Domov SPRÁVY Elektromobilita Zabudnite na drahé elektromobily: Dongfeng Box ukazuje, ako má vyzerať výhodná kúpa

Zabudnite na drahé elektromobily: Dongfeng Box ukazuje, ako má vyzerať výhodná kúpa

Dongfeng Box
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Cenovo dostupné elektrické vozidlá boli pre európske automobilky dlho nedosiahnuteľným cieľom. Výrobcovia sa na začiatku začali orientovať na vozidlá vo vyšších segmentoch. Ako prvá sa elektromobilitu pre širšiu skupinu zákazníkov snažila priniesť Dacia s elektromobilom Spring. Ten však vychádza z modelu navrhnutého pôvodne pre indický trh a hoci išlo o lacné vozidlo, užívateľ musel strpieť viacero kompromisov.

S modelom Dongfeng Box však žiadne kompromisy robiť nemusíte. Box bol od začiatku vyvíjaný ako elektromobil, takže všetky jeho komponenty sú prispôsobené elektrickej architektúre. Disponuje tak veľkou konkurenčnou výhodou voči vozidlám, ktoré síce tiež majú elektrický pohon, ale konštrukčne vychádzajú zo spaľovacích vozidiel. A tou je predovšetkým vnútorný priestor. Hoci Dongfeng Box má kompaktné rozmery, vnútorný priestor je porovnateľný s vozidlami strednej triedy.

Dongfeng Box
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Dizajn a priestor

Dongfeng Box na prvý pohľad zaujme robustnou, ale moderne ladenou karosériou, ktorá je navrhnutá s dôrazom na maximálnu vnútornú priestrannosť. V minulosti bolo zvykom, že po dizajnovej stránke sa čínske vozidlá do istej miery inšpirovali európskymi alebo japonskými vozidlami. To už však neplatí, pretože Dongfeng Box má vlastnú, autentickú tvár. Vyzerá moderne, o čo sa stará výrazná predná maska s LED svetlami, aerodynamicky optimalizované tvary, zapustené kľučky dverí či štýlové bezrámové okná. Nesmieme zabudnúť ani na žiarivé farby karosérie. Dongfeng Box tak môže byť aj príjemným lifestylovým doplnkom k aktívnemu životnému štýlu.

Dongfeng Box
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Interiér je priam až prémiový. Palubná doska a výplne dverí sú čalúnené imitáciou kože a majú zvýraznené prešívanie. Všetky sedadlá poskytujú vo všetkých smeroch nadpriemerný priestor. Vozidlo sa aktivuje stlačením brzdového pedálu, takže vyraziť môžete okamžite po usadnutí za volant. Pod podlahou batožinového priestoru sa nachádza praktický organizér na uloženie prvkov povinnej výbavy.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Vozidlo poskytuje posádke vpredu maximálny možný komfort. Predné sedadlá môžu byť vyhrievané aj ventilované a majú pamäťovú funkciu. Operadlá je možné sklopiť do takej miery, že si môžete do vozidla ľahnúť a pohodlne si vystrieť nohy. Dongfeng Box poskytuje veľa priestoru nielen cestujúcim, ale aj ich osobným veciam. Stredová opierka medzi prednými sedadlami ukrýva skutočne hlboký odkladací priestor. Pod výduchmi ventilácie sa nachádzajú ďalšie odkladacie priestory a dva držiaky na poháre, resp. fľaše. Typická schránka pred spolujazdcom bola nahradená štýlovou zásuvkou.

Dongfeng Box
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Výkon a dojazd

Ako čisto elektrické vozidlo je Dongfeng Box vybavený úsporným elektromotorom, ktorý poskytuje hladkú a tichú jazdu. Výkon elektromotora je 95 k a 160 Nm, čo zabezpečuje dostatočnú dynamiku pre mestskú prevádzku. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 10,6 sekundy, maximálna rýchlosť je 140 km/h. Batéria s kapacitou 42,3 kWh ponúka dojazd na úrovni 300-350 km, čo je ideálne pre mestskú a regionálnu prepravu. Dongfeng Box je vybavenými všetkými dôležitými výhodami a možnosti elektrických vozidiel ako funkciami V2L, V2V či predohrevom batérie. Konektor na nabíjanie sa nachádza pri pravom prednom blatníku.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Dobíjanie Dongfeng Box je možné cez rýchlonabíjačky, kde sa batéria nabije na 80 % už za približne 40 minút. Pri domácom nabíjaní cez wallbox trvá plné nabitie niekoľko hodín, čo je však štandard pre elektromobily v tejto kategórii. Výhodou elektrického pohonu je tiež nižšia hlučnosť a okamžitý nástup výkonu, čo ocenia vodiči najmä v mestskej premávke.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Technológie a bezpečnosť

Dongfeng Box je vybavený širokou škálou moderných technológií, ktoré spríjemňujú jazdu a zvyšujú jej bezpečnosť. Patria sem napríklad adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie, systém sledovania mŕtveho uhla alebo 360-stupňová parkovacia kamera s vysokým rozlíšením. Vozidlo disponuje aj digitálnym prístrojovým panelom a multimediálnym systémom s dotykovou obrazovkou. Po ruke je tiež plocha na bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu. Všetky tlačidlá majú ušľachtilý povrch, žiadne lacné čierne plasty sa tu nenachádzajú.

Okrem technologických vymožeností ponúka Dongfeng Box aj vysokú úroveň bezpečnosti. Konštrukcia karosérie je spevnená pre lepšiu ochranu pri náraze a vozidlo je vybavené viacerými airbagmi. Samozrejmosťou sú aj asistenčné systémy, ako udržiavanie v jazdnom pruhu a upozornenie na kolíziu. Elektronická stabilizácia a trakčná kontrola prispievajú k bezpečnej jazde aj v nepriaznivých podmienkach.

Dongfeng Box
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pre koho je Dongfeng Box určený?

Tento model je ideálny pre jednotlivcov, dvojice, rodiny aj firmy, ktoré hľadajú spoľahlivé, ekologické a úsporné riešenie na prepravu v mestských a prímestských oblastiach. Vďaka svojim kompaktným rozmerom a praktickému dizajnu je vhodný aj pre kuriérske spoločnosti, remeselníkov či lokálnych dodávateľov. Dongfeng Box môže byť tiež atraktívnym riešením pre samosprávy, ktoré chcú rozšíriť svoj vozový park o ekologické vozidlá na rozvoz zásob, údržbu alebo iné služby. Jeho nízke prevádzkové náklady a jednoduchá údržba sú veľkým benefitom.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Dongfeng Box je momentálne veľmi silným konkurentom pre tradičnejšie značky. Klienti siahajúci po elektrických vozidlách si často konfigurujú vozidlá v top špecifikáciách. V najvyššej výbave je Dongfeng Box k dispozícii už od 26 990 €, čo je výrazne menej ako konkurencia – Citroen e-C3 (27 990 €), Renault 5 E-Tech (31 500 €) alebo Hyundai Inster (33 310 €).

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.6 / 5. Počet hodnotení 11

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokM156: Posledný mohykán Mercedesu, na ktorý budeme spomínať
Nasledujúci článokTANKER mení čerpacie stanice na moderné centrá služieb
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.