Mal som tú možnosť vyskúšať v poradí už 2. kombík v priebehu pár mesiacov, a tak sa mi po hybridnej Toyote pod ruku dostal francúzsky kombík s prívlastkom GT, konkrétne Peugeot 308 SW.

Ako už tušíte, ide o derivát hatchbacku Peugeot 308 SW GT. Derivát preto, že na prvý pohľad vyzerá “SWčko” ako natiahnutá verzia hatchbacku. No nech pravdu poviem, prvý pohľad zanechal aj veľmi silný dojem, že v Peugeote sa veľmi nenatrápili a v podstate len natiahli hatch o pár cm dozadu.

Nech ale Peugeot 308 SW hneď neodsudzujem. Auto voči hatchbacku predĺžili o 332 mm a využitý priestor skutočne prakticky zúročili. Bočné línie auta veľmi jemne zvýraznili dynamiku, ktorú auto predstavuje. No pri pohľade spredu či zozadu máte pocit robustného rodinného kombíku, ktorý len čaká na výlet za dobrodružstvom. Bol by z mojej strany hriech nespomenúť špeciálne 18″ disky, ktoré sú však dvojsečnou zbraňou. Jazdu na nich si buď zamilujete, alebo vám nízky profil na už tak tvrdom podvozku spôsobí vrásky na čele.

Prejdem do interiéru a na moje prekvapenie som mal pocit, že sedím v hatchbacku a nie v kombi. Palubovka sa totiž vôbec nelíšila od tej ktorá bola v 308 GTi. Presvedčte sa sami…

Po presadnutí na zadné sedadlá, resp. za seba samého som sa potešil. Miesta na nohy, hlavu a ramená dostatok. Zadné sedadlá pohodlné a nebál by som sa cestovať aj na dlhej trase. Na môj údiv auto nemalo šíber, no rovno veľké panoramatické okno! Po niekoľkých minútach hrania sa so slnečnou clonou som si okno skutočne obľúbil a verte mi, že ho vo svojom kombíku chcete aj vy!

Čo by to bol za kombík bez poriadneho kufra?!! To si určite hovorili aj v Peugeote a výsledok je ohromný, 610 litrov pri nesklopených a až 1660 litrov pri sklopených zadných sedačkách. Ideálne na dovolenku alebo len tak, keď si chcete ísť kúpiť nový matrac. Jednoducho bez obmedzení!

Pri štarte ma vždy zarazí inak orientovaná ručička otáčok motora. Áno, Peugeot ju dal naopak! Ďalšia vec, ktorá zarazí, je poloha volantu. Akoby nestačilo, že je menší, ale na budíky sa pozeráte ponad volant, nie cez volant. Avšak stále žiadna zmena voči hatchbacku, všímate si?

Najzaujímavejší odsek som si nechal až na koniec. Čerešničku tu nájdete hneď ako naštartujete.

Pre poriadok v aute som mal 2,0 BlueHDi motor čo značí naftový motor s objemom valcov 2 litre, výkon 177 koní a krútiacim momentom 400 Nm! V ponuke GT nájdeme ešte benzínový agregát 1,6 THP s výkonom 225 koní. Oba sú v ponuke len s automatickou 8-st. prevodovkou. Toľko ku teórii. V praxi sa mi nafťáčik páčil. Režim ECO a NORMAL splnili svoj účel a auto podalo to, čo ste od neho očakávali: kultivovaný chod s primeranou spotrebou. V režime “SPORT” to však v Peugeote nedomysleli, priam to až premysleli. Začervenané budíky, ktoré evokujú rýchlosť a adrenalín, svižnejšie prevody a reakcie plynu. To všetko je úplne v poriadku, to som očakával, a to som aj dostal. No po akustickej stránke sa mi do uší dostal zvuk neznámeho motora, ktorý s mojim 4-valcom nemal nič spoločné.

Konečný pohľad

Nech by som chcel akokoľvek, nedokážem “GT-čko” aj napriek jej chybám odpísať. Chyby, ktoré som si ja všimol a mne najviac prekážali? Nudná, až fádna palubovka. Prevodovka radila miestami neprirodzene a na môj vkus ju bolo príliš cítiť. Usporiadanie pádiel a páčok pri tak malom volante spôsobí diskomfort, až sa stane, že stlačíte to, čo ste nechceli. Umelý zvuk v režime SPORT. Za pedálmi je vidieť kĺb volantu, ktorý nie je ničím prekrytý. Ovládanie klimatizácie, navigácie, rádia atď. je stále riešené cez jednu dotykovú obrazovku.

Čo však GT-čko zachránilo? Určite to bol flexibilný naftový motor, ktorý sa nebál vyšších otáčok a vedel si zachovať rozumnú spotrebu. Pohodlné a funkčné športové sedadlá. Širší rázvor, ktorý umožní autu dynamickejšiu jazdu aj v zákrutách. Objemný batožinový priestor až do 1660 litrov. Ergonomická prevodová páka. Priestrannosť interiéru a ticho počas jazdy. Manuálny režim radenia prevodovky. Full LED svetlomety.

Mnou testovaná verzia bola presne 308 SW GT v tzv. výbave ALLURE +. Skutočný vrchol tejto ponuky, nemal som sa v postate načo sťažovať. Športové sedadlá v alcantare, logo GT všade, kde sa len dalo dať, navigácia, športový kožený volant a už spomínané 18″ disky. Odhliadnuc od ceny by som tu videl len jeden problém, a to, že keď pokukujete po 308 SW a neviete sa rozhodnúť medzi verziou GT a inými. Tak pri vyskúšaní GTčka zabudnete na tie slabšie. Cena za testovaný model je na hrane 30 000 €. V prípade “nie GT” verzií sa ceny začínajú už na 14 000 €, čo hodnotím veľmi pozitívne.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroje: Peugeot | startstop.sk