Domov SPRÁVY News TANKER mení čerpacie stanice na moderné centrá služieb

TANKER mení čerpacie stanice na moderné centrá služieb

čerpacia stanica TANKER
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata
Aké sú najčastejšie dopyty zákazníkov v súvislosti s kvalitou paliva? Čo ich zaujíma?

Kvalita paliva je veľmi diskutovaná téma a je opradená rôznymi mýtmi. Naša spoločnosť má vlastný vozový park cisterien a pohonné hmoty si vozíme priamo z terminálu, kde sa plnia a pečatia cisterny, čím sa eliminuje riziko na akúkoľvek ich kontamináciu. Na akékoľvek otázky ohľadne kvality pohonných hmôt existuje jedna jediná odpoveď. Keďže Slovensko je členom Európskej únie, platia u nás na kvalitu pohonných látok rovnaké normy ako v celej únii.

Na druhú stranu, každé palivo obsahuje určité množstvo biozložky, ktorá má vplyv na kvalitu pohonnej hmoty a jej vplyv na motorový systém vozidla. Ale aj ten pomer biozložky je v rámci EÚ rovnaký. Neexistuje iná argumentácia na polemiku ohľadne kvality pohonných hmôt. Čo možno bežný zákazník nevie, čerpacie stanice vykonávajú pravidelnú údržbu nádrží, čo vykonávame, samozrejme, aj my. Každá takáto údržba môže mať len pozitívny vplyv na kvalitu palív. Napriek tomu si myslím, že stále na Slovensku koluje mýtus, že palivo sa dá miešať s vodou, čo je úplný nezmysel, a učia sa o tom už deti v piatom ročníku na základnej škole. 

cenový totem na čerpacej stanici
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata
Hovorili ste, že niektorí zákazníci pozerajú vyslovene len na cenu a idú natankovať na tú čerpaciu stanicu, na ktorej momentálne to palivo stojí najmenej. V susedných krajinách sú príklady, že čerpacie stanice menia ceny palív aj niekoľkokrát denne. Čo si myslíte o takomto dynamickom pricingu?

Slovensko je malý trh, tu každý o každom vie. Teoreticky každá sieť si môže meniť ceny niekoľkokrát do dňa, ale na tak malom trhu by to nemalo zmysel. Typickým príkladom je Taliansko, kde sa ceny menia, keď idú ľudia do práce, z práce, na obed a večer. Nie je tajomstvom, že na Slovensku existuje cenový líder, ktorého sledujú všetci a jemu sa prispôsobuje cenotvorba.

V našej sieti sme koncom februára menili cenovú politiku smerom na zákazníka, a mierne sme sa odtrhli od nastavenia cenového lídra. Samozrejme, výsledná cena paliva musí brať do úvahy základné ekonomické faktory, medzi ktorými je najvýznamnejší faktor mzda, energie, pripravovaná transakčná daň či pripravované investície.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata
Európsku, ale aj slovenskú dopravu čaká v blízkej budúcnosti postupná transformácia na elektromobilitu. Čo táto skutočnosť znamená pre vás ako prevádzkovateľa siete čerpacích staníc?

Opäť začnem trochu s nadhľadom, pretože skôr cítiť v predaji žiaroviek, že autá používajú LED technológie ako to, že Európa prechádza na elektomobilitu. Ako som už spomenul, čerpacie stanice sa stávajú miestom na stretávanie a občerstvenie. Ako keby sa trh pripravoval na zmenu, ktorá je niekde v hmle pred nami, ale ťažko jednoznačne povedať, či elektromobilita na Slovensku naberie také tempo, že siete čerpacích staníc budú cítiť ohrozenie o 2, 5 alebo o 10 rokov.

Samozrejme, aj hráči veľkosťou ako je sieť TANKER však musia ísť s dobou a téma rozširovania nabíjacích hubov je vysoko aktuálna aj u nás. Aktuálne máme na čerpacej stanice TANKER ČARADICE jeden z najkomplexnejších nabíjacích hubov na Slovensku, kde nájdete stanice ZSE DRIVE, IONITY a GREENWAY. Výhodou tejto čerpacej stanice, okrem počtu nabíjacích miest a počtu providerov je jej multifunkčnosť s Bistrom Čaradice, obrovskou terasou, posedením v tulivakoch, či detským ihriskom a motelom.

detské ihrisko na čerpacej stanici TANKER
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

V aktuálnych dňoch prebiehajú rokovania o rozširovaní siete nabíjacích hubov aj na iné čerpacie stanice v rámci siete. Samozrejme, hovoríme o Bratislave, kde je počet elektromobilov najväčší, ale aj o iných mestách, ktoré sú na hlavných a frekventovaných ťahoch v smere východ – západ Slovenska.

Fosílne palivá ešte čaká pár úspešných rokov, aj vzhľadom k tomu, že elektromobilita v nákladnej doprave je naozaj v začiatkoch. A pri tejto téme musím spomenúť aj prvú realizačnú fázu nabíjačky pre nákladné vozidlá, ktorá bude umiestnená na TANKER Čaradice.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
Predchádzajúci článokZabudnite na drahé elektromobily: Dongfeng Box ukazuje, ako má vyzerať výhodná kúpa
Nasledujúci článokAudi A5 do zásuvky. Nové hybridy s parádnym dojazdom
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.