Do redakcie sa nám dostala v poradí už 3. generácia úspešného modelu Toyota Auris Touring Sports.

Rozdieli medzi 2. a 3. generáciou

Zmeny voči predošlej generácií vyčítate z prvého pohľadu na auto. Toyota sa snažila vozidlo opticky zvačšit a rozšíriť. Dosiahla to tak, že natiahla spodný difúzor na prednom nárazníku a na jeho strany umiestnila hmlové svetlomety. Predné aj zadné svetlá boli nahradené novými Bi-LED-kovými ktoré sú dostupné pre všetky verzie auta. Auto tak dosiahlo športovejší a dynamickejší tvar. Za mňa jedno veľké plus!

V interiéri sa diali len kozmetické zmeny na báze modernizácie. Použité materiály nevyzerajú len dobre, ale sú aj príjemné na dotyk. V predchádzajúcej generácii ste si mohli všimnúť, že budíky prístrojovky pôsobily plocho, kdežto v novej generácií sú oddelené 4.2″ TFT obrazovkou. Na tej sa zobrazujú informácie o jazde. Druhá obrazovka má 7″, je plne dotyková a sekundujú ju virtuálne tlačidla po jej stranách. Systém pracuje svižne, má pekné animácie a jednoduché ovládanie.

Exteriér

Po už spomenutých zmenách z 2. generácie musím auto pochváliť za veľmi podarený dizajn, vyzerá skutočne dravo a športovo. Farba nami testovaného auta zvýraznila bočné kontúry a vozidlo v spojení s zaujímavým dizajnom pôsobilo nevšedne. Už ako čerešnička na torte boli 17″ disky, bez ktorých si auto neviem predstaviť.

Interiér

Prvá vec čo si ja osobne pri interiéri všímam, sú sedadlá. Inak tomu nebolo ani teraz, Toyota vsadila na solídny, možno viac konzervatívny dizajn. Sedadlá boli dostatočne široké a pohodlné. Hovorím to z titulu, že mám 185cm a 95kg. Miesta na nohy bolo dostatok, inak by som to pri kombíku ani nebral. Na zadné sedadlá som si za samého seba sadol bez problémov a mal dostatok miesta. Zadné dvere majú dostatočnú šírku, čo ocenia hlavne rodičia s deťmi v autosedačkách. Kufor ma veľmi potešil, svojím objemom 600l(nesklopené zadné sedačky) a až 1635l pri sklopených zadných sedadlách, pojme azda všetko čo si preň pripravíte. Nízka nakladacia plošina poteší hlavne mamičky s kočíkmi. Kufor má dvojité dno, čo je z tiež veľký plus, no v aute som nenašiel plnohodnotné rezervné koleso čo by som u kombi auta bral ako samozrejmosť, takže zlý bod pre Toyotu.

Jazda

Ešte pred samotnou jazdou by som spomenul miesto vodiča. Prístrojová doska ako aj všetky budíky a tlačidlá boli podsvietené v jasnej modrej farbe, mne osobne táto farba prekážala a osobne by som zvolil iné podsvietenie, preto odporúčam vyskúšať si podsvietenie v tme, či vám bude vyhovovať. Taktiež mi nesedela páka automatickej prevodovky so separátnym tlačidlom parkovania, na môj vkus zbytočne komplikované, no dá sa na to zvyknúť.

Samotnú jazdu si ako šofér určite užijete. Auto je pohodlné, rýchlo reaguje na plyn a súhra elektromotoru a spaľovacieho agregátu je takmer dokonalá. E-CVT prevodovku ani nezaznamenáte, auto radí veľmi hladko! Aj na skutočne zlých (našich) cestách v spojení s veľkými kolesami, je auto pohodlnejšie ako niektoré crossovery ktoré sme v redakcii testovali. Čo ale vytknem a čo mi prekážalo v rodinnom kombi, je slabý výkon. Auto kde mám viezť svoju rodinu a kde mám bezpečne predbiehať musí na to mať aj prispôsobený výkon, čo mi však u tohto modelu Auris Sport chýba! Taktiež pri rýchlostiach nad 120km/h je citeľný slabý benzínový motor. Avšak, nech Aurisu nekrivdím, v meste sa prejavil potenciál hybridného motoru. Skvelá spotreba aj s plným autom (štyri a pol chlapa) nestúpla nad 6.1 l/100km aj pri ťažkej nohe. Samozrejme v meste sa dá jazdiť aj športovo, Toyota dala do auta možnosť výberu jazdného módu a to EV/ECO/PWR.

Bezpečnosť

Dôležitým faktorom u rodinných kombíkov je samozrejme bezpečnosť.
Bezpešnostných systémov je v aute neúrekom. Na začiatok, antikolízny systém, v praxi pracuje tak na 50% a miestami signalizuje aj strety s “duchmi”. Určite je dobré ho v aute mať, no ako pri každom bezp. systéme ho treba brať len ako asistenta a nie ako samozrejmosť. Systém rozpoznávanie značiek, názov hovorí sám o sebe, pracuje na 90% a v skratke “robí to čo má”. Systém udržania v jazdnom pruhu – ja osobne tento systém veľmi rád využívam, pri dobrých cestách funguje skutočne na 100%! Ale v prípade rozrobených a poničených ciest, úspešnosť systému upadá…
Ja ako nočný tvor som si svetlá v Aurise pochvaľoval, LED-kové svetla vám veľmi kvalitne presvietia cestu aj za dažďa a hmlovky skvelo zabezpečia viditeľnosť do hmly.

Resumé

Na koniec by som zhrnul celkový dojem z auta v porovnaní s jeho cenou a dostupnosťou. Cena nami testovaného modelu bola 22 500€. Keď zoberiem do úvahy skvelú spotrebu dostupného hybridu v kombinácií s bezpečným a priestraným kombíkom so skutočne veľkým kufrom. Neváhal by som pri výbere a kúpe auta. Minimálne by som sa pri ňom pozastavil čo sa výberu nového/jazdeného auta, pretože jeho cenovka začína na sume 18 690€!

Naše auto:

Cena – 22 000€
Motorizácia – 1.8 Hybrid Synergy Drive s prevodovkou e-CVT
Spotreba – mesto 5.6l/100km / kombinovaná 4.7l/100km / mimo mesta – 4.4l/100km
Rozmery – 4595x1760x1485mm
Bezpečnostné systémy – ABS, AHS, ISOFIX, PCS, RSA, VSC, LDA, TRC, IPA, 7x SRS airbag

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

CEZToyota
Predchádzajúci článokBMW Z4 – nový roadster dostáva na frak vo Francúzsku!
Nasledujúci článokBMW M5 bude hviezdou Mission: Impossible – Fallout