Ďalší Crossover na trhu alebo skutočné malé SUV? A čo ten dizajn? Praktické alebo skôr zbytočné?

V úvode

Hneď v úvode treba poznamenať, že Ford EcoSport ktorý je na našom trhu aktuálne ako novinka, bol uvedený v roku 2012. Ide o druhú generáciu EcoSportu, ktorý sa však u nás doposiaľ nepredával. Z hľadiska dizajnu, skromne povedané, nejde o dychberúce dielo. Budem úprimný, mne osobne sa vzhľad najmenšieho SUV od Fordu vôbec nepáči. Je to však len môj subjektívny názor, čo je však fakt, že karoséria je proporčne nevšedne riešená a v celkovom dojme sú kolesá doslova stratené. V našom prípade išlo o 16-palcové disky, v ponuke sú však aj 18-ky. Na pohľad sa zdá, že ťažisko bude relatívne vysoko položené vzhľadom na stavbu karosérie. Ford EcoSport totiž technicky vychádza z Fiesty. V našom teste sa pozrieme na verziu s 1,0 EcoBoost kombinovanú s manuálom vo výbave Titanium.

Prekvapenie

Po úvodnej jazde som však ostal príjemne prekvapený, Ford EcoSport je stabilný, nepláva a netrasie sa tak, ako som si myslel. Je to z toho dôvodu, že ťažisko ostalo umiestnené čo najnižšie, kvôli umiestneniu motora. Asi najviac ma prekvapil podvozok a jeho vypracovanie. Na túto kategóriu je skutočne komfortný. Väčšina konkurenčných modelov ako napríklad Arona, Stonic či CX-3 vychádzajú technicky zo svojich menších bratov a je to cítiť, že v prípade podvozku sa nič nemenilo. EcoSport síce vychádza z Fiesty, no podvozok mi príde ešte o kus lepšie vyladený, hlavne na nerovnostiach! Svetlá výška 190 mm je na túto triedu celkom slušná a možnosť pohonu oboch náprav tiež hodnotíme pozitívne. Ale ak sa rozhodnete pre štvorkolku, tá je z akýchsi nepochopiteľných príčin k dispozícií len s dieselovou motorizáciou v prípade ktorej už svetlá výška dosahuje len 163 mm!

Prvý Crossover ktorý je vlastne skutočné malé SUV!

Áno dá sa to tak povedať, Ford EcoSport je vlastne malá Kuga. V teréne sa nestratí, pokiaľ sa bavíme o menšom blate, štrku, nespevnenej ceste, menšom krížení náprav či štveraniu sa do lesného kopčeka. Presne to sme Fordu naložili, jednoducho nie úplne ideálnu cestu na babkinu chatu na lazoch! Pohon všetkých štyroch kolies, ktorý sme my nemali, však v prípade, že sa chystáte absolvovať podobné túry častejšie, jednoznačne odporúčame.

Malý motor vo veľkom aute?

Nie tak celkom, Ford EcoSport je vlastne so svojou dĺžkou 4096 mm najmenším autom v segmente. Menšia je už len Suzuki Vitara. Šírka 1765 mm, rázvor 2519 mm, ale výškou rozhodne dominuje segmentu s hodnotou 1653 mm. Vpredu si trónil klasicky trojvalček 1,0 EcoBoost s výkonom 92 kW, čiže 125 koní a krútiacim momentom na úrovni 170 Nm. Ak chcete niečo výkonnejšie, v prípade ST-Line máte možnosť výberu výkonnejšej verzie so 103 kW (140 k). Naftovú ponuku predstavuje 1,5 TDCi v dvoch výkonnostných verziách, 74 kW (100 k) alebo 92 kW (125 k). Naša finálna kombinovaná spotreba po nájazde cca 800 km dosiahla hodnotu 6,5 l / 100 km. Na diaľnici spotreba atakuje niečo nad 7 litrov. Na okreskách je to však len niečo medzi 5 – 6 litrami. Činnosti manuálnej prevodovky nie je čo vytknúť, radí skvele a kulisa radenia je presná.

Objemovka

Objem batožinového priestoru je 334 l alebo 356 l, podľa toho, ako máte uložené dvojité dno. Nie je to síce veľa, no maximálny rozmer po sklopení sedadiel je až 1238 l. Zvláštnosťou je aj otváranie veka batožinového priestoru, keďže sa otvára do boku. Mne osobne to nepríde dvakrát praktické, ale je to vec názoru. Aj napriek menším vonkajším rozmerom som sa vo vnútri vôbec necítil stiesnene. Dokonca som mal pocit, že mám viac priestoru ako vo Fieste, no na rozdávanie ho nebolo. Rozhodne tomu dopomohol aj vysoký posed, za ktorý ide EcoSportu palec hore. Bez problémov som si sadol aj sám za seba, čo nie je s mojou výškou 188 cm vždy ideálne. Ak máte však v pláne voziť vzadu troch dospelých, nerobte to. Nezmestia sa!

Interiér je prakticky prevzatý z Fiesty, nechýba farebný displej uprostred prístrojovej dosky, multifunkčný a vyhrievaný volant, vyhrievanie čelného skla, známy infotainment Sync 3, dvojica USB portov vpredu či nabíjačka vzadu umiestnená prakticky vedľa sedadla. Plus patrí určite aj množstvu odkladacích priestorov, či zaujímavému viacfarebnému ambientnému osvetleniu v interiéri ktoré nás celkom prekvapilo.

Na vzhľad EcoSportu sa treba pripraviť a zvyknúť si naň, dynamiku vám známy trojvalec poskytne no nesrší ňou, priestoru budete mať dostatok no nie na rozdávanie, komfortná výbava poteší a jazdené vlastnosti spolu s pohodlným podvozkom prekvapia. Spotreba je ideálna a cena začína na 14 990 € za výbavu Trend s 1,0 EcoBoost (125 k). Ak sa rozhodnete pre našu konfiguráciu očakávajte cenu 18 490 €. Podrobný cenník nájdete tu!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Vitara je tu! Má byť bezpečnejšia a modernejšia
Nasledujúci článokPo Scoute prichádza aj športovejšie ladený Karoq Sportline