SEAT Leon ST aktuálnej generácie už čoskoro oslávi svoje šieste narodeniny. Toto výkonné španielske rodinné kombi sme otestovali s benzínovým motorom a digitálnym palubným prístrojovým panelom.

Všetka pozornosť testovaného modelu sa v polčasovom facelifte sústredila nie na exteriér, ktorý sa prakticky nezmenil, ale do vnútra vozidla. Nemôžeme však tvrdiť, že FR-kový Leon ST nejak stratil šmrnc. Bežné Leony ľahko splynú s davom, no pokiaľ siahnete po tej správnej konfigurácii, tak toto vozidlo dokáže naozaj vyniknúť. Príkladom môže byť nami testovaná verzia s oranžovým lakom, 18-palcovými kolesami a čiernou strechou.

To, že táto generácia je s nami už nejaký piatok, je aj napriek novému digitálnemu kokpitu cítiť. Napríklad použité plasty už až tak nezodpovedajú dnešným štandardom. Celkové spracovanie je však dobré, i keď sem-tam robí neplechu spracovanie tvrdených plôch. Sivé, fádne plochy môžete rozbiť lesklým obložením, striebornými doplnkami, či červeným prešívaním čalúnenia.

Osempalcový infotainment Leon FR zdedil po SUV SEAT Ateca. Namiesto klasickej prístrojovky sme sa s týmto digitálnym stretli v tomto modeli vôbec po prvýkrát. Leon sa tak osadením tohto prvku snaží držať krok s dobou. Španielska automobilka siahla po najmodernejšej verzii obrazovky, ktorá umožňuje prispôsobenie vo viacerých smeroch. Chýbať nemôže ani zobrazovanie mapy navigácie. Tá sa dokáže roztiahnuť na celú plochu panela. Po stranách však ostávajú z nepochopiteľných príčin čierne pásy, čo je škoda, lebo na celú plochu by to vyzeralo lepšie.

Ak však odhliadneme od digitálnej prístrojovky, tak v španielskom sedane je všetko po starom, zmenilo sa len minimum. Kombi verzia však poskytuje pre pasažierov dostatok miesta spolu aj s batožinou. Klasických 587 litrov však zložením zadných sedadiel môžete natiahnuť až na 1 470 litrov.

K ostrým hot-hatchom však toto FR-ko prirovnávať nemôžeme. Aj keď sú jazdné vlastnosti na super úrovni, jedna vec tu predsa len chýba. Adaptívne tlmiče. 18“ kolesá dodajú vozidlu síce šmrnc, no odporúčame priplatiť si za DCC podvozok. Nie je to bez neho až tak hrozné, no nerovnosti sú cítiť a rozdiel nie je zanedbateľný.

V srdci španielskeho matadora sa nachádzal 1,8 TSI agregát. Ten je možné vidieť vo viacerých koncernových vyhotoveniach. Prepĺňaný štvorvalec disponuje výkonom slušných 132 kW (180 koní) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm. V našom prípade bol spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Krútiaci moment spolu s výkonom ponúkal široký záber otáčok a na rozjazde to bolo naozaj cítiť.

Oproti Cupre, ktorá disponuje výkonom 300 koní, má však tento kombík menší deficit v číslach. Z pokoja na 100 km/h vyštartuje v priebehu 7,8 sekundy. Osobne som si myslel, že keď som mal naozaj dobrý štart, tak to bolo aj menej. Príjemný bol aj zvukový dojem a dobré reagovanie plynového pedálu v rôznych situáciách. Najmä ak sa jazdilo v športovom režime.

Automobil bol testovaný prevažne v mestskom prostredí a priemerná spotreba sa ukolísala na úrovni 8,4 litra na 100 kilometrov. Na okresných cestách mu však stačilo necelých 6 litrov.

1,8-litrový turbobenzínový motor s karosériou kombi vo verzii FR Family Premium stojí približne 21 500 €. Nami testovaný exemplár mal cenovku jemne cez 24 000 €. Odhliadnuc od modelu Cupra vyhráva tento model okrem nižších servisných nákladov aj cenou.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroje: SEAT | startstop.sk