré dostali číry vzhľad.
Kombinácia interiérov
Zatiaľ čo zovňajšok nemá ďaleko k dokonalosti, v interiéri je to z nášho pohľadu iná pesnička. V Reyn Speed Shope sa rozhodli skombinovať interiéry z rôznych športových modelov BMW. Zatiaľ čo budíky, volant a ovládací panel klimatizácie pochádzajú z už spomínaného BMW M5 E60, sedadlá si prepožičali z menšieho súrodenca, modelu M3 generácie E36. Toto všetko nám pride ešte ako tak v poriadku. Dokonca odpustíme aj štartovanie pomocou tlačidla. Ako päsť na oko však pôsobí displej multimédií, ktorý je ako vystrihnutý z tuningového časopisu okolo roku 2000.